Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nån som har koll på kompressionskläder? Har ju en del hängande hud, framförallt runt lår, rumpa och mage. Har fått tipset att använda kompressionskläder vid löpning så inte huden skumpar runt för de kan tydligen göra att de tar längre tid för huden att dra ihop sig.
Som de är nu så vill jag att de ska dra ihop sig till morgondagen, men allt går ju så långsamt :( blir så deppad av att se allt som hänger..
Jag har asbra koll, på ett märke i alla fall :angel:
Nu har jag visserligen ingen lös hud, men sitter åt gör dom! Tightar till det mesta om man har rätt storlek :) Ju tightare man vågar ha, ju bättre effekt

Jag har asbra koll, på ett märke i alla fall :angel:
Nu har jag visserligen ingen lös hud, men sitter åt gör dom! Tightar till det mesta om man har rätt storlek :) Ju tightare man vågar ha, ju bättre effekt
Kikade lite på nätet. Vet ingenting. Inte ens vilken storlek jag ska ha.

Kikade lite på nätet. Vet ingenting. Inte ens vilken storlek jag ska ha.

Prova i butik är mitt tips. Enligt t.ex. 2XU:s tabell ska jag ha L men kan utan problem ha M.

Vad gäller den lösa huden så har du mina fulla sympatier. Jag har också en del lös hud sedan min viktnedgång och mer lär den inte dra ihop sig (nådde målvikten sommaren 2011).

Lite OT: När jag och sambon är färdiga med familjebildandet ska jag faktiskt operera mig, jag vill inte ha en fladdrig mage och framförallt vill jag få bort överflödet kring lår och knän; jag har riktigt vältränade ben men det syns överhuvudtaget inte...

Jag är så pass ung ännu så jag hoppas att de drar ihop sig mer. Nästa år fyller jag 25 och vill tatuera armen, men har lite för mycket hud där än men de är ju nästan ett år kvar.

Nån som har koll på kompressionskläder? Har ju en del hängande hud, framförallt runt lår, rumpa och mage. Har fått tipset att använda kompressionskläder vid löpning så inte huden skumpar runt för de kan tydligen göra att de tar längre tid för huden att dra ihop sig.
Som de är nu så vill jag att de ska dra ihop sig till morgondagen, men allt går ju så långsamt :( blir så deppad av att se allt som hänger..

Jag har inte lös hud men fläskiga lår, och 2XU är underbara :love:

@Tassetass, @Niyama Nu blev jag lite sugen på ett par 2XU-tights här! Antar att de är bra även på det vis att de inte är genomskinliga också? Hur är det med andningen, kan man ha dem på ett inomhuspass på gymmet utan att dö av värmeslag? Är mest inne på ett par av modellen Colour Compression tights, de verkar vara de mest basic så att säga.

Här är för övrigt en intressant artikel om träning, träningsmotivation och inre vilja: http://www.sydsvenskan.se/ingen-sektion/peppa-fram-orken--och-den-inre-viljan/

Jag känner igen mig särskilt i det här:
Man kan tio, tjugo procent mer i gruppen. Om man har den där inre monologen ”nej, jag kan inte, jag orkar inte” men det står någon bredvid och säger ”du ser stark ut, du har bra fart” – det funkar. Det är basalt.

Samtidigt kan jag ibland bli lite lat av att träna i grupp, och ibland kanske intala/lura mig själv att jag jobbar hårdare än jag gör. Det har hänt nån gång att jag börjat lite lugnt och tänkt trappa upp tempot lite längre fram när passet blir tyngre, men sedan kommer det liksom aldrig någon sådan höjning och så går jag därifrån och grämer mig över att jag inte pressade mig själv hårdare redan från början. Det är väl lite det här att när jag tränar själv är det jag som har all kontroll; jag vet precis hur mycket, länge och tungt jag tänkt träna och kan lägga upp det bättre med det i tankarna.

Sedan blir jag lite fundersam och nästan lite upprörd över det här:
Erwin Apitzsch, idrottspsykolog på Lunds universitet, säger att det säkert finns individer som exempelvis kan ha lättare för att pressa sig i gymmet om de coachas av en personlig tränare jämfört med om de tränar ensamma. – Men man lägger det i någon annans händer då, det bådar inte gott. Man kan ha en personlig tränare för att komma i gång och för att lära sig, men jag tycker att man ska avveckla det efter hand

Vaddå "avveckla det efter hand"? Om jag har råd, tid och möjlighet att få till ett riktigt superpass en gång i veckan med hjälp av en personlig tränare är väl det jättebra? Jag förstår ju vad han menar med det här att det kan vara farligt att lägga det i någon annans händer, men det är en lite väl extrem och förminskande syn han sitter inne på tycker jag. Herregud, man tappar väl inte all inre styrka och lägger allt "i någon annans händer" bara för att man får lite extra hjälp och support en gång i veckan? Snarare tvärtom i mitt fall; jag har ofta min PT:s ord ringande i huvudet när jag tränar själv och får extra pepp, teknik och glädje av det.

Hur tänker ni? Hur fungerar ni? Det är ruskigt intressant sådant här tycker jag!

Jag är så pass ung ännu så jag hoppas att de drar ihop sig mer. Nästa år fyller jag 25 och vill tatuera armen, men har lite för mycket hud där än men de är ju nästan ett år kvar.

Åldern talar för dig och huden kan fortsätta dra ihop sig ett par-tre år efter att man mått sin målvikt.

@Tassetass, @Niyama Nu blev jag lite sugen på ett par 2XU-tights här! Antar att de är bra även på det vis att de inte är genomskinliga också? Hur är det med andningen, kan man ha dem på ett inomhuspass på gymmet utan att dö av värmeslag? Är mest inne på ett par av modellen Colour Compression tights, de verkar vara de mest basic så att säga.

Mina är rätt så tunna, genomskinliga är de absolut men då jag använder hipsters och liknande trosmodeller bryr jag mig inte. Det är inga problem att träna med dem inne, har kört både spinning och styrketräning med dem.

Jag har såna här, men fråga mig inte vad som skiljer dem från andra 2XU-modeller (finns modeller som kostar både mer och som kostar mindre), jag impulsköpte... :angel:

@Tassetass Elite-modellen har extra kompression baktill.

@Mineur lite genomskinliga som sagt, beror också på vilken storlek man köper. Ju mindre storlek desto mer genomskinliga. Andningen är jättebra, mycket bättre än andra tights jag har.

Jag vill också ha 2XU-tights, men tänkte köpa en bil... Så det får vänta :p

Nu har jag planerat morgondagens fastedag. Knäckebröd med makrill, soppa till lunch och middag, samt proteinshake efter gymmet. Får se hur detta går.... :p

Hemma igen efter sommarens andra festival. Helt fantastisk helg! Men så klart ganska sliten idag.. Vaknade superallergisk också (snorig och astmatisk, yeay) så har försökt kurera mig lite men planen är väl iaf lite yoga idag. Kanske en liten springtur med:)

Igår lekte jag på vågorna hela dagen, fantastiskt väder. Nu låter det väl som att jag surfade men icke. Jag och killen hade med oss en stooooor uppblåsbar madrass ut i havet, skitnice!

Nu har jag varit lite dålig med att kommentera men jag har läst allt ni skrivit.

Jag behöver pepp och stöd, idag visade vågen 1,4 kg mer än förra veckan och man kan lugnt säga att jag har ångest över detta. Har tankar på att dra ner på maten, dricka mindre och jag orkar bara inte. Vill ta en massa tabletter och slippa känna men ska få besök ikväll och sist den här kompisen var hos mig hade jag också massor av ångest, tog mer tabletter än jag får och däckade så vill inte att det ska bli så ikväll igen, lite pinsamt.

Hur kan jag gå upp så mycket när jag äter som jag gör? Jag fattar ingenting! Är bara så rädd och ledsen. Det tog mig ett år att gå upp 15 kg när jag dessutom drack 2 näringsdrycker utöver maten och nu har jag gått upp 1,4 kg på en vecka när jag legat på kaloriunderskott,det är ju helt galet :s

Och det är också helt galet att jag typ får självmordstankar pga en så löjlig sak som vikten, men jag känner att jag tappar all kontroll och inte kan styra något i livet och det gör mig så rädd.

Här är jag, igen...
Får ingen ordning på varken mat eller träning. Åt bra i hbg men sämre hemma... :p
Åker ner till hbg idag igen dock, och har planer på att testa på 5:2 igen ett tag... Köpt några soppor och ska testa göra wok på kyckling och shitatakinydlar i veckan. Wish me luck :p

Jäkla träningsvärk efter ridning i fredags. Hästen gick så fint för att va a den! :love:
Hur känns det nu med 5:2 dieten? Hur kommer det sig att du valde just den metoden?

@Qelina Ja det var varmt faktiskt! Superkul, vi jagade vågor och hoppade upp på madrassen och åkte med i vågorna. Ibland åkte vi av på grund av trycket från vågorna, haha!

Nu har jag varit lite dålig med att kommentera men jag har läst allt ni skrivit.

Jag behöver pepp och stöd, idag visade vågen 1,4 kg mer än förra veckan och man kan lugnt säga att jag har ångest över detta. Har tankar på att dra ner på maten, dricka mindre och jag orkar bara inte. Vill ta en massa tabletter och slippa känna men ska få besök ikväll och sist den här kompisen var hos mig hade jag också massor av ångest, tog mer tabletter än jag får och däckade så vill inte att det ska bli så ikväll igen, lite pinsamt.

Hur kan jag gå upp så mycket när jag äter som jag gör? Jag fattar ingenting! Är bara så rädd och ledsen. Det tog mig ett år att gå upp 15 kg när jag dessutom drack 2 näringsdrycker utöver maten och nu har jag gått upp 1,4 kg på en vecka när jag legat på kaloriunderskott,det är ju helt galet :s

Och det är också helt galet att jag typ får självmordstankar pga en så löjlig sak som vikten, men jag känner att jag tappar all kontroll och inte kan styra något i livet och det gör mig så rädd.

Men du, du vet ju att kroppen gör "konstiga" saker ibland.
Du vet att du inte gått upp 1,4 kg fett på en vecka utan att det är vätska.
Din kropp behöver att du är snäll mot den qelina!
Bra att du ska fokusera på att vara närvarande när din vän kommer. Det låter klokt :)

5:2 valde jag nog mest av lathet. Jag är inte så pepp på 1200 kcal varje dag, så om jag halvfastar två dagar finns det plats för lite större utsvävningar andra dagar. Kommer dock försöka äta nyttigt och bra även de flesta 5-dagarna. Får se hur det funkar med mitt jobb och så med. Viktigast att orka med det! :)

Precis tränat! Ben och mage, och sen kort promenad hem. Dax för proteinshake, dusch och sen MAT!
Inte så vansinnigt hungrig ändå, trots inte särskilt mycket mat.

5,5 km avklarade varav ungefär 4-4,5 km löpning. Gick ärligt talat skitlätt, väldigt skön känsla!

Kom hem och var beredd på att dyka rakt in i ett armar/axlar/rygg-styrkepass tillsammans med sambon men möts istället av en sambo i full färd med att packa. Han ska åka ut med hemvärnet och släcka en stor skogsbrand norr om stan, så nu ber jag till regngudarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka