Beach 2015, del 3

@snow Skönt att du inte slog dig idag - och att det inte ledde till en tågolycka! Jag har tidigare gjort lite samma sak, då jag pga olyckor varit väl medveten om vad hästen jag suttit på varit kapabel till att göra. Så jag har helt enkelt lärt mig att sitta av fort som fan. Kan inte det vara bättre än att du väntar tills du "ramlar" av? Fördelen med att sitta av är ju att du fortfarande kan hålla i hästen och ha kontroll, och du kan sitta av innan en farlig situation gått så långt att du "måste" ramla av.

KL

Promenad avklarad, knappt 4 km i skogen blev det. :) Nu ska jag fixa middag och ikväll blir det fruktsallad med kvarg som helggott, istället för onyttigheter!

@Nixehen Krya på dig!

@Mineur Låter som en underbar dag :)

@snow Inte konstigt att du reagerar som du gör och det finns heller ingen anledning att försöka sitta kvar på vad som helst. Hade jag varit du så hade jag snarare suttit av tidigare så att jag inte hade behövt "ramla av" med flit och fortfarande hade koll på hästen.

Själv har jag varit lite bakis idag men plockade fram balansbrädan en stund och sambon och jag roade oss en stund med att utmana varandra. Snart ska vi gå ut på en promenad och visa våra gäster Wimbledon, men blir nog inte alltför långt för det är kallt och rått ute. Ikväll blir det banoffee pie till dessert som är både helt vansinnigt gott och mastigt så kan vara skönt att röra lite på sig innan dess :p

Det blev en extra promenad så landar på ca 150 minuters promenad idag och det känns bättre. Är väldigt trött nu efter medicinerna, skulle kanske inte tagit alla på en gång när man sen ska varar social. Får vila en liten stund nu så jag är fit for fight snart igen.

Nu märks det att sommaren börjar närma sig (om man bortser från snön som gjort en liten comeback... :cautious:), gymmet är fullt och jag har börjat kolla på bikinis. Detta betyder bara en sak: Dags att hoppa in i tråden! :D (igen)

Kör ganska fullt ut med appen Lifesum som jag tycker är skitbra! Ikväll hade jag tänkt dra på löparskorna för första gången på länge och se hur mycket jag orkar. Det långsiktiga målet är 1mil på en timme... Får se när jag uppfyller det :angel:

Förlåt att jag skriver så mycket negativt just nu men det är jobbigt nu. Jag var ju helt säker på att jag gått upp i vikt och känslan är att jag gjort det, jag känner mig verkligen enormt fet under alla lager med kläder och är glad att ingen behöver se monstret som döljs där under. Men när jag var ute och gick så påmindes jag om att mina mjukisbyxor ramlar av mig hela tiden så jag måste gå och dra upp dem, de är helt enkelt för stora och det var dom inte för några månader sedan. Och jag har börjat frysa mer igen, känner en skillnad mot för bara några veckor sedan.

Så jag tog mig hem och ställde mig på vågen trots att jag ätit frukost och lunch, druckit en stor kopp te, ett glas vatten och två liter cola. Förstod ju att vågen skulle visa mer än sist eftersom jag då vägde mig innan jag ätit, men grejen är den den inte gjorde det. Vikten var samma nu efter alla måltider som sist innan jag ätit något alls. Så jag har helt klart gått ner i vikt. Men släpper ångesten? Nej, jag har tok mycket ångest för att bara röra mig 130 minuter plus handlingen idag så jag funderar på att gå ut på en extra promenad för det känns som jag håller på att dö av ångesten. Har tagit maxdosen av medicinerna jag får ta och ska försöka att inte överdosera för ikväll måste jag vara social.

Ska väga mig imorgon innan frukost eller på måndag innan frukost så jag får en mer korrekt vikt. Har jag gått upp då vill jag bara strypa mig själv. Just nu känns det som att det enda jag vill är att bara gå ner lite i vikt men ändå hålla det på en nivå där jag kan springa, träna med hunden, tävla,plugga och sen börja arbetsträna. Men just nu skulle jag inte kunna arbetsträna, jag har så sjukt mycket tvång och är extremt ojämn i humör och energi. Men det får bli en senare fråga. Har ju skolan till mitten av maj.
Du SKA gå upp i vikt. Du FÅR INTE gå ned i vikt, då kommer alla andra problem som ett brev på posten. Ska du vara aktiv, gå i skolan, vara medryttare, sköta hunden och springa så MÅSTE du gå upp i vikt. Går du ned i vikt kommer det sluta med att inte får bo själv, inte får motionera alls och är ständigt övervakad. Jag vet att det är skitjobbigt men försök vända tänket. Det är BRA att gå upp i vikt och dåligt att gå ned!

Heja dig!! Och ring och prata med någon om ångesten i stället för att promenera!

Hallå igen! Åh jag kommer som gubben i lådan igen!

Hur tänker ni på rörlighet? Googlade runt lite och hittade en kanal på youtube av en Crossfitsnubbe i USA. Han är väldigt inne på rörlighet och stretch. Jag är extremt stel i höftpartiet så jag skulle verkligen behöva sträcka ut många muskler. Vad tycker ni om denna video? Verkar det vettiga övningar?

Meningen med det hela för mig är att komma ner i djupa knäböj!

Alltså åh, jag tror att jag och min flatmate fattade årets bästa beslut igår. Vi bestämde oss för att gå ihop och köpa en blender, och jäklar vad hooked vi har blivit på det här med smoothies nu! Idag har vi provat tre olika sorter och jag bara längtar till imorgon bitti då jag får fortsätta experimentera med en massa härliga, färgglada, nyttiga frukter och bär. Vi är båda inne på det här med att träna och äta bra, så vi har kommit överens om att vi ska turas om att se till att det alltid finns passande färsk frukt, bär och grekisk yoghurt hemma att använda. Denna veckan är hon ansvarig och får bestämma, och nästa vecka är det min tur. Åh så spännande och roligt det känns! :love:

Är det förresten någon som har några smoothietips att komma med så är vi väldigt nyfikna och öppna för förslag!

Denna helgen har inte varit så bra ur beachsynpunkt... Men den har varit väldigt trevlig! Bio med efterföljande pizza och vin med en kompis i fredags, igår blev det resterna av pizzan till lunch och ännu mer vin med andra kompisar :angel: inte så mycket motion, promenad med hästen igår och ridning idag, möjligen yoga också om jag kan klämma in det.

Hur tänker ni på rörlighet? Googlade runt lite och hittade en kanal på youtube av en Crossfitsnubbe i USA. Han är väldigt inne på rörlighet och stretch. Jag är extremt stel i höftpartiet så jag skulle verkligen behöva sträcka ut många muskler. Vad tycker ni om denna video? Verkar det vettiga övningar?

Han är tydligen grymt bra på det han gör enligt min Crossfitnörd till sambo! Jag som är ungefär lika rörlig som ett kylskåp borde nog testa.. :p

Är det förresten någon som har några smoothietips att komma med så är vi väldigt nyfikna och öppna för förslag!

Åh jag älskar smoothies och har gjort hur många som helst! :D Är uppvuxen med massor av bär i frysen från trädgård och skog så jag har använt vad som finns hemma. Har märkt att det mesta funkar. ;)

Oftast har jag en bas med banan för att det ska bli fylligt och krämigt. Avocado går lika bra. Banan, hallon, ev nåt mer bär (blåbär är mums) och mjölk eller juice brukar jag ha. Ibland mejeriprodukt typ mjölk, creme fraiche, yoghurt, kvarg... Jag gillar banan så det är gott att göra en "bananshake" på typ tre bananer och mjölk. :d Proteinpulver är också gott att slänga i så blir det ännu fylligare och mer smak och protein, förutsatt att man har ett riktigt gott pulver! När jag använde det brukade jag skaka det i pulvershaken först så det inte skulle bli klumpar och sen ha det i smoothien.

En annan favorit är tropiska smaker med kokosmjölk. Färsk eller fryst tropisk frukt, typ mango och ananas, med en banan, lite kokosmjölk och riven ingefära. Grymt gott! Ännu bättre om man har i färsk eller fryst mynta också. Riven ingefära är gott även med hallon osv, men det kan bli en rejält het och rivig smak om man råkar ta för mycket. ;)

Du kan blanda i t.ex. spenat för extra nyttighet, det ger ingen direkt smak om man inte tar massor. Är lite dålig på att experimentera med grönsaker annars, men varför inte!

Om en timma ska jag vara på gymmet och köra ett core-pass med boll. Hu! Jag som är så trött. :p Musklerna är riktigt trötta och jag vill helst sova. Men det ska nog gå bra! Sen direkt till stallet innan jag hinner sätta mig och somna till, men det blir nog en väldigt lugn och kort tur där idag... :p

Efter det ska jag sitta och vara nöjd med min helg! :up:

Här kommer några bilder :)

Vi vandrade längst stranden och bredvid låg öken:D
IMG_2621.jpg

Vi gick och gick och gick och gick och kom fram hit! Supervackert!
IMG_2713.jpg

Längst ner på Playa del ingles (vi bodde högst upp). Edit: Vet inte om det räknas som Playa del ingles föresten, räknas nog som Maspalomas. Vi gick tills stranden tog slut! (och sen lite till:D)
IMG_2705.jpg

En dag tog vi bussen till Puerto de Mogan och gick upp på ett utsiktsställe, många trappor upp!
IMG_3330.jpg

Vi har gått en massa och jag har sett en öken för första gången, fantastiskt vackert! Vi valde att gå genom öken en dag och då såg vi en massa nudister, överallt stod det nakna människor:D

Stranden var jättelång och perfekt att ta en morgonpromenad på. Längst stranden (lite längre upp) gick även en lång strandpromenad, fin utsikt eftersom den var många trappor upp. Jag har aldrig gått i så många trappor i hela mitt liv som under denna veckan! Upp, ner, upp, ner konstant. Förutom på stranden :p Men där var det å andra sidan sand som gjorde det jobbigt att gå:D

Senast ändrad:
@LindgrenV Tack för din omtanke. Du har så rätt. Jag vägde mig idag och jag har gått ner 1,1 kg den här veckan. Anorexin är super glad men den lilla lilla friska delen i mig blir oroad. Jag märker ju på kläderna att de ramlar av, igår när vi handlade och vi bar upp sakerna som alltid känns tunga så kändes de igår ännu tyngre och jag vill inte bli svagare. Och jag vill inte ha alla dessa promenadtvång, jag älskar att promenera och vill att det ska vara roligt och skönt och inte fullt av tvång, jag önskar att det hjälpte att ringa men det tar liksom inte bort den fysiska ångesten jag har. Att gå ner 1,1 kg på en vecka kanske inte låter så mycket men på mig märks det av redan vid de nivåerna.

Han är tydligen grymt bra på det han gör enligt min Crossfitnörd till sambo! Jag som är ungefär lika rörlig som ett kylskåp borde nog testa.. :p

:D Ja min rörlighet är inte heller så imponerande..

Jag tänkte att jag ska köra hans rörlighetsövningar, ffa för ben/höfter men också för axlar. Ville mest bara höra mig för så det inte var någon dåre.. Testade googla men kom bara fram till massa böcker och hans egna hemsida..

Jag tycker att det ser lite läskigt ut att lägga vikt över knät i den vinkeln, men det är kanske ok eftersom det inte är några direkta krafter det handlar om. Jag är också på jakt efter bra stretch för musklerna kring höften, så jäkla stel...

Åh jag älskar smoothies och har gjort hur många som helst! :D Är uppvuxen med massor av bär i frysen från trädgård och skog så jag har använt vad som finns hemma. Har märkt att det mesta funkar. ;)

Oftast har jag en bas med banan för att det ska bli fylligt och krämigt. Avocado går lika bra. Banan, hallon, ev nåt mer bär (blåbär är mums) och mjölk eller juice brukar jag ha. Ibland mejeriprodukt typ mjölk, creme fraiche, yoghurt, kvarg... Jag gillar banan så det är gott att göra en "bananshake" på typ tre bananer och mjölk. :d Proteinpulver är också gott att slänga i så blir det ännu fylligare och mer smak och protein, förutsatt att man har ett riktigt gott pulver! När jag använde det brukade jag skaka det i pulvershaken först så det inte skulle bli klumpar och sen ha det i smoothien.

En annan favorit är tropiska smaker med kokosmjölk. Färsk eller fryst tropisk frukt, typ mango och ananas, med en banan, lite kokosmjölk och riven ingefära. Grymt gott! Ännu bättre om man har i färsk eller fryst mynta också. Riven ingefära är gott även med hallon osv, men det kan bli en rejält het och rivig smak om man råkar ta för mycket. ;)

Du kan blanda i t.ex. spenat för extra nyttighet, det ger ingen direkt smak om man inte tar massor. Är lite dålig på att experimentera med grönsaker annars, men varför inte!
Kanon, tack så hemskt mycket! Får man kanske besvära damen med ett tips på proteinpulver som passar att ha i också? Jag hade nämligen det som en liten tanke efter att herr PT sagt att han väldigt sällan rekommenderar proteinpulver till folk men att till någon som mig skulle det kunna vara en bra idé. Jag som tidigare varit så emot allt vad proteintillskott heter... :angel:

@LindgrenV Tack för din omtanke. Du har så rätt. Jag vägde mig idag och jag har gått ner 1,1 kg den här veckan. Anorexin är super glad men den lilla lilla friska delen i mig blir oroad. Jag märker ju på kläderna att de ramlar av, igår när vi handlade och vi bar upp sakerna som alltid känns tunga så kändes de igår ännu tyngre och jag vill inte bli svagare. Och jag vill inte ha alla dessa promenadtvång, jag älskar att promenera och vill att det ska vara roligt och skönt och inte fullt av tvång, jag önskar att det hjälpte att ringa men det tar liksom inte bort den fysiska ångesten jag har. Att gå ner 1,1 kg på en vecka kanske inte låter så mycket men på mig märks det av redan vid de nivåerna.

Jo, 1,1 kg viktnedgång på en vecka låter faktiskt mycket även i normala fall. En person som verkligen ansträngde sig och bantade hårt skulle vara överlycklig vid en sådan viktminskning, men som du redan förstått så är ju anorexin den enda som tjänar något på det här i ditt fall. Tyvärr.

Var det inte förresten ganska länge sedan vi hörde från @zassoo? Ingen press eller så alltså, men jag hoppas du mår bra och att du kommer tillbaka till oss när det passar dig!

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 385
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 634
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar