Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Det förstår jag, men jag hade nog ändå inte orkat gå upp så tidigt. Jag tyckte jag var tidig på jobbet idag, var där strax innan åtta :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Morgondagen får avslöja utgången av mina ambitioner... ;) Verkar som om jag befinner mig på rätt plats inför fruntimmersveckan iaf, enligt SMHI! Sol och värme. :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Vilken underbar natur!! :love:

kl

Idag har jag provat lite träningskläder, tighta shorts från SOC passade i stl 36 :banana: Första gången 36 fungerar! :D

Provade även kompressionskläder från 2XU som passade i stl S. :D
Någon som provat kompressionskläder? Är det någon skillnad?
 
Sv: Beach 2013, del X

Låter trevligt! :) Händer inget på jobbet, läser en bok och kokar några ägg jag tänkte äta till andramiddag. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

kl
Jag och en kompis sprang ett motionslopp idag, 1 mil i delvis ösregn och tiden stannade på ca 52 min (glömde stänga av runkeepern). Woop woop jag siktade på 60 min så jag är mer än nöjd :D
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Massa jobb, slutade sent idag så mitt gympass blev väldigt mycket senare än planerat. Sitter nu och trycker i mig så mycket jag kan för att komma ikapp i matväg.
Benpass idag, hade redan träningsvärk sedan jag gjorde marklyft haha, men det gick ändå :D Blev squats, bulgariska utfall, legcurls m. boll, rumplyft m. boll, sidosteg med gummiband och tåhävningar. Stackars mina vader...
Var mätningsdags idag också, -2 cm i midjan, -2cm stuss, +1cm i båda vader och +0,5cm på låren, detta på en vecka :D
Fast jag vet inte om det stämmer, tränade ju ben idag och mätte typ direkt efter, någon som vet hur det fungerar? Om musklerna kanske är lite större när man just tränat? När ska man mäta för att få mest rättvist resultat? Tex när man väger sig så ska man ju väga sig på morgonen innan man ätit.
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja, musklerna blir uppumpade när man tränat. Jag tränar ju vanligtvis typ varje dag och har märkt jättestor skillnad på mina ben nu när jag inte tränar benen alls - jag har ju inga muskler kvar!! :eek: ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Åh, vad fina bilder! Sverige är bra vackert på sommaren!

KL
Har tagit mig i kragen igen efter några veckor med utsvävningar och ingen motion. startat med kaloriräkning igen och var ute på en kort träningsrunda både igår och idag.

Igår gick jag först 20 minuter och sen sprang jag 10 min, först långsamt och sen ökade jag succesivt farten hela vägen, så jag hade riktigt bra tempo på slutet! Idag höll jag ett ganska jämt tempo, var ute 25 min men osäker på hur långt jag sprang... mellan 3-4 km skulle jag gissa på (sprang långsamt). Kommer ha träningsvärk i vaderna imorgon....
känns direkt när man har fuskat med träningen tycker jag! oh, well... skyll sig själv. Sprang förbi tre kängurur på rundan idag som tittade konstigt på mig :D borde egentligen ha med mig kameran ut, men då skulle jag väl stanna och fota mer än springa ;)

Är det någon som kan förklara för mig hur jag mäter ut en sträcka på till exempel google maps för att se hur långt jag sprungit?? Vet att jag har gjort det förut, men hittar bara inte rätt knapp för hur jag ska få fram det!!
 
Sv: Beach 2013, del X

Har jag missat något nu, kängurur? O_o :D

Funkar inte endomondo då, de kan regga bara via gps och man lägger upp det senare tror jag.
 
Sv: Beach 2013, del X

Har precis (för 2 veckor sedan) flyttat till Australien för att studera en termin här! :D Jag har inte riktigt vant mig vid alla konstiga djur här nere än, så jag vrider nästan nacken ur led när jag ser söta kängurur på min promenad eller joggingtur :p

Jag har inget internet på min telefon här nere... bara wifi inne på mitt rum... Fungerar gps:en på endomondo utan någon uppkoppling alls??? Jag trodde den behövde anslutning för att funka :o
 
Sv: Beach 2013, del X

Det låter helt underbart!

På Google earth finns iaf ett sånt verktyg, i övre listen om jag minns rätt, ser ut som en linjal och sen kan manvälja om dden ska mäta rakt eller om man mha klick vill dela upp i svängar etc.

Jag som för ett par veckor sen kände mig helt nöjd med att bara resa i Sverige ett tag framöver börjar bli mer och mer sugen på att åka till någon kul natur igen.
 
Sv: Beach 2013, del X

Häftigt med kängurur, sådär i förbifarten liksom :D

KL

Sprang en runda på morgonen. Var ute 5 km, sprang drygt 3,5 på 25 minuter. Långsamt och tungt, men det var backigt och mycket mjukare underlag än jag är van vid, så jag fick inte riktigt samma kraft. Känner dock att jag inte hinner bli redo för tjejmilen, känns skitjobbigt :(
 
Sv: Beach 2013, del X

kl!

Hej alla beachisar!! Hänger ju inte med i tråden öht nu, fint väder och heltidsjobb och lite träning så blir det inte mycket tid framför datorn:p Sprang iaf milen med syster härom dagen, jättefint väder, och hennes första mil någonsin (och min på länge) så det var jättekul! 1 h 3 min tog det så lugnt o fint:)

Snittat mellan 3-4 h träning i veckan nu, löpning 3 ggr/v och så nåt Functional Moves-pass och något annat gympass, lite blandat vad (egen styrka/Grit Plyo/Body Balance).

FANTASTISKT väder här nu så stranden idag med beachvolleyboll o bad och nu jobb. Fin sommar:)
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Var ute och gick nu ikväll, tänkte springa men det var alldeles för varmt.
När jag kom hem stod termometern på 31 grader O_o
Men blev en skön promenad förutom att jag får galet ont i ryggen när jag går.
Varför vet jag inte, sambon hade en teori om att jag spänner mig och det kan nog stämma kanske.
 
Sv: Beach 2013, del X

Försök att ändra lite på hur du går, sträck mer på ryggen, sträck mindre? Tänk på att sänka axlarna och slappna av i övrigt? :)

Knapp

Jag skulle aldrig ha haft en vilodag, det var segt, tråkigt och bara blä att träna idag. :p Jag tänkte börja tjuvstarta lite med en lugn joggingtur imorgon, och sedan blir det nog lite styrka på det. Hade en fundering på att köra ett crosstrainingpass med lite modifierade övningar, men vet inte, jogga lockar mer. Och det borde vara lättare att anpassa så att det inte blir för mycket att det drar vid stygnen. :) På tisdag får jag träna som vanligt, nedräkning! :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Här har nog varit något liknande under dagen, det har dock blåst lite (SKÖNT!) så man har kunnat sola utan att dö av värmeslag! :D

KL

Förbättrande av beachformen gick sådär idag :p Tungt i benen att springa, och solandet blev lite för mycket på ryggen, svider lite :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Här i nordnorge avnjuter jag ett regn kaliber indiska oceanen faller ned... Och idag har jag ätit typ 250 g choklad + kakor, chips, ostbågar och våfflor. Det blir så på jobbet, jag hivar i mig, trots att jag inte ens är hungrig. Ångesten lyser dock med sin frånvaro då jag känner att jag måste få gluffsa på bäst jag vill, eftersom att jag inte gör annat än jobbar, cyklar till/från jobbet samt pluggar tenta. Jag kan liksom inte leva utan något litet glädjeämne. Hoppas ni alla mår fint!!!
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Egentligen vilodag idag men blev en kort bonus magträning :p
Crunches x 210
Sneda crunches x 210

Börjar se resultat också, har typ "linjer" på sidorna av magen, vet inte hur jag ska förklara riktigt men :D Känns bra iaf.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp