Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gav typ upp det här med träning förra veckan. Eller gav upp, egentligen mest bara prioriterat ner till förmån för glass och strand/klipphäng och bad. Det känns rätt ok, är inte speciellt sugen på att gå till gymmet och i lägenheten är det ännu varmare. Imorgon ska jag ändå försöka klämma in ett kettlebellpass mellan jobb och kubb och glass. Lite lyxproblem kanske.

har åkt rullskidor!
det var premiär för mig. trillade bara en gång. råkade visst glömma att det var korkat att försöka backa...

Idag har det badats, simmats, åkts vattenrutschkana och badats lite till. :) Och så fick jag ihop ca 6,5 km på kvällens cykeltur, med lite vila där emellan :angel:

Jag pajjade min plan idag. Köpte pizza....
Åt en halv, tar resten imorn.
Dock fick jag ju faktiskt till ett himla bra träningspass idag. Och efter en rätt tuff arbetsdag så...var jag värd det. Fy :p

Jag pajjade min plan idag. Köpte pizza....
Åt en halv, tar resten imorn.
Dock fick jag ju faktiskt till ett himla bra träningspass idag. Och efter en rätt tuff arbetsdag så...var jag värd det. Fy :p
Jag åt också pizza igår, och idag mår jag dåligt igen... Om jag inte är gravid så försöker nog min kropp säga mig att skräpmat är just skräp :D

Jag äter vita bröd, ost, chips, choklad och liknande i för stora mängder just nu (ingen färdigköpt flottig skräpmat dock, alltid nåt).
Känslan av hopplöshet gör så. Jag vet att jag inte får säga det men tanken som gnager i huvudet på mig är "jag kommer ändå aldrig bli smal och fit, så varför ska jag ens försöka", och så blir jag nere och äter det som faller mig in. Jag VET ju att jag inte är tjock. Dock menssvullen mage och hormoner som hoppar omkring hejvilt. Det bästa är att jag inte riktigt orkar bry mig och få tokångest över maten i alla fall, vanligtvis hade jag ju dragit in rejält på nåt annat efter att ha ätit choklad. Så jag äter vilket skit jag känner för, jag vet att jag kommer igen sen eftersom tankarna om att "jag kan, jag vill, jag ska" slåss med den tidigare nämnda.

Har haft med mig matlåda till jobbet varje dag i alla fall, så jag äter ju inte enbart skräp. Även fast pasta och chicken nuggets inte är det hälsosammaste valet.

Idag står i alla fall badminton på schemat. Först in och byta däck på bilen, sen ska jag och en vän jaga fjäderboll!

Här blev det kycklingsoppa till frukost idag, just nu väntar jag på att det ska komma en och kolla på en vagn jag ska sälja. Sedan blir det en promenad igen, borde försöka ta tag i hemmaträningen också egentligen.

Startade även denna dagen med morgonyoga, sen var jag ute och sprang 4,6 km och sen lite mer yoga "runner cool down", också med Adriene. Bra start på dagen!

Det har ju varit lite diskussioner kring hand/huvudstående, så tränade lite på huvudstående idag! Detta var något vi gjorde ibland på yogan på förra gymet jag var på, men det var ganska länge sedan nu:) Handstående däremot.. Kan ju komma upp i handstående (med eller utan vägg) men kan inte stå längre än några sekunder, detta trots flera år av gymnastik som yngre!

Iaf, huvudstående (benen försvinner lite men så kan det bli när man filmar sig själv:p):

Jag äter vita bröd, ost, chips, choklad och liknande i för stora mängder just nu (ingen färdigköpt flottig skräpmat dock, alltid nåt).
Känslan av hopplöshet gör så. Jag vet att jag inte får säga det men tanken som gnager i huvudet på mig är "jag kommer ändå aldrig bli smal och fit, så varför ska jag ens försöka", och så blir jag nere och äter det som faller mig in. Jag VET ju att jag inte är tjock. Dock menssvullen mage och hormoner som hoppar omkring hejvilt. Det bästa är att jag inte riktigt orkar bry mig och få tokångest över maten i alla fall, vanligtvis hade jag ju dragit in rejält på nåt annat efter att ha ätit choklad. Så jag äter vilket skit jag känner för, jag vet att jag kommer igen sen eftersom tankarna om att "jag kan, jag vill, jag ska" slåss med den tidigare nämnda.

Har haft med mig matlåda till jobbet varje dag i alla fall, så jag äter ju inte enbart skräp. Även fast pasta och chicken nuggets inte är det hälsosammaste valet.

Idag står i alla fall badminton på schemat. Först in och byta däck på bilen, sen ska jag och en vän jaga fjäderboll!

bra med matlåda! fick du tag i någon spelkompis? och bra att du kan tänka att du kommer igen!

@Trollunge såg svårt ut att stå på huvudet! härligt med morgonyoga.

idag har jag sprungit terräng delux... 16 km tog tre timmar! räknade till 20 uppförsbackar innan jag tappade räkningen. brant och sankt och stenigt och många rotvältor att springa runt. höjsdmetrarna orkade jag inte ens räkna. Det gick att fylla på vatten på två ställen efter vägen så det var skönt att inte behöva snåla på vattnet.

efteråt satt jag på en sten med fötterna i ån, och åt min skinkmacka som jag haft vett att lägga i bilen innan. ganska underbart:-)

@cili
Du har verkligen rätt i att du inte är tjock så de där tankarna om att du aldrig kommer bli smal och fin kan du kast bort, för du är redan båda dom sakerna (även om de inte är synonymer, man kan ju vara fin i alla storlekar). Äter du "skrämpmat" för att du är hungrig eftersom du kanske inte äter tillräckligt av vanlig mat?

Om man har en period då man inte äter "perfekt" så tror jag inte det är någon fara, och som du skriver så äter du ju andra saker också :)

bra med matlåda! fick du tag i någon spelkompis? och bra att du kan tänka att du kommer igen!

@Trollunge såg svårt ut att stå på huvudet! härligt med morgonyoga.

idag har jag sprungit terräng delux... 16 km tog tre timmar! räknade till 20 uppförsbackar innan jag tappade räkningen. brant och sankt och stenigt och många rotvältor att springa runt. höjsdmetrarna orkade jag inte ens räkna. Det gick att fylla på vatten på två ställen efter vägen så det var skönt att inte behöva snåla på vattnet.

efteråt satt jag på en sten med fötterna i ån, och åt min skinkmacka som jag haft vett att lägga i bilen innan. ganska underbart:-)
Åh herregud vad det låter jobbigt, jag skulle inte klara det där ens om jag gick hela vägen istället för att springa tror jag ;) Var det första gången du sprang där?

@Trollunge Wow vad häftigt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka