Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sprang Pålsjöterrängen 5km idag! :)
För att bara ha sprungit 3ggr (2km, 4km, 4km) sista veckan (innan dess uppehåll på ca 2mån pga inga skor) så är jag så jäkla nöjd, även om jag inte kom under 30min.
Men jäklar vilken kul bana! Rätt ut i spenaten bara :D Över stora stockar och diken.. Sista kilometern var full av backar upp och ner och man fick verkligen kämpa sig igenom det, men jag hade ändå kraft kvar för en spurtduell på upploppet (som jag vann :D sprang ikapp, sprang om och drog förbi lite)!

Jag slutade på 30,56min och plats 37 av 78 (tror jag det va) startande - jag är nöjd! :up:
Nästa år - då jäklar! :p

Jag har skruvar skruvar till förbannelse idag! Men man använder visst rumpan när man trycker på borrmaskinen för att borra i murstocken, det känns nu :angel: :D Är helt sopslut nu så det får bli kvällsfika och sen sängen. Det där med motion går dåligt...

Idag har jag återupptagit en gammal bekantskap. Han heter Smith. Smith Maskin. ;)

Har varit på gymmet i en timme och mest lallat runt och testat lite här och lite där. Lite mjukstart sådär, det var rätt längesen jag körde nåt annat än bodybalancepass på gymmet. Blev ensam där inne rätt fort, och det var så himla skönt! Det var liksom helt igenom roligt. Vikter som förut känts rätt maxade gick lekande lätt, så det var helt klart en nytändning! :bump:

Idag har jag återupptagit en gammal bekantskap. Han heter Smith. Smith Maskin. ;)

Har varit på gymmet i en timme och mest lallat runt och testat lite här och lite där. Lite mjukstart sådär, det var rätt längesen jag körde nåt annat än bodybalancepass på gymmet. Blev ensam där inne rätt fort, och det var så himla skönt! Det var liksom helt igenom roligt. Vikter som förut känts rätt maxade gick lekande lätt, så det var helt klart en nytändning! :bump:
Jag saknar att träna med dig!

det är en tomte @Tassetass! har gått lös med pennorna och ritat alla semesterbilder jag aldrig knäppte:-)

oj @snow , tur att det trots allt gick ganska bra!

Vad kul det låter med fjällmaraton @fryckan ! var någonstans var det?

bra spurtat @WS6 ! låter som ett jätteroligt lopp!

@Qelina önskar jag kunde komma med något riktigt genialiskt råd! tyckte det @cili skrev om att fokusera på det som är bra för dagen lät klokt.

Igår kände jag mig ganska mör i kroppen och tog det lugnt. idag ska jag springa en kort och lugn skogstur och sedan en stund i "gymmet" i källaren. Imorgon ska jag vara funktionär på en mtb-tävling här i byn.

Har köpt vinterskor. Mina icebugs är sköna och snabba men så tunna och låga, funkar fint på väg men jag vill ut på skoterlederna! salomon spikecross blev det, samt ett par gaiters så de inte blir fulla med snö. Så nu är det mitt fel om snön uteblir helt i år...:bump:

• Gilla
Reactions: WS6
Powerwalk till jobbet i ösregnet. Jag mitt smartass valde bort både goretexskor och regnjacka imorse :grin: . Hade inte räknat med att det skulle vara skyfall i stan. Det fanns möjlighet att åka buss, men jag konstaterade att det skulle vara tråkigt att vänta på den :D

2,5 km senare fick alla kläder åka in i torkskåpet. Där står nu även skorna och jag har fått underliga blickar för att jag går barfota, det är väl skitsnyggt med uniform och skolöst? ;)

Powerwalk till jobbet i ösregnet. Jag mitt smartass valde bort både goretexskor och regnjacka imorse :grin: . Hade inte räknat med att det skulle vara skyfall i stan. Det fanns möjlighet att åka buss, men jag konstaterade att det skulle vara tråkigt att vänta på den :D

2,5 km senare fick alla kläder åka in i torkskåpet. Där står nu även skorna och jag har fått underliga blickar för att jag går barfota, det är väl skitsnyggt med uniform och skolöst? ;)
Alltså, det regnade ju så hårt att jag väcktes av det! Och det gick du i... :D

Nu gjorde jag misstaget att gå in i cykelaffären. Hittade en cykel som verkar himla intressant, vad säger ni cykelkunniga om Marin Fairfax SC2 2014? Den är nedsatt till 4000 kr nu.
Äger ju ingen alls nu längre, är rätt sugen på nåt lopp (landsväg, terräng lär inte mina knän gilla) under nästa år.

@Tassetass ?

Haha det var tänkt som en "har du nån koll på det här?" :p

Haha, och jag som gick igenom mina senaste inlägg för att försöka hitta vad för tok jag sagt till dig. :D

Jag kan inte påstå att jag har någon jättebra koll utan det enda jag säger är att se till att cykeln verkligen passar dig och att växlarna inte är av det absolut billigaste slaget (kolla t.ex. här: http://www.sportson.se/newsite/?sectionid=tipstrick&contentid=vaexelguide).

Och köp pedaler och skor så du kan sitta fast! Vändbara pedaler med vanlig plattform på ena sidan och SPD på andra sidan och mountainbikeskor med SPD-kloss gör att du kan sitta fast när du känner för dig och du kan gå hyfsat normalt.

Kl

Jag ska springa midnattsloppet om 2v... Jag har inte sprungit på en månad. Och inte milen på 2 mån. Suck. Jag som skulle springa på en bra tid :(... Helt besviken på mig själv.

Fejka knäskada?

Här är jag, igen...
Får ingen ordning på varken mat eller träning. Åt bra i hbg men sämre hemma... :p
Åker ner till hbg idag igen dock, och har planer på att testa på 5:2 igen ett tag... Köpt några soppor och ska testa göra wok på kyckling och shitatakinydlar i veckan. Wish me luck :p

Jäkla träningsvärk efter ridning i fredags. Hästen gick så fint för att va a den! :love:

Haha, och jag som gick igenom mina senaste inlägg för att försöka hitta vad för tok jag sagt till dig. :D

Jag kan inte påstå att jag har någon jättebra koll utan det enda jag säger är att se till att cykeln verkligen passar dig och att växlarna inte är av det absolut billigaste slaget (kolla t.ex. här: http://www.sportson.se/newsite/?sectionid=tipstrick&contentid=vaexelguide).

Och köp pedaler och skor så du kan sitta fast! Vändbara pedaler med vanlig plattform på ena sidan och SPD på andra sidan och mountainbikeskor med SPD-kloss gör att du kan sitta fast när du känner för dig och du kan gå hyfsat normalt.
Jäkla skit. Bara för att jag tänkte att jag har råd med en bättre cykel än typ biltema så blev mobilen avundsjuk och gick sönder. Så nu får det bli snabbt inköp av en ny sådan istället, och cykelplanerna får hamna på is :(
Tur att jag inte har ett brådskande cykelbehov i alla fall. Får vackert fortsätta träna till fots

Jäkla skit. Bara för att jag tänkte att jag har råd med en bättre cykel än typ biltema så blev mobilen avundsjuk och gick sönder. Så nu får det bli snabbt inköp av en ny sådan istället, och cykelplanerna får hamna på is :(
Tur att jag inte har ett brådskande cykelbehov i alla fall. Får vackert fortsätta träna till fots

Åh, typiskt!

Nån som har koll på kompressionskläder? Har ju en del hängande hud, framförallt runt lår, rumpa och mage. Har fått tipset att använda kompressionskläder vid löpning så inte huden skumpar runt för de kan tydligen göra att de tar längre tid för huden att dra ihop sig.
Som de är nu så vill jag att de ska dra ihop sig till morgondagen, men allt går ju så långsamt :( blir så deppad av att se allt som hänger..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka