cili
Trådstartare
Visst var det WS6 som sa att du skulle kolla på de delar du tycker om? Jag vill lägga till en sak till det. Tillåt dig själv att tycka om saker för en dag. Det är en grej som hjälpt mig massor. "Idag tycker jag att mina ben är rätt snygga", är lättare att få fram än "mina ben är rätt snygga". På det sätter arbetar jag fram en bättre syn på mig själv. Liksom du har jag stora problem med hur magen ser ut, väldigt mycket fokus där. Men det finns dagar då den ser helt okej ut, och då säger jag det till mig själv. "Idag är en bra mag-dag!". Det kanske hände nån gång per månad i början, nu händer det betydligt mer ofta. Och kollar jag på bilder ser jag ganska likadan ut, alltså är det främst hjärnan jag har tränat.Bra skrivet! Du har helt rätt i att det är utstrålningen som gör mycket, jag kan inte påstå att det lyser av självförtroende om mig när jag är ute och går bland folk till exempel på stan. Jag går ofta med armarna framför magen för att försöka dölja den och går och drar i kläderna hela tiden för att de ska bli större och dölja magen, försöker liksom tänja ut t.ex. linnen hela tiden så de sitter lösare och har en del andra små saker för mig också. Kanske drar jag mer uppmärksamhet till mig och magen genom mitt beteende än vad jag skulle gjort om jag gick omkring och var stolt över mig själv.
Får höra av flera att jag ser bra ut, att jag är fin och söt och har en fin kropp nu när jag gått upp. Tänk om jag kunde få se det, vore så skönt att se mig själv med någon annans ögon, få se vad de ser.
Hmm, den sortens mage jag vill ha är en helt platt mage, ingen lite bula, ingen svullen ballong mage och inga veck när man sitter ner, helt platt helt enkelt. Behöver inte vara några stora muskler eller magrutor även om lite muskler är fint, men det jag helst vill ha är en smal och platt mage. Och det behövs ju lite muskler för att hålla in magen. Men jag vill se så där naturligt smal ut, inte överdrivet vältränad. Jag får inte träna så mycket just nu och vill inte heller bli beroende av att gå på gym och få träningstvång. Vill kunna träna ett par gånger i veckan, kanske gym någon dag och sen zumba, box eller ridning eller något annat pass någon eller några dagar i veckan, kanske springa lite. Men inget överdrivet så därför kan jag inte se mig själv med värsta fitness magen. För jag vill inte tillbaka till ett liv med träningstvång som styr hela mitt liv.
Man kan även säga "Idag sa Anna att jag hade snygga armar, och tycker hon det så finns det definitivt fler som håller med!". Boosta sig själv med komplimanger helt enkelt. Jag vet att det inte alltid är lätt att göra så och man får ha skitdagar där man känner sig som något katten släpat in, men att försöka då och då ger resultat.
Veck på magen får även smala människor när dom sitter ner, beroende på position. Så att sträva efter att alltid se ut som en nystruken skjorta över magen är inte realistiskt. Hade jag inte haft så himla ont i huvudet just nu hade jag gladeligen letat fram bilder på bloggarna Kissie och Tyra när dom sitter ner och har synliga veck, och dom tjejerna är helt klart smala! Kroppen ser ut så helt enkelt Några bilringar blir det ju dock inte, men att huden veckar sig i vissa lägen lär bli svårt att komma ifrån.
Och vad glad jag blir över att du har en bra syn på din framtida träning!