Beach 2015, del 3

Rätt nöjd med veckan som gått.
Crossfit tis, ons och fredag. MRL torsdag och Body Balance söndag. Helt klart godkänt med fem pass!
Maten gick bra - tills helgen kom ;)
(precis tryckt en påse ostbågar...)

Veckan som kommer är tänkt följande:
Mån: Crossfit
Tis: CX
Ons: Vila (ofrivilligt :p Men bra)
Tors: MRL
Fre: Crossfit
Lör: Gym
Sön: Crossfit, eventuellt Body Balance också.
Veckan efter detta måste jag komma igång med löpningen, men då är mars slut så jag slipper känna att jag måste gå på gruppträning för att samla ihop min Pt-timme :p

Tänkte gympass när du skrev 12-timmarspass och tyckte att det kanske lät lite väl ambitiöst :p Vad är det för tester du ska göra?

Btw, snygga byxor och rumpa! :D
Haha! Ja det hade varit lite väl... :D är kallad till fystesterna i Göteborg för Polishögskolan, ska dit 16-17 april :bump:

Tack! :D

dsc_0184_550f19262a6b225213e65161.png

Såatteh, min rumpa har precis börjat existera :D #taraldrigavmigdessabyxorigen

Snygg rumpa! :D Och tack för tips på snygga byxor, mina gick sönder men jag har inte orkat köpa nya än.

NU är jag nog tillräckligt frisk för att kunna träna! Så svårt att avgöra när jag är riktigt frisk, p.g.a. astman blir jag så himla slemmig överallt så det känns ju fortfarande som att jag är ganska förkyld men känner mig pigg och inget halsont! Var på väg att bli bättre förra veckan men sen blev jag sämre igen, fy vad tråkigt det har varit att vara sjuk så länge :( Känns som att kroppen pausade men allt annat fortsatte rusa på i 180 km/h...

Så ikväll kör jag igång igen med träning och ordentliga tag med maten. Jag måste ju bli fit till sommarens resa och det är fan inte långt kvar :D Och så kan jag äntligen engagera mig i denna tråd igen :bump:

Senast ändrad:
Herregud, är alldeles skakis nu. Har precis berättat för hästägaren att jag vill sluta... Känns jobbigt men samtidigt otroligt befriande. Ni har ju hört alla vändor om det här så jag ville berätta. Ska vara kvar och hjälpa till ett tag men sen får vi se om jag tar uppehåll eller om jag hitta en nu kompis som kan ge mig ny energi och bli lite gladare :)

Skönt det var att läsa det här, det känns som att det faktiskt har tyngt dig ett tag! Håller tummarna att allt löser sig till det bästa... Och att allt annat som tynger dig lättar om ett tag, det med. Kram!

Precis kickstartat dagen med en smoothie och i eftermiddag blir det promenad och yoga eller gym. Måndagar är ju den perfekta dagen för en nystart, eh hehe ! / Damen som vill bli av med de två kilo vätska hon lagt på sig i helgen :angel:

NU är jag nog tillräckligt frisk för att kunna träna! Så svårt att avgöra när jag är riktigt frisk, p.g.a. astman blir jag så himla slemmig överallt så det känns ju fortfarande som att jag är ganska förkyld men känner mig pigg och inget halsont! Var på väg att bli bättre förra veckan men sen blev jag sämre igen, fy vad tråkigt det har varit att vara sjuk så länge :( Känns som att kroppen pausade men allt annat fortsatte rusa på i 180 km/h...

Så ikväll kör jag igång igen med träning och ordentliga tag med maten. Jag måste ju bli fit till sommarens resa och det är fan inte långt kvar :D Och så kan jag äntligen engagera mig i denna tråd igen :bump:

Tänkte på dig också i helgen, att vi inte hört av dig på ett tag! Gött att du börjar bli frisk nu, välkommen tillbaka. ;)

Jag följer lite i dina spår och börjar även jag bli frälst av gympassen! :) Vilka typer av pass brukar du gå på?

Och apropå sjuk så vaknade jag lite snorig och med lätt halsont idag. :cautious: Blir nog en total vilodag idag, åka och storhandla lite istället efter jobbet!

@zassoo Vi åker till Malaysia tre veckor i sommar, ska bli härligt! Men vi funderar bland annat på att bestiga ett litet berg och då måste jag ju vara lite mer vältränad än vad jag är nu ;)

@Chili Vad go du är :love: Tack för omtanken och välkomnandet. Är det gruppträningspass du syftar på? Men visst är det kul? :D Jag brukar gå på medeljympa, aerobics, box eller station medel (styrkestations-pass). Saknar bodyattack lite men det har ju inte Friskis.. Vill dock pröva att gå på nåt som de kallar power hour, verkar liksom bodyattack vara ganska konditionstuff träning. Vad gillar du för pass? Och krya på dig, stackare! Inte kul att bli sjuk, så att ta det lugnt låter som en god idé!

Så kul att höra av folk igen, även om det är helt förståeligt att det behövs en liten beachpaus emellanåt. Så kände jag också ett tag för några veckor sedan, och då är det viktigt att man känner att man kan hoppa ur som man vill och sedan komma tillbaka som man vill och vara lika välkommen som vanligt.

Jag passar på och summerar veckan som gått när jag ändå är igång:

Måndag: Självständigt gympass fokus rumpa, biceps och triceps.
Tisdag: Självständigt gympass fokus rumpa, baksida lår och bröst. (5 km transportpromenad)
Onsdag: PT-pass fokus lår, rumpa och rygg.
Torsdag: Vila. (5 km transportpromenad)
Fredag: Självständigt gympass fokus axlar och rumpa. (5 km transportpromenad)
Lördag: Metafit. (3 km transportpromenad)
Söndag: Vila.

Och planen är som följer:

Måndag: Självständigt gympass fokus axlar, rumpa och biceps.
Tisdag: Självständigt gympass fokus rumpa, framsida lår och rygg.
Onsdag: Vila.
Torsdag: Självständigt gympass fokus rumpa, biceps och triceps.
Fredag: Självständigt gympass fokus rumpa, baksida lår och bröst eller Metafit.
Lördag: Metafit eller vila.
Söndag: Vila.

Lägger in lite alternativ för mindre träning (fredag samt lördag) då det är helt galet i skolan just nu och tanken på att klämma in fem gympass denna veckan också känns mer stressande och jobbig än bra. Och så ska det ju inte vara! Så jag tillåter mig själv att eventuellt ta ut lite mer vila, beroende på hur saker och ting utvecklar sig.

Senast ändrad:
Ni som kaloriräknar (eller har gjort tidigare), hur brukar ni tänka kring att "äta upp" alla kalorier? Lite beroende på vad jag äter till middag så kommer jag nog bara hamna omkring 1000 kcal idag, min plan är att ligga runt 1500 kcal - det är ju inget måste men funderar på om jag i alla fall borde klämma in något extra kvällsmål "bara för att" så jag kommer upp till i alla fall ca 1200 kcal? Känns dumt att äta för lite också, särskilt om man tränar samtidigt...

@cherie Ja 1000 kcal är för lite om du dessutom tränar. Lägg till ett kvällsmål du! Jag tycker inte man behöver äta varenda kalori "bara för att" men kanske ha en miniminivå för att se till att kroppen får det den behöver :)

Fick precis veta att min pt är sjukskriven 6 v till och att hon inte kommer komma tillbaka till Xtra :( vet inte hur jag ska göra med gymkort nu. Ger det till sommaren tror jag, så får vi se sen.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 384
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 634
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30