Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@zassoo det lät gott, nötter är ju jättegott. Hoppas det blir åska här också snart, skulle verkligen behövas

@Ninnurur låter inte kul, hoppas din mage mår bättre snart.

@Sleepan var är du? :)
Låter varmt med löptur :p
Var ute och gick tidigare idag, blev bra varmt mot slutet.
Men blev strax över 8 km :)

@Mirre Min frukost är inte så himla välkomponerad:p Brukar äta ett par mackor med smör och Kellogs Special K med mjölk. Om jag inte unnar mig Pauluns musli (svindyr) och naturell yoghurt.

@Emtherlia den muslin är jättegod!
Synd att den är så dyr bara.

Hmm nätet är jättesegt och det mullrar på håll, ska vi få åska ändå tro? Fast blir oftast bara ett par smällar och inget mer här.

@zassoo det lät gott, nötter är ju jättegott. Hoppas det blir åska här också snart, skulle verkligen behövas

@Ninnurur låter inte kul, hoppas din mage mår bättre snart.

@Sleepan var är du? :)
Låter varmt med löptur :p
Var ute och gick tidigare idag, blev bra varmt mot slutet.
Men blev strax över 8 km :)

Jag är i Helsingborg/Landskrona :)
Så jag sprang längs havet i Helsingborg . Fint!

Duktig med promenaden!

Och vad det gäller frukost åt jag havregrynsgröt med Äppelmos och mjölk idag. Möms!

Känner igen och har nog ett stort självhat. Jag viktnojar inte direkt, jag är liksom så ful ändå så det spelar ingen roll och jag väger mer eller mindre. På sätt och vis är det "tryggt" att vara ful, för jag tänker att risken är mindre att nån vill ha sex med mig (fast det har ju uppenbarligen inte funkat, folk vill ligga med mig hur ful jag än är).

Jag är helt övertygad om att människor ser hela dig och inte bara din mage! Tänk folk som är höggravida, inte ser man bara magen då? Dessutom, även om din mage svullnar så tror jag inte den är så stor i verkligheten som den är i ditt huvud.
Åh vad ledsen jag blir av att läsa det du skriver :( Att du tänker så elakt om dig själv. Jag tror inte alls att du är så ful. Det är säkert samma för dig så som du skriver till mig, att det sitter i ditt eget huvud. Har du någon hjälp, någon att gå och prata med för att få hjälp med din självkänsla?

Kl

Vad äter ni till frukost?
Känner att min kost behöver läggas om rätt ordentligt, mackor till frukost varje dag känns inte optimalt
Jag äter kvarg som jag mixar med björnbär/hallon/jordgubbar och sen in i frysen till dagen efter. Tar fram den på morgonen kör den 1 minut på lite halvlåg värme i micron och sen får den tina ca 15 minuter när jag gör iordning annat. Sen är det som att äta glass typ, underbar konsistens och väldigt gott. Jag vill ha den ganska hård så därför väntar jag bara en kvart men vill man ha den krämigare kan man ju micra lite mer eller låta den stå några minuter till.

Förut åt jag havregrynsgröt med 1 dl äggvita i och sen mandelmjölk/sojamjölk till del.

Vägde mig imorse, har gått ner i vikt. Har gjort det ett tag nu, bara lite, lite i taget, typ tre hekto ena veckan, sen ett hekto andra veckan, sen ingenting, sen två hekto veckan efter, sen still i vikt igen, kanske upp några hekto osv.Insåg idag att det trots allt blivit 1,5 kg ner totalt sen juni och det är ju ändå lite grann fast det känns som väldigt lite med tanke på hur mycket jag väger (dum tanke när jag vet att jag rent logiskt inte väger så mycket som jag ska,jag vet det men ändå ser siffrorna helt galet höga ut för mig).

Vet inte vad jag ska tänka om att jag gått ner lite i vikt, min spontana tanke är lättnad och "glädje" (vet inte vad jag ska kalla det riktigt men anorexin jublar inom mig) samtidigt som jag vet att jag ju ändå måste gå upp det jag gått ner igen när min terapeut är tillbaka från semestern. Det kommer ju leda till att jag måste börja med näringsdrycker igen om jag inte lyckas få till en riktig lunch och middag. Men anorexin säger att jag borde passa på att gå ner ännu mer i vikt de två sista veckorna i "frihet", men den friska delen i Qelina vet att det är en urbota dum strategi för att hantera ångesten. Jag ska ju ut och resa i september plus att jag ska börja plugga. Jag behöver ha en hjärna som får energi och klarar att läsa och koncentrera sig och en kropp som orkar både fysiskt och psykiskt.

Just nu ser mina huvudmåltider ut så här:
Lunch: 175 gr silkestofu (halvt paket) mixat med jordgubbar
Middag: 120 gr kikärtor med någon dl grönsaker

Inte så bra alltså, ändå är jag rädd att jag äter för mycket, det är mina mellanmål som gör att jag inte går ner så mycket i vikt. En normalviktig person med fungerande ämnesomsättning skulle antagligen rasa i vikt om hen åt som mig.

Och en sak till som gör mig ledsen är att ångesten över maten, kroppen och hela situationen får mig att göra så dumma saker. Igår hade jag så mycket ångest inför kvällsmelliset att jag tog ca 3 gånger så mycket tabletter som jag får. Hade filmkväll med en kompis men har ingen aning om hur filmen var eller vad den riktigt handlade om, förutom det jag läst om den innan. Var så borta i huvudet. Och idag är det som att jag är bakfull, mår skit. Jag får väl skylla mig själv helt enkelt, det är ju bara mitt fel. Men den där ångesten äter upp mig, det är ju därför tankarna på att gå ner i vikt är så starka trots att jag vet att det är helt fel. Jag har inga friska sätt att hantera ångesten :(

Jag äter kvarg som jag mixar med björnbär/hallon/jordgubbar och sen in i frysen till dagen efter. Tar fram den på morgonen kör den 1 minut på lite halvlåg värme i micron och sen får den tina ca 15 minuter när jag gör iordning annat. Sen är det som att äta glass typ, underbar konsistens och väldigt gott. Jag vill ha den ganska hård så därför väntar jag bara en kvart men vill man ha den krämigare kan man ju micra lite mer eller låta den stå några minuter till.

Förut åt jag havregrynsgröt med 1 dl äggvita i och sen mandelmjölk/sojamjölk till del.
Smaksätter kvargen och bären med flytande Hermesetas för att det ska bli lite sötare och inte så skarp smak.

@zassoo - tyckte inte att jag drack så vådligt mycket, men vi åt vitt bröd innan, och lite snacks också så allt sammantaget blev det väl galet :D Nu börjar jag bli mig själv igen!

@Mirre - tack! Man blir ju så löjligt påverkad när det inte funkar att äta, eller att man blir trött av att äta minsta lilla.

Enda fördelen är att jag tror nästan att jag gått ner i vikt det här dygnet :D Ska hålla i och fortsätta på det spåret nu, för jag vet att det kommer bli värre. Har bestämt att hästen ska få somna in efter sommaren... :(

Idag har jag varit turridningsguide! Det var superkul :). Sen red jag min pålle på eftermiddagen, ett dressyrpass i skritt bara då han behöver sättas igång efter sina tappskor.

Igår sprang jag 16 km med tre fartökningar á 1 km var 5:e km. Höll 4:30-4:40 fart på dessa beroende på terräng vilket är ungefär det tempo jag hoppas kunna hålla på halvmaran i september. Kändes tuuungt och att springa så fort i 21 km kändes igår omöjligt... Men men, än finns det tid att träna och förhoppningsvis är det inte 27 grader varmt på halvmaran heller :).

Bra jobbat alla som springer i värmen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka