Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har sprungit i förmiddags :) sjukt tungt, och varmt. Kände mig helt slut efter en km och sen blev det ytterligare en km blandat gång och jogg. Nåja, nåt kanske det ger i alla fall.

Nu börjar jag strax jobba för första gången på 3 veckor. Blandade känslor, hoppas att en kompis kommer förbi och säger hej dock.

:(<--ledsengubben vill inte försvinna!

var också ute på en varm runda i morse. 14 grader och dimma när jag sprang hemifrån, 25 grader och stekande sol när jag kom tillbaka efter ett par timmar. jättebacke nummer två, där jättebacke nummer ett alltid straffar sig, gick idag finfint. höll ner farten så jag skulle vara nöjd och glad hela vägen. krisade lite vid ett tillfälle, men det löstes med banan och en kort gåpaus.

@zassoo Jäklar vad bra jobbat, vilken riktig kanonvecka du haft! Jag blir riktigt avundsjuk :D

@Ninnurur Himla trist med hästen, men samtidigt bra och klokt av dig att resonera som du gör. Vi gjorde detsamma med vår gamling för ca 2 år sedan och planerade mer eller mindre när han skulle få gå vidare. Sedan skadade han sig dock och fick lämna oss lite hastigt och lustigt innan dess, men det kändes ändå skönt att vi hunnit tänka tanken och komma fram till att det var för hans eget bästa. Känns faktiskt nästan enbart bra såhär i efterhand, som att vi gjorde honom en tjänst liksom, även om det såklart gjorde jätteont i början. Styrkekramar till dig!

@Sleepan Jag har en vän som försöker sälja sin Ford (en Focus tror jag det är) för typ 10-15000 om det är intressant? Den är i helt bra skick, lite sliten bara och så låter motorn mycket när man sitter i baksätet :p Men annars rullar den och har inga stora problem vad jag vet! Ska jag kolla om den fortf finns kvar?

KL

Jag har haft två riktiga kanonpass på senaste och fått lite nytändning i träningen känns det som. Välbehövligt! I fredags var jag och testade ett av stans utegym med en kompis och vaknade upp med vääärldens träningsvärk i såväl armar som rygg, ben och mage dagen därpå. I like!

Idag blev det ett pass på mitt vanliga gym efter jobbet, där jag p.g.a 29 graders kvav värme gick in med inställningen att jag nog inte skulle orka så mycket. Men tji fick jag, och det blev istället ett riktigt tungt och skönt mage & benpass där jag kände mig stark och glad. Härligt! :)

Vad gullig du är som tänker på mig @Mineur! :)
Jag vill inte köpa på mig problem dock, så den måste verkligen va okej :p
Vet du om den är besiktigad?

Lyckades gå en lite kortare promenad på kvällen än planerat! Vet att det låter helt tvärtom mot vad man brukar vara nöjd med men för mig är varje gång jag klarar det något bra. Eftersom det innebär att jag måste gå emot anorexin som vill att jag ska gå mer och eftersom jag faktiskt lyssnade på kroppen som var trött ikväll.

Gjorde ett aktivt val, stannade upp och funderade på vad som leder mig till friskhet, att gå lite längre sträcka eller att gå den korta rundan bara för att sätta ätstörningen på plats och bevisa att jag inte måste förbränna och göra av med massor energi för att få äta? Valde att utmana mig och göra tvärtemot. Gör det så ofta jag kan och jag ska vara stolt då.

Känner hur magen valkar sig och rädslan för att jag blir tjock nu finns med men det är inte logiskt, jag har ju varit på stan och sen gått promenader på mellan en och en halv och två timmar totalt idag iaf. Så helt lat har jag ju inte varit.

Tack för alla fina ord om hästen min! Det värmer! :love:

Idag var jag på gymmet för första gången på en vecka, och nu är musklerna sådär härligt stumma och trötta :D Ska försöka ta mig ut och springa imorrn kväll om jag får barnvakt. Eller så blir det en cykeltur till en pojke... :angel: Fast vi får se vad jag orkar öht för imorrn väntar en heldag på ett vattenland i norduppland! :)

Sitter på tåget på väg hem nu.
Det jag skulle åkt är försenat, men som tur väl är gick ett annat. Kommer dock missa sista bussen i hbg och är INTE sugen på att gå hem :(
Inte långt, men jag vill bara hem!

(jävla smileys som inte försvinner!!):):p
)

Förra veckan slutade på 3 h träning totalt varav 16 km löpning. Helt ok nöjd mtp värmen! Igår blev vilodag pga kunde inte träna på morgonen eller kvällen och det var för varmt för att jag skulle orka mitt på dagen. Menmen, idag har jag tänkt ta mig ut typ nu iaf, inte jättepepp men tänkte väl springa en liten sväng och köra lite allmän styrka, antingen hemma eller på nåt utegym.

Apropå frukost (@Mirre): just nu har jag fastnat för havregurt med skivade jordgubbar och ngn mer frukt, ex päron, grovhackade nötter (cashew och mandel) och sen lite granola på det. Supergott:d

Förra veckan slutade på 3 h träning totalt varav 16 km löpning. Helt ok nöjd mtp värmen! Igår blev vilodag pga kunde inte träna på morgonen eller kvällen och det var för varmt för att jag skulle orka mitt på dagen. Menmen, idag har jag tänkt ta mig ut typ nu iaf, inte jättepepp men tänkte väl springa en liten sväng och köra lite allmän styrka, antingen hemma eller på nåt utegym.

Apropå frukost (@Mirre): just nu har jag fastnat för havregurt med skivade jordgubbar och ngn mer frukt, ex päron, grovhackade nötter (cashew och mandel) och sen lite granola på det. Supergott:d

Tre timmar är ju jättebra! :)
Grymt jobbat!

Kl

Jag hade lite planer på att springa nu på morgonen, men la ner dem eftersom jag vaknade nu och det redan är 23 grader. Ska äta frukost i lugn och ro, sen fixa mat till jobbet ikväll och efter det sticka och träna tänkte jag. Ska köpa gymkort här i stan äntligen. Så det får bli dagens plan innan jobbet :)

Haha, jag gick ut och skulle springa och var bara HELT osugen på det. Blen en timmes lång härlig promenad istället, här är också redan så varmt så det fick vara ok:p Lite sugen på att prova Adrienes morgonyoga på youtube, den verkar lugn och fin och kan kanske vara ett bra pass att starta upp yogan med. Ska bara väcka älsklingen min och se om han vill vara med:D

@Trollunge Det passet körde jag imorse :D

----------

Lite yoga imorse som sagt. Annars blir det nog inte så mycket träning den här veckan, fast jobbet ger motion 9 h per dag så jag får mitt ändå ;) Första dagen helt själv igår, jag säger bara PUH!

Varmt här också idag (också :p ), men hoppas det håller sig under 30 gr alla fall.
Har nyss ätit frukost, jordgubbskvarg, ett glas tranbärsjuice och ett kokt ägg, blir en promenad snart tänkte jag. Får se hur lång den blir, beror på hur varmt det är.

@Qelina Bra jobbat! :up:

@Trollunge Det passet måste jag kolla in, är det svårt om man aldrig tränat yoga innan? :p
Vad är havregurt?

@Sleepan Skönt att du hann med bussen :up:

@Ninnurur Låter trevligt med cykeltur till en pojke ;)

Oj! Här har jag inte varit inne på länge. Har jobbat sådär 300 h under juli månad, men nu börjar det lugna ner sig så gjorde mitt första seriösa löppass imorse och går på semester på fredag. Annars har jag bara ätit en massa kolhydrater och socker och hunnit med 3 löprundor de senaste 4 veckorna. + 3kg kanske inte så konstigt då. Verkar som de flesta andra tränat på ganska duktig, grymt!

Var ledig i helgen och hann med att bada lite iaf :)
798_2_53d54e939606ee6df62f7f55.jpg

Oj! Här har jag inte varit inne på länge. Har jobbat sådär 300 h under juli månad, men nu börjar det lugna ner sig så gjorde mitt första seriösa löppass imorse och går på semester på fredag. Annars har jag bara ätit en massa kolhydrater och socker och hunnit med 3 löprundor de senaste 4 veckorna. + 3kg kanske inte så konstigt då. Verkar som de flesta andra tränat på ganska duktig, grymt!

Var ledig i helgen och hann med att bada lite iaf :)
798_2_53d54e939606ee6df62f7f55.jpg

Det ser helt underbart ut! :)

Nu har jag gymmat på nya gymmet! Och det var så varmt. Men, så fint! :)

Alltså, jag fattar verkligen grejen med tjejgym. Så himla lugnt och skönt där inne, och allt man behöver fanns.
Känns bra att hänga där ett tag iaf, tills jag känner mig mer bekväm.
Nu dax för jobb!

Underbar bild @Peplis!

Idag blir det ingen träning, tog sovmorgon imorse, sen jobb och ikväll ska vi ut och äta. Imorgon ska jag försöka göra nånting iaf, och gym på torsdag. Måste verkligen ta tag i min vikt nu innan den skenar ännu mer. Och försöka få in träning trots jobb.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka