Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är inte meningen att jag ska köra nya bodybalancepasset. Morgondagens pass är inställt. Återstår att se hur det blir på lördag då...
I övrigt blir det inte mycket träning den närmsta tiden, jag ska nämligen ägna mina dagar åt att jobba, packa, sova. Och fixa matlådor, för med tanke på hur mycket jag har i min frys är det inte okej att äta ute mer än i nödfall (dvs om jag lyckats åka ifrån matlådan)

Avverkade 11,5 km idag till fots, ungefär 4,5 km av dessa sprang jag. Eller, jag vet inte vad jag gjorde. Det gick långsamt att gå och det kändes som om det gick ännu långsammare när jag sprang. I måndags när jag sprang var känslan "Nej men det här var ju lätt, kan vi ta ett varv till?" och idag var det två steg fram och tre tillbaka. Det här med dagsform är underbart... :p

Transportlöpning blev det idag, fint längs kajen i dimman imorse och sen efter älven i solskenet när jag skulle hem. Kanske 50 min totalt i lugnt tempo. Smidigt med en tight ryggsäck med matlåda och ombyte. Det går att pussla ihop en hyfsad runda på det viset. Har en timmes bussresa till jobbet så det är skönt att kombinera den med lite motion.

Idag tränade jag med jobbet. Och det kändes typ som om jag skulle svimma, haha.
Träning där man puls höjs snabbt är inte min grej riktigt :p

Vi körde stafett där man var i två lag och så skulle man dra kort ur en kortlek. Beroende på färg på kortet skulle man göra burpees (I HATE!!), armhävningar, knäböj eller "bondgång" (eller vad det hette, man skulle iaf springa fram och tillbaka med två kettlebells i händerna). Fick man en joker fick man köra idioten.

Vi var 6 pers och alltså två lag, som gjorde slut på två kortlekar.
Jag var SÅ jävla död efteråt. Tog typ en halvtimme tills jag var helt återhämtad... :p Haha.

Men, åh. Så jävla bra gäng vi hamnat med på jobbet jag och min kompis. Fint.
Och imorn ska jag åka heeem! :love:
Och eventuellt titta på bil i helgen!
Bra liv.

Igår spelade Agnes på stadsfesten och åh vilken talang hon är! Superbra och jäkligt snygg. Problemet är bara att jag börjar tänka "om".
Om jag kunde äta vettigt/mindre så skulle jag kanske med kunna få en platt mage
Om jag började träna mer så kanske jag skulle ha snyggare kropp
Om jag hade mer karaktär så skulle jag med kunna ha en drömkropp

osv.

Så jävla onödigt!:banghead::banghead:

Jag mitt flarn har ätit rabarberpaj till frukost. Lär ju dippa rätt rejält efter nån timme på jobbet. Nåväl, det var gott i alla fall. Att jag bytte ut frukosten mot det var däremot mindre bra, eftersom min hjärna anser att den tjänade in massa kalorier på det. Dvs istället för frukost + rabarberpaj till efterrätt ikväll så blev det rabarberpajsfrukost = slapp kalorierna från den vanliga frukosten.
Är huvudet dumt får kroppen lida.

@cili - din hjärna är inte rationell när den är uttråkad eller stressad :D Hojta om jag måste komma och rädda dig med nåt ätbart!

Idag är det träningsdags på Xtra igen! Som jag ser fram emot det :laugh:

@cili - din hjärna är inte rationell när den är uttråkad eller stressad :D Hojta om jag måste komma och rädda dig med nåt ätbart!

Idag är det träningsdags på Xtra igen! Som jag ser fram emot det :laugh:
Det ska nog gå bra. Hoppas jag. Har ju matlåda med mig, och det är inte många timmar kvar till lunch. 7h arbete känns ju som rena semestern, det är ju typ hälften mot vad jag brukar ha :p

Jag har inte bara dippat med träningen utan också med skrivandet i tråden... men jag tror jag har läst ikapp mig på allt så nu kan jag nog vara med och peppa igen! Jag har spenderat en hel jäkla månad med att måla mina föräldrars villa.... själv.... Men tog sista målardraget idag! Så nu blir det tillbaka till gamla vanor igen! Positivt är väl att kroppen fått lågintensiv träning med allt hängande och klängande och klättrande och stående på instabila ytor... har ju inte legat i en solstol direkt. Så jag har också utan allt för stora uppoffringar legat stadigt i vikt, det känns skönt!

@Queen Välkommen tillbaka :) Skönt att du hittat en balans med vikten så du håller den naturligt, måste vara skönt att slippa oroa sig eller kämpa med den :)

Tack @Qelina ! Det känns väldigt skönt faktiskt, jag hoppas att kroppen tycker att det här nya kan vara min normalvikt som blir naturlig att hålla.... men jag måste fortfarande tänka på att bryta gamla vanor och mönster som tog mig upp till övervikten från första början... Men det känns skönt att ha hittat ett okej läge att landa i över sommar och semester! Jag håller tummarna för att du snart också kan känna dig nöjd med en högre vikt än vad sjukdomen egentligen säger åt dig att hålla, så din kropp kan fungera och vara stark och frisk!

Mina händer svullnar nåt fruktansvärt när jag går/springer. Springer går bättre för det gör jag inte så långt. Men promenera över en timme gör händerna supersvullna så det gör ont att använda dom när jag kommer hem. Försöker röra på dom och lyfta dom uppåt och inte bara pendla men det hjälper inte. Någon annan?

Har samma problem. Inte när jag går (går sällan länge.. ;p) men de få gånger när jag sprungit långt (typ lidingöloppet) har fingrarna varit som prinskorvar ;) Vet tyvärr ej vad man gör åt det, misstänker att det kan bero på mineralbrister.

Jag svullnar också i händerna, speciellt vid längre promenader eller löpning.

Har yogat 40 minuter idag iaf. Alltid något. Ska snart ut och äta med en kompis. Skaldjur står på menyn idag :)

idag har jag anmält mig till en danskurs; Solo Latino mix vuxna nybörjare:eek::D

I bekräftningsmailet stod det dock att de skulle återkomma med om de hade platser kvar eller ej?:confused:

Hej och hå! Jag blev ensam med PTn idag :D Så jag fick välja vad jag ville göra och valde armar/överkropp med utgång från mitt program. Började med marklyft i smith 3*12 och viktökning från 20 till 30 kg. Sen superset 3* 15/10 med stående rodd i smith, viktökning från 10 till 2o kg, växlat med en liknande övning i kabeldragmaskinen där jag drog stången nedåt med raka armar. Å maj gådd! :eek: Redan där var triceps halvt mosig :D Sen fick jag testa dropset i enarmsrodd på bänk. Först 9-7-5 kg men det tyckte hon var för lätt så det fick bli 12,5-9-6 kg istället. Sen var det jobbigt att lyfta vattenflaskan :angel:
Som avslutning fick jag göra ett nytt superset 3*10 med bicepscurl med vridning 9 kg hantlar växlat med frivändning/axelpress 7 kg hantlar. De senare är en av mina värsta övningar! Så nu sitter jag här i soffan, hör diffusa ljud från Maggio/Timbuk-konserten i Botan och tycker att det är jobbigt att lyfta flaskan och dricka :D Jag undrar hur rygg/axlar/armar kommer må imorgon, idag är de mest avtrubbade :grin: Men det var jäkligt roligt att våga testa tyngre vikter och bli peppad nog att klara det också! :up:

Jag blir galen på mig! Har slarvat lite med maten senaste dagarna men stått i som bara den när de gäller träningen. Men endå får jag sån grym matångest! Är så himla nojjig att gå tillbaka dit jag var en gång. Imorse vägde jag 78,2 kg, och nu ikväll 80,1. Min hjärna skenar iväg direkt trots att jag veeeeeeet att jag inte har gått upp 1,9 kg i fett under en dag, MEN ENDÅ! Hjärnspökerna drar iväg och ångesten är så himla enorm! :( dessa sista kilon verkar vara lite svårare att bli av med.. Jag borde slänga ut vågen från balkongen å endast väga mig på mina bestämda vägdagar för då blir resultatet mer stadigt. Men VARFÖR går jag emot allt jag vet hela tiden...??!

GAAAHH!!

Har samma problem. Inte när jag går (går sällan länge.. ;p) men de få gånger när jag sprungit långt (typ lidingöloppet) har fingrarna varit som prinskorvar ;) Vet tyvärr ej vad man gör åt det, misstänker att det kan bero på mineralbrister.

Konstigt att bara en del får så. Jag har inte haft problemet förut men nu har det bara blivit värre och värre. Tänker eftersom man pendlar med armarna är det inte så konstigt, men det hjälper ju inte ens att lyfta upp dom och hålla dom där mellan varven. Ja, mina fingrar blir också prinskorvar! Kan knappt böja dom då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka