Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej beachisar.
Det har varit ganska låg aktivitet från min sida, både i tråden och träningsmässigt.

Jag har dock en ganska bra ursäkt:

2014-07-31-0822_53d9e0982a6b22aa60915639.jpg

Det bor någon i kroppen min, som har gjort det i över 10 veckor nu och som gör mig både illamående och väldigt trött. Men jag måste ta upp träningen ordentligt snart, jag behöver förbereda mig på att mitt livs tuffaste träningspass kommer att ske i mitten av februari...
Stort grattis! Blir glad för din skull! Hoppas illamåendet lugnar sig.

Sådär ja, nu har mitt internet bestämt sig för att funka igen.
Var på bodybalance idag - och även denna gången kördes den gamla koreografin. Det verkar inte vara meningen att jag ska få testa den nya :p

Just nu har jag dödsont i huvudet pga att det stinker som nån slags blandning mellan målarfärg och tändvätska. Fattar inte vart det kommer ifrån, mer än att det tar sig in genom mitt öppna fönster. Och nu är det ju för sent att stänga :(
Försöker samla ork att ställa mig och knåda en pizzadeg, tänkte muta mig själv med nåt extra gott så jag överlever en hel helg full av matlådor. Dock blir det ju inte fullt så flottigt och onyttigt när man gör den själv :)

Just avklarat 50 min ben och mage med sambon (kan inte låta bli att skratta lite inombords när sambon vrider sig i smärta efter magövningarna, han är stark i benen och jävligt spänstig, men efter några fällknivar är han som gele :devil: ). Imorgon blir det löpning, på lördag armar, axlar, bröst och rygg och på söndag blir det veckans sista löppass.

Hej beachisar.
Det har varit ganska låg aktivitet från min sida, både i tråden och träningsmässigt.

Det bor någon i kroppen min, som har gjort det i över 10 veckor nu och som gör mig både illamående och väldigt trött. Men jag måste ta upp träningen ordentligt snart, jag behöver förbereda mig på att mitt livs tuffaste träningspass kommer att ske i mitten av februari...

Åh, ett litet blåbärskart! :D

Har kikat lite på några videor "Yoga with Adriene" men de jag hittat känns mer som stretching/avslappning, inte yoga?

Letade fram några som du kan testa om du vill :) Det kan ju bero lite på vilken typ av yoga man föredrar också, det är inte säkert att du gillar henne bara för att jag gör det.

Fit, inte fin ;) Jag vill se "välmusklad" ut som man hade sagt om en häst. Inte bodybuilderpumpad, men ändå synligt vältränad. Och det är jag inte just nu. Men just känslan av att "jag kommer aldrig bli" är rätt tärande.
Just nu är det dock bättre, hormonerna åker bergochdalbana just nu.

Chokladkakan satte jag i mig 15 minuter efter att jag ätit lunch, så det är inte så att jag äter massa onyttigheter för att jag är hungrig heller. Jag är sugen och orkar inte bry mig, ungefär.

Skulle tro att det är lite väl mycket för mig psykiskt just nu, för mycket stress. Väntar på besked från högskolan, jagar bostad i nya staden (med tidspress), vill hinna med massa saker här i Uppsala innan jag flyttar, planerar flytten, jobbar mer än heltid m.m. Som vanligt balanserar jag på kanten mot vad som blir för mycket och leder till en krasch, och det enda som håller mig på rätt sida just nu är att skjuta undan vissa grejer (som behovet att vara så jäkla nyttig, äta få kalorier, träna massor). Mår visserligen dåligt av det med, men hjärnan orkar inte bolla allting och då är det enklare att välja anledningen att "det är ändå ingen idé" för att sen släppa den största delen. Jag käkar fortfarande massa tabletter, men inte alls med samma tvångkänsla som innan utan mer "jag borde ta en sån".
Det finns både för- och nackdelar med det här tankesättet. Jag mår inte bra oavsett om jag ska "bli smal till varje pris" eller "kommer aldrig bli smal", men just nu är det nog ändå rätt att bara skita i det och försöka ignorera känslan av att kanske gå upp några kilon.
Vanligtvis blir jag ännu mer strikt och ångesttyngd gällande mat när jag är stressad, så på ett sätt känns det ändå välkommet att det inte är så denna gången. Hellre att jag får äta vad jag vill utan större ångest över själva ätandet och kanske går upp lite i vikt (som jag sen får kämpa ner i framtiden), än att jag nu ska ha ständig ångest över att jag kanske tog lite mycket smör på min finncrisp. Det är ju inte som att jag helt förlorat kontrollen och äter pizza till frukost, lunch, middag och däremellan festar på chokladbollar :)
Så ja, både för- och nackdelar. Jag är ändå singel och det är dåligt väder så fort jag är ledig = ingen kommer se mig utan kläder = något mindre ångest än om det vore tvärt om.

Ah, okej då förstår jag. Tack för ditt svar. Jag vill också bli mer fit, vill också vara "välmusklad men slank" liksom. Fast ätstörningen vill mest att jag ska vara jätte smal, och liksom inte "ha någon mage" som mamma sa att jag inte hade förut. Vi pratade om min mage idag och hon sa att det inte är så konstigt att jag har problem med att acceptera min mage, jag har ju liksom inte haft någon. Det har ju varit en djup insjunkning där på mitten mellan revben och höftbenen som stuckit ut något extremt.

Det låter ändå bra att du inte har den där ångesten över maten nu, för det är ju jätte jobbigt, då är det bättre att kunna äta lite mer av det man är sugen på och inte stå och banka på sig själv och ha panik över allt man äter.

Låter väldigt stressigt med det du skriver. Vad ska du plugga i höst?

Hej beachisar.

Grattis Blueberry!

Ah, okej då förstår jag. Tack för ditt svar. Jag vill också bli mer fit, vill också vara "välmusklad men slank" liksom. Fast ätstörningen vill mest att jag ska vara jätte smal, och liksom inte "ha någon mage" som mamma sa att jag inte hade förut. Vi pratade om min mage idag och hon sa att det inte är så konstigt att jag har problem med att acceptera min mage, jag har ju liksom inte haft någon. Det har ju varit en djup insjunkning där på mitten mellan revben och höftbenen som stuckit ut något extremt.

Det låter ändå bra att du inte har den där ångesten över maten nu, för det är ju jätte jobbigt, då är det bättre att kunna äta lite mer av det man är sugen på och inte stå och banka på sig själv och ha panik över allt man äter.

Låter väldigt stressigt med det du skriver. Vad ska du plugga i höst?
Ska läsa till sjukgymnast, om jag kommer in. Är reserv 1 nu. Annars blir det diverse fristående kurser inom kost och anatomi.

Insjunket är inte bra. Att däremot ha en stark kropp av muskler och lagom mycket underhudsfett, det är nåt att sträva efter.

Om du kollar på en bild av en tjej som du tycker har en fin kropp, hur ser hennes mage ut? Och hur ser hon ut i övrigt?

Man kan vara pinnsmal utan att ha en snygg kropp, man kan vara rund och se fantastisk ut. För mig ligger det mycket i utstrålningen om jag tycker att en person är åh-vad-snygg eller inte :)
Brukar försöka tänka på det när hjärnan jävlas. Att det är inte antalet kilon som spelar roll, det är hur dom presenteras. Ingen blir snyggare av ångest. Men ett bra självförtroende och glow kan få vem som helst att bli snyggast i rummet

Jag är så trött!! Har knappt haft en lugn stund den här veckan, tur att jag var ledig idag. Jobb 8-9 h per dag (fysiskt krävande) plus 4-5 h restid om dagen :crazy: Herregud. Tur att jag kan börja köra bil dit från och med nästa vecka, då blir restiden lite mer humana 1 h 10 min totalt :p

Igår klämde jag min hand :( Mellan en metallstolpe och en ko i full fart :meh: Tror inte det är så farligt, men jag vågar inte använda den fullt ut då den gör ont under viss typ av belastning. Har lindat hand + handled för att få lite stöd. Jag som skulle påbörja en yogautmaning på instagram haha :rofl: , men första posen är downward dog och den vågar jag mig inte på idag pga belastningen på händerna. Nåväl, värre saker har väl hänt ;)

Ska läsa till sjukgymnast, om jag kommer in. Är reserv 1 nu. Annars blir det diverse fristående kurser inom kost och anatomi.

Insjunket är inte bra. Att däremot ha en stark kropp av muskler och lagom mycket underhudsfett, det är nåt att sträva efter.

Om du kollar på en bild av en tjej som du tycker har en fin kropp, hur ser hennes mage ut? Och hur ser hon ut i övrigt?

Man kan vara pinnsmal utan att ha en snygg kropp, man kan vara rund och se fantastisk ut. För mig ligger det mycket i utstrålningen om jag tycker att en person är åh-vad-snygg eller inte :)
Brukar försöka tänka på det när hjärnan jävlas. Att det är inte antalet kilon som spelar roll, det är hur dom presenteras. Ingen blir snyggare av ångest. Men ett bra självförtroende och glow kan få vem som helst att bli snyggast i rummet

Bra skrivet! Du har helt rätt i att det är utstrålningen som gör mycket, jag kan inte påstå att det lyser av självförtroende om mig när jag är ute och går bland folk till exempel på stan. Jag går ofta med armarna framför magen för att försöka dölja den och går och drar i kläderna hela tiden för att de ska bli större och dölja magen, försöker liksom tänja ut t.ex. linnen hela tiden så de sitter lösare och har en del andra små saker för mig också. Kanske drar jag mer uppmärksamhet till mig och magen genom mitt beteende än vad jag skulle gjort om jag gick omkring och var stolt över mig själv.

Får höra av flera att jag ser bra ut, att jag är fin och söt och har en fin kropp nu när jag gått upp. Tänk om jag kunde få se det, vore så skönt att se mig själv med någon annans ögon, få se vad de ser.

Hmm, den sortens mage jag vill ha är en helt platt mage, ingen lite bula, ingen svullen ballong mage och inga veck när man sitter ner, helt platt helt enkelt. Behöver inte vara några stora muskler eller magrutor även om lite muskler är fint, men det jag helst vill ha är en smal och platt mage. Och det behövs ju lite muskler för att hålla in magen. Men jag vill se så där naturligt smal ut, inte överdrivet vältränad. Jag får inte träna så mycket just nu och vill inte heller bli beroende av att gå på gym och få träningstvång. Vill kunna träna ett par gånger i veckan, kanske gym någon dag och sen zumba, box eller ridning eller något annat pass någon eller några dagar i veckan, kanske springa lite. Men inget överdrivet så därför kan jag inte se mig själv med värsta fitness magen. För jag vill inte tillbaka till ett liv med träningstvång som styr hela mitt liv.

Hoppas du kommer in! När får du beskedet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka