Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@snow - faktiskt så är det här beslutet jobbigare än när sambon dog. Då hade jag ju inget att göra om det, det var bara att acceptera. Nu är det ändå upp till mig och ingen annan... Fy...

@Ninnurur vad tråkigt med hästen :(
Jag fasar för dagen när det är dags för katten här hemma.

@Qelina vad glad jag blir av att läsa att du kämpar på, du klarar det! Du är stark som har kommit såhär långt, håller med @imrahil, sätt upp det du skrivit där du lätt ser det. :)

Ledsamt med hästen @Ninnurur :(, väntan är jobbig. Men all heder åt dig som är klok nog att veta när det är nog!
Min märr blev det ju akut med, så det var ju inte mycket att fundera på när det väl blev dags.

Igår blev det många timmar i bilen, med glass och kaffe och pasta efter vägen.
Idag har jag kört lite stakremmar, men imorgon vill jag springa i skogen! Ska försöka sticka iväg tidigt så det inte blir så varmt.

@Mirre Brukar ta fil och kaffe vid femtiden när jag går upp på vardagarna, sen äter jag frukt och macka på jobbet vid nio. Kanske inte optimalt men jag orkar inte äta mer vid fem, och äter jag inte före nio kommer "angry, dizzy hulk" och hälsar på. På helgerna blir det oftast fil och macka. Brukar ha skinka, eller tahini och tomat på brödet.

12 km blev det, som planerat! Väldigt lugnt och kontrollerat, men det kändes som att jag kunde fortsätta springa nästan hur länge som helst så det var skönt.
Är oerhört nöjd med träningsveckan :) Tre pass löpning (totalt 22 km), två pass styrketräning, ett pass cykel (20 km), ett pass bodybalance och två pass yoga hemma, dessutom lite transportcykling och promenader. Nästa vecka blir det lite mindre träning eftersom jag jobbar måndag till torsdag.

Åh vad ledsen jag blir av att läsa det du skriver :( Att du tänker så elakt om dig själv. Jag tror inte alls att du är så ful. Det är säkert samma för dig så som du skriver till mig, att det sitter i ditt eget huvud. Har du någon hjälp, någon att gå och prata med för att få hjälp med din självkänsla?

Jo jag går ju hos psykolog (och har gjort sen jag var elva...). Men det är egentligen först nu det skulle vara möjligt att prata om sånt. Innan har det mest varit att få mig att överleva och att klara av måsten. Fast jag skäms liksom för att erkänna hur jag tänker om mig själv, på nåt sätt känns det som ett så litet problem.

Känner verkligen igen mig i det du skriver. Hur ska man klara av både vardagen och att plugga samtidigt när det känns som att man knappt inte tar sig fram som det är nu? Men förhoppningsvis finns det en ork där inne, kanske tänds en nyfikenhet för att lära sig, kanske är det bra att våga testa sina vingar? Och det finns inget som heter att misslyckas, om du ger det hela en chans, verkligen försöker men att du känner att det inte går, då är det ok att ta en paus från studierna. Den möjligheten finns alltid. Vad är det du ska plugga? Och vad har du pluggat innan? Jag ville få prova att plugga deltid och på folkhögskola och ha kvar min ersättning eftersom jag ser det som rehabilitering men fick inte det för FK.

Jag har försökt förbereda mig på att skolan börjar om tre veckor. Fixat massa, skickat in papper till FK osv. Tänker att jag har ganska lätt för mig i skolan, så om jag bara klarar av att ta mig dit så gör det inget om jag inte orkar mer än så. Dessutom brukar jag alltid må bättre när det blir höst, så jag hoppas det blir så nu också. Jag ska läsa klart gymnasiet.

Vad konstigt att du inte fick plugga med din ersättning. Min handläggare på FK är verkligen toppen, hon tycker typ allt jag säger är en bra idé ;) Så nu har jag pluggat deltid med aktivitetsersättning och från och med augusti har jag aktivitetsersättning vid förlängd skolgång. Så det är skönt att det inte är CSN, känns som att det finns lite utrymme för att dra ner på takten om jag inte orkar... tror inte FK kommer vara omöjliga.

12 km blev det, som planerat! Väldigt lugnt och kontrollerat, men det kändes som att jag kunde fortsätta springa nästan hur länge som helst så det var skönt.
Är oerhört nöjd med träningsveckan :) Tre pass löpning (totalt 22 km), två pass styrketräning, ett pass cykel (20 km), ett pass bodybalance och två pass yoga hemma, dessutom lite transportcykling och promenader. Nästa vecka blir det lite mindre träning eftersom jag jobbar måndag till torsdag.
Alltså, åh vad du är bra!! :) Hurra för dig!

@Ninnurur, så trist med pållen! :(
Ett jobbigt beslut att ta.
Kram!

Jag är sååå jävla trött.
Två kvällspass gjorda. Fyra kvar.

Missade tåget hem ikväll pga övertid. Nästa går 05.35....
Har jag tur kommer det kollegor som har tid att köra hem mig innan dess... :(

@Sleepan finns ingen buss eller så? Jag förstår att du kan bli så illa tvungen att stanna på övertid ibland men det blir ju helt galet om du inte kan komma hem på hela natten. Finns möjlighet att sova där?

@Qelina jag gillar tanken på att man ska vara sin egen bästa vän. Precis som du själv skriver, du hade inte sagt (eller tänkt) lika elakt om din bästa väns kropp, eller hur?
Jag jobbar själv på det, men i mitt fall är det mer prestationsångest än kroppsligt som är problemet. Fast det har blivit mycket bättre.

Ang frukost: för tillfället färsk ananas/annan frukt, yoghurt och lite nötter och russin. Lyx! Och så kaffe.

Kl
Här har varit alldeles för varmt för att göra något annat än att slappa och bada senaste veckan. Några promenader har det i alla fall blivit och ikväll cyklade vi några km till närmsta sjö för kvällsdopp. Mysigt! Jag tror (och det känns) som att det iaf blir lite mer humant väder närmsta dagarna. Min semester är slut och jag börjar jobba imorgon, lite trist, lite bävan för att jobba i värmen men samtidigt skönt med lite rutiner igen. Jag kommer dock jobba galet mycket närmaste månaden men räknar med att få in träning också.

@Sleepan Bil!! Skånetrafiken har jag gett upp för längesen! :meh:
Hade kunnat hämta om jag själv inte jobbat.. Hoppas du kommer hem snart (eller redan är hemma)!!

Wohoo det finns fördelar med mitt jobb! Jag får köpa årskort på gymmet (som finns i flera exemplar även i gbg) för ynka 1500 kr :D
Och så får jag friskvårdsbidrag på nästan hela summan så det blir nästan gratis :D
Perfekt att slippa ha den utgiften som student sen :bump:

@Jenka, det gäller både buss och tåg :p
Lite drygt att inga går hem på natten.
Sovmöjligheter finns, men jag hade inte med mig grejer till att sova över tyvärr. Ska se till att ha det där framöver, men har nog mer tänkt ha det om jag har kort vila mellan passen.
@WS6, jag hade tänkt klara mig med kollektivtrafik, men börjar ändra mig. Inte så pepp på att ta lån för att köpa bil, men det blir nog så ändå. :p

@Emtherlia och @zassoo, jag var hemma halv tre så inte så illa. 1,5 timme efter att jag skulle varit hemma med tåget... :p

Jag har sprungit i förmiddags :) sjukt tungt, och varmt. Kände mig helt slut efter en km och sen blev det ytterligare en km blandat gång och jogg. Nåja, nåt kanske det ger i alla fall.

Nu börjar jag strax jobba för första gången på 3 veckor. Blandade känslor, hoppas att en kompis kommer förbi och säger hej dock.

@Sleepan Kan du inte bara hitta en billig "skitbil" att ha här nere? Behöver ju inte kosta så mycket.. :)

Jag sprang 4km efter jobb imorse, runkeeper cpa sig så jag har ingen tid :mad: (jag gillar att ha tider på det jag springer..)
Har dock en knepig träningsvärk (?) i typ vaderna.. hoppas det går över och att det bara beror på att skorna är nya.. ^^

Bad om en lapp med mina gymbesök när jag var där senast. 75 besök på nästan ett år. Kommer hinna med minst två till. Då blir det 77 gymbesök på ett årskort (nästan 1,5 besök per vecka), det är jag himla nöjd med. Speciellt med tanke på att jag haft flera skadeperioder och veckor då jag bara inte orkat. Lägger man sen till den träning jag utfört utöver gymmet kan jag vara väldigt nöjd med mitt år :)

Inför nästa år siktar jag på att ha kommit upp i över 80 besök när det är dags att förnya igen. Lär behöva mer rörelse när jag inte kommer spendera mina dagar med att gå, gå och åter gå :p
Vågar inte sätta för höga mål, vill inte känna någon stress, men det vore roligt att nå 100 :)

@Sleepan Kan du inte bara hitta en billig "skitbil" att ha här nere? Behöver ju inte kosta så mycket.. :)

Jag sprang 4km efter jobb imorse, runkeeper cpa sig så jag har ingen tid :mad: (jag gillar att ha tider på det jag springer..)
Har dock en knepig träningsvärk (?) i typ vaderna.. hoppas det går över och att det bara beror på att skorna är nya.. ^^
Mjo, det skulle jag kunna göra. Men jag vill nog ha en bil jag kan ha ett tag i så fall. Har haft min beskärda del av skitbilar känns det som :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka