Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, måste varit lite stressad när jag läste studieresa :D Är det lugnare i skolan nu? Vad är det du pluggar?

Jag läser på juristprogrammet. Jag hoppas och tror det kommer att lugna sig en smula den kommande terminen, för termin fyra (som var i våras) var helt jävla vansinnig.

Kom precis in från en väldigt skön kvällspromenad, det lustiga var att jag mötte ett får på en grusväg! Den hade förirrat sig ut från hagen så jag vallade den ca 50 meter till vi kom till vägen som ledde in på gården, så vallade jag in den där och plingade på så bonden kunde släppa in den i hagen igen! Kändes som dagens goda gärning ;) Och de hade en superfin vallhund som direkt tog sikte på fåret och styrde den rakt till grinden!

Liten joggtur i morse och bodybalance på kvällen. Helt ok dag, även om humöret och motivationen på jobbet inte varit på topp.

Idag blev de ett grymt pass på gymmet följt av 5 km intervaller på bandet. Kände mig stark som alltid och de är hur kul som helst när man bara ökar i vikter på gymmet :)

Idag var jag även in till jobbet en sväng. Var många som inte kände igen mig och jag fick höra hur snygg jag blivit. Sjukt roligt! Fick även mina nya uniformsskjortor i storlek dam L, beställde dessa i slutet av maj. Kom hem och skulle prova, satt som en hösäck på mig. Nog för att jag gått ner en del sedan maj, men, tre storlekar? Jodå, har stått lite stilla på vågen men kroppen förändras. Kan tydligen ha dam Small nu. Wiee! :)

Senast ändrad:
Hej hej, känns som det var evigheter sen jag skrev något vettigt i tråden sist :p Mitt senaste ordentliga träningspass var förra söndagen då jag sprang 12 km, sedan dess har det knappt blivit någonting pga jobbet. Har sjukt mycket att göra varje dag, det är hårt jobb konstant i 9 timmar. Ännu värre blir det när varenda jäkla ko (känns det som) ska klämma ur sig en unge så att jag hamnar efter :mad: :p Fast kalvarna är ju bra söta :love:

Exempel på träningsformer i vardagen: Intervallträning för att jaga förrymd kviga (kände mig som en cowhorse!), partiella marklyft med kalv på 40 kg, sprintträning för att hinna flytta ko som börjat kalva innan vi flyttat henne till en egen box... med mera :D

Nåväl, ikväll tog jag mig tid att yoga en stund, jag behövde det! Inte minst mentalt, men också för att mjuka upp kroppen efter det hårda arbetet. Nu är jag ledig i två dagar, får se om jag lyckas få till något vettigt träningspass. Imorgon ska vi börja skrapa husfasaden för att måla om, jippie :meh:

För övrigt är det sjukt varmt. Lever i en konstant pöl av svett :rofl:

Dagens träning: 30 min badminton, 1 h 15 min simning.
Hade tänkt köra dansspel på wii också nu ikväll, men jag är helt slut mentalt så jag orkar bara inte. Jag vill bara äta choklad, ligga i sängen och se på serier i två veckor. Men då blir det inte, för jag har ingen choklad och ska jobba långpass imorgon :(

Startat dagen med yoga! (igen:p). Precis käkat en macka med avokado och sallad och dricker lite te, sen är tanken ca 4 km löpning och lite funktionell styrketräning efter det. Börjar sedan jobba idag, slut på semestern.. Men det känns faktiskt ok! (pepparpeppar, hoppas på att kaoset på sjukhuset lagt sig lite nu när värmen lagt sig).

Och det låter verkligen som tufft jobb @zassoo! Tror inte du behöver träna lika mycket när du jobbar som du gör, yoga är nog perfekt, känna in kroppen, mjuka upp och hitta lite lugn. Risken med tunga jobb är ju att man inte bygger upp sig utan snarare sliter ut sig. Men det är ju bara ett tillfälligt jobb så det är väl ingen fara för dig:)

Jag har lyckats med att trampa på tapetkniven när vi tapetserade hallen igår. Trampade på trampdynan vid stortån, skar in snett ca 3 cm lång och 3-4mm djupt. Tur att man på ett sätt är utbildad när det gäller omläggningar, så karln fick vara handräckning med grejerna jag behövde så har jag stripat ihop det och lagt om. Idag känns det bättre att gå på det. Tanken var att jag skulle åka och hälsa på min häst idag (40mil tur+retur) men insåg att med en trasig fot var det inte så smart att ut och köra så långt. Så det får bli en annan dag. Halkade dit på en halv chipspåse igår då jag tyckte synd om mig själv. Men det var inte värt det, så idag är det tillbaka på banan som gäller.

För att kompensera gårdagens chipspåse och lite tycka synd om mig själv har jag beställt en träningstopp och en ny sportbh. Så nu ska det väl tränas. Eller ja, så fort foten tycker det är okej. Även om jag hade tänkt att springa idag så blir det inget med det. I måndags sprang jag iaf 3km, hade det inte varit så varmt hade jag orkat längre. Så tjejmilen känns inte allt för långt bort iaf. Sen körde jag ett pass styrka med fokus på teknik i trädgården och satte mig på ett pissmyrbo så ena benet (naturligtvis samma som jag lyckats skära upp) är rödprickigt av bett.

Så det var min uppdatering det. Vågen har rört på sig på tok för mycket uppåt, funderar på 5:2 i kombination med lågkolhydratskosten jag äter idag. Då kanske det händer det något neråt. Har varken haft motivation eller orkar viktminska senaste året typ. Så mitt mål att vara på målvikt när jag fyller 30 kan jag verkligen glömma. Men men. Jag mår bra iaf. :)

Och det låter verkligen som tufft jobb @zassoo! Tror inte du behöver träna lika mycket när du jobbar som du gör, yoga är nog perfekt, känna in kroppen, mjuka upp och hitta lite lugn. Risken med tunga jobb är ju att man inte bygger upp sig utan snarare sliter ut sig. Men det är ju bara ett tillfälligt jobb så det är väl ingen fara för dig:)

Jo så är det ju! Skulle dock vilja få in lite löpning så att jag håller igång, ska ju springa två lopp i september (10 resp 15 km). Men jag jobbar inte heltid utan typ 60 % så det går ju absolut att få in träning. Håller med om att yoga är perfekt! Och ja, det är bara sommarjobb. Är nog väldigt slitsamt att alltid jobba såhär.

Vad kul att du har hittat tillbaka till yogan! Du känns verkligen som en periodare vad gäller träning :D Men det är nog inte helt fel, variation är alltid nyttigt :)

Jag är verkligen en periodare när det kommer till träning @zassoo! Snöar ofta in på nånting som jag tycker är jättekul och fördjupar mig i det så länge det känns kul och sen hittar jag nånting annat. Ofta finns ju det mesta med hela tiden men fokus skiftar. Som under tidig vår var min styrketräning absolut fokus och så sprang jag litegrann bara för att hålla igång. Sen blev löpningen mer fokus och styrketräningen är med men får stå tillbaka lite. Och nu är yogan prio 1, löpningen prio 2 och styrketräningen är med på ett hörn men inte alls hög prio. Haha, sån här är jag iofs gällande fler saker än träningen:p

Så det blev 4,35 km löpning och sen en halvtimmes styrka på gymet med idag. Löpningen kändes faktiskt ganska bra, provade ett stå på så mycket jag orkade en km och sprang då på 5:22 vilket för mig är ett ganska bra tempo! Har ju annars mest dragit runt i typ 6:20-tempo på sistone:angel:

Nu ska jag fixa lite lunch och sen blir det jooobb.

Idag har dottern börjat på dagis igen så nu har jag lite mer tid för mig själv :D Fick mail från xtra igår också om att det kommer bli fler gruppträningar nu igen. Yay! :bump: Nu vill jag tillbaka till vardagen med regelbunden träning :)

Jag fick mina kompressionstights idag! :bump: Var ett helt projekt att få på sig dom men tillslut så, kändes så skönt! Provade att springa lite hemma och allt lyftes upp på ett helt annat sätt! :) glad tjej :)

Jag fick mina kompressionstights idag! :bump: Var ett helt projekt att få på sig dom men tillslut så, kändes så skönt! Provade att springa lite hemma och allt lyftes upp på ett helt annat sätt! :) glad tjej :)
Sådana där tights som ni har skrivit massor om i tråden, vad är dom till för egentligen? Har inte fattat riktigt. Jag hatar ju t.ex. min mage, skulle jag kunna ha sådana då så att magen blir platt? Är det det som är meningen med dom? Är det bara träningsmodeller eller finns det sådana man kan ha annars också?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka