Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte en bra dag kroppsångestmässigt idag. Vikten pendlar så nu har jag gått upp i vikt igen, ganska mycket, men försöker tänka att det är vätska, ska kolla igen någon/några dagar i rad och se om det växlar mycket för då vet jag ju att det är vätskebalansen som spökar.

Hatar min mage extremt, tänkte på det i provrummet när jag provade en klänning, egentligen är det kanske inte min vikt det är fel på utan att jag är otränad. Om jag skulle kunna få en plattare och fastare mage utan att gå ner i vikt skulle jag nog acceptera det, för siffrorna säger ju inte allt. Resten av min kropp kan jag ibland se är normal, men magen hänger inte med riktigt i utvecklingen. Den vill liksom inte tighta till sig.

@cili
Du har verkligen rätt i att du inte är tjock så de där tankarna om att du aldrig kommer bli smal och fin kan du kast bort, för du är redan båda dom sakerna (även om de inte är synonymer, man kan ju vara fin i alla storlekar). Äter du "skrämpmat" för att du är hungrig eftersom du kanske inte äter tillräckligt av vanlig mat?

Om man har en period då man inte äter "perfekt" så tror jag inte det är någon fara, och som du skriver så äter du ju andra saker också :)
Fit, inte fin ;) Jag vill se "välmusklad" ut som man hade sagt om en häst. Inte bodybuilderpumpad, men ändå synligt vältränad. Och det är jag inte just nu. Men just känslan av att "jag kommer aldrig bli" är rätt tärande.
Just nu är det dock bättre, hormonerna åker bergochdalbana just nu.

Chokladkakan satte jag i mig 15 minuter efter att jag ätit lunch, så det är inte så att jag äter massa onyttigheter för att jag är hungrig heller. Jag är sugen och orkar inte bry mig, ungefär.

Skulle tro att det är lite väl mycket för mig psykiskt just nu, för mycket stress. Väntar på besked från högskolan, jagar bostad i nya staden (med tidspress), vill hinna med massa saker här i Uppsala innan jag flyttar, planerar flytten, jobbar mer än heltid m.m. Som vanligt balanserar jag på kanten mot vad som blir för mycket och leder till en krasch, och det enda som håller mig på rätt sida just nu är att skjuta undan vissa grejer (som behovet att vara så jäkla nyttig, äta få kalorier, träna massor). Mår visserligen dåligt av det med, men hjärnan orkar inte bolla allting och då är det enklare att välja anledningen att "det är ändå ingen idé" för att sen släppa den största delen. Jag käkar fortfarande massa tabletter, men inte alls med samma tvångkänsla som innan utan mer "jag borde ta en sån".
Det finns både för- och nackdelar med det här tankesättet. Jag mår inte bra oavsett om jag ska "bli smal till varje pris" eller "kommer aldrig bli smal", men just nu är det nog ändå rätt att bara skita i det och försöka ignorera känslan av att kanske gå upp några kilon.
Vanligtvis blir jag ännu mer strikt och ångesttyngd gällande mat när jag är stressad, så på ett sätt känns det ändå välkommet att det inte är så denna gången. Hellre att jag får äta vad jag vill utan större ångest över själva ätandet och kanske går upp lite i vikt (som jag sen får kämpa ner i framtiden), än att jag nu ska ha ständig ångest över att jag kanske tog lite mycket smör på min finncrisp. Det är ju inte som att jag helt förlorat kontrollen och äter pizza till frukost, lunch, middag och däremellan festar på chokladbollar :)
Så ja, både för- och nackdelar. Jag är ändå singel och det är dåligt väder så fort jag är ledig = ingen kommer se mig utan kläder = något mindre ångest än om det vore tvärt om.

Ni som kollar på yogavideos, var kollar ni? Jag letade på youtube men det jag hittade var helt värdelöst. Behöver inspiration!

Idag skulle jag ut på promenad, min vanliga runda på strax under 3 km. Det slutade med ett nytt rekord, jäkla snabb promenad det där :rofl:
På 12 minuter hinner jag nu 1.83 km. Det närmar sig 2 km-gränsen nu!! :bump:
Tyckte att jag höll ett alldeles lagom tempo, med några pauser för att gå och hämta andan lite. Upptäckte att i 7min-tempo kändes det som att jag skulle kunna springa hur länge som helst idag. Hade ju dessvärre inte på mig pulsbandet eftersom jag egentligen inte tänkt springa, hade mer än gärna vetat vilken puls jag låg på där. Ville inte kolla manuellt heller eftersom jag hade så jäkla bra flyt, tycker att det är svårt nog att mäta stillastående så att göra det vid fortsatt löpning hade nog inte varit speciellt enkelt alls. Får helt enkelt ta med pulsbandet på mina framtida promenader :p
Var rätt slut när jag kom hem dock, märks att jag inte löptränat så mycket den senaste tiden. Men återhämtningen gick himla fort! Det är ju positivt!

Jag känner mig som en tant! Igår på jobbet svullnade mina fötter och ben av värmen. Kanske inte så konstigt med tanke på att det är 29 grader på kontoret. Därför är jag inte heller så sugen på kompressionsstrumpor. Flexledig imorgon, tjohoo! :D

Åh herregud vad det låter jobbigt, jag skulle inte klara det där ens om jag gick hela vägen istället för att springa tror jag ;) Var det första gången du sprang där?

Fråga mina ben... idag blir det på sin höjd en cykeltur till närmaste badplats! Det var första gången på den rundan, har sprungit längs vandringsleden i samma område men den var inte lika trixig.

Imorgon ska jag vara hästvakt så då ska jag rida ut en sväng på kvällen. Saknar att vara i stallet och inser att det är där jag oftast träffar mina kompisar, så det känns kul att låna W då och då.
Innan det skall någon form av träning äga rum, än så länge oklart vad. Rullskidor kanske, tänkte försöka låta bli att ramla :-)

Hej beachisar.
Det har varit ganska låg aktivitet från min sida, både i tråden och träningsmässigt.

Jag har dock en ganska bra ursäkt:

2014-07-31-0822_53d9e0982a6b22aa60915639.jpg

Det bor någon i kroppen min, som har gjort det i över 10 veckor nu och som gör mig både illamående och väldigt trött. Men jag måste ta upp träningen ordentligt snart, jag behöver förbereda mig på att mitt livs tuffaste träningspass kommer att ske i mitten av februari...

Hej beachisar.
Det har varit ganska låg aktivitet från min sida, både i tråden och träningsmässigt.

Det bor någon i kroppen min, som har gjort det i över 10 veckor nu och som gör mig både illamående och väldigt trött. Men jag måste ta upp träningen ordentligt snart, jag behöver förbereda mig på att mitt livs tuffaste träningspass kommer att ske i mitten av februari...

Stort grattis!! :love: Fast jag visste redan, smyger runt på Förälder :angel: Hehe. Förstår att det är tufft att tänka på träning när lillskrutten gör sig påmind, kanske kan du promenera lite i alla fall? Jag tror man vinner mycket på att vara i hyfsat bra form inför förlossningen :) Återigen, grattis!

Förresten, vad ska vi kalla den? :D Apollos första är ju Beachis :rofl:

Stort grattis!! :love: Fast jag visste redan, smyger runt på Förälder :angel: Hehe. Förstår att det är tufft att tänka på träning när lillskrutten gör sig påmind, kanske kan du promenera lite i alla fall? Jag tror man vinner mycket på att vara i hyfsat bra form inför förlossningen :) Återigen, grattis!

Förresten, vad ska vi kalla den? :D Apollos första är ju Beachis :rofl:

Förut kallade jag den för demonen (ja, jag har mått fruktansvärt dåligt. Att var gravid = ingen dans på rosor, vill jag lova) men efter ultraljudet i går kallar jag den för Sprattlarn.

Jag är fortfarande chockad över hur mycket den rörde sig, hela tiden vi tittade på den var den knappt stilla en sekund. Och så sög den på tummen hela tiden, det syns på bilden också. Så sjukt.

Det är tur att jag har hundar, de måste ju liksom gå. Men värme + illamående + trött = inte så himla sportig. Nu när det börjar bli lite svalare blir det nog ordning på torpet igen.

Jag har i alla fall inte gått upp mer än ungefär 1,5 kilo. Det känns bra! Lite svårt att mäta korrekt dock, eftersom jag spyr så mycket.

Det låter fruktansvärt att vara gravid @Blueberry. Men grattis, självklart! :)

För mig är det fruktansvärt, men andra mår helt fantastiskt hela tiden. Jag har aldrig mått så psykiskt och fysiskt dåligt under en så här lång period förut, det sliter på mig. Det är också ovanligt att må illa och kräkas så mycket som jag gör. Himla nitlott alltså...

Men jag tänker att det blir bra, så småningom. Förhoppningsvis innan februari.

Hej beachisar.

Eftersom jag också läser på förälder så visste jag med det :)
Stort stort grattis blåbäret! Så himla kul! :)
Och Sprattlarn är ett utmärkt namn!

@Blueberry Sprattlarn! :love:

Usch det låter verkligen som att du drog en nitlott, men förhoppningsvis resulterar det ju i någonting väldigt fint och fantastiskt :) Det måste vara både häftigt och galet och knäppt att ha något som växer i magen, låter dessutom som att det är en energisk liten individ :D

Jag tränar inte alls den här veckan. Men jag rör mig konstant, igår måste jag ha gått två mil eller så. Det är ganska mentalt ansträngande på jobbet nu i början, mycket att hålla reda på. Men det går bra :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka