Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Hej beachisar! :love:

Jag är hemma igen efter en supermysig helg på Åland! I fredags började vi med att äta på en jättehärlig uteservering med liveband, sedan dansade vi vilt i ett par timmar på krogen :D Igår och idag har vi varit hos kompisen som bor på en av öarna i Ålands skärgård, har bott i en liten stuga utan el och rinnande vatten. Enda motionen var att vi traskade runt ön som bestod mest av klippor. Har badat bastu varvat med dopp i havet, ätit supergod mat och spelat kort i skenet av levande ljus :D

Jag har ätit alldeles för mycket men jag kunde inte bry mig mindre, toppenhelg helt enkelt! Nästa vecka blir det jobb, och så ska jag testa benet lite och se om jag kan börja springa igen.
 
Sv: Beach 2013, del X

Det förstår jag, men jag hade nog ändå inte orkat gå upp så tidigt. Jag tyckte jag var tidig på jobbet idag, var där strax innan åtta :p

Har varit duktig, igår var jag där 7.45 och idag 7.30. :D Imorn blir det tidigt igen! Jobbade fem timmar igår, sen åkte jag till en sjö för lite beachkänsla. Dock fullkomlig algblomning och grönt, tjockt vatten :yuck: så jag solade bara. En slapp dag med (riktig, ej slabbig) hamburgare och en öl på kvällen. :d Endast transportpromenad till jobbet.

Idag istället sex timmars arbete, transportpromenad, solande i trädgården och på tidigt kväll åkte jag till den pyttelilla nationalparken Dalby Söderskog. :) Promenerade där okänd sträcka på okänd tid, kanske var 2-3 km? Kändes väldigt lagom när det var 27 grader varmt... Väl hemma blev det en promenad till stan också för att köpa glass. :d

Känns som en väldigt lagom helg i jobbets, solens och värmens tecken! Är nu helt fantastiskt trött och har inte kunnat äta middag, finns ingen ork/sug/lust till det alls. Ska läsa ikapp lite, hoppas ni andra beachat skiten ur den här helgen. ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Låter jättehärligt! :)

Chili: Haha, jag har solat skiten ur den här helgen :p Igår brände jag mig så idag smorde jag in mig med solskyddskräm, och höll mig mer i skuggan. Men jag har fått färg iaf :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Men det finns ett till stort men!! Idag åkte jag till coop forum (dvs ingen pytteliten kvartersbutik) i kortkorta shorts - utan att skämmas ett dugg. Fy fan vilket framsteg! Det var inte länge sen jag såg mig själv som en mindre valross, och jag har sedan dess förmodligen inte gått ner speciellt mycket eller hunnit med att träna så mycket som jag vill = jag har lyckats ändra min bild av mig själv ändå. I'm sexy and I know it ;)

Du är jättefin ju! Och skitsnygg klänning! Underbart att du ändrat ditt tankesätt så radikalt till nåt bra. :)

Har hållt formen helt okej trots dålig träning och hemsk kost! Börjar komma tillbaka, snart tipp topp igen ;)

Du är i grymt bra form, syns verkligen! Och du väger ju väldigt lite, vet ej hur lång du är men hoppas verkligen du inte hakar upp dig på den lilla skillnaden som blivit. :) Du ser som sagt väldigt fit ut!

Idag sprang jag 3 km på 17 minuter, sen gick jag 6,5 km. Såg att jag låg först i utmaningen med, yes!!:D

Idag?! Har ni också haft 27 graders värme? I så fall är du en supermänniska. :cautious:
 
Sv: Beach 2013, del X

Bra jobbat! ;) Jag har haft solkräm som vanligt och icke bränt mig, det är det viktigaste. :) Bränner mig så himla lätt. Och sprungit runt i både shorts och klänning har jag gjort! Det kändes nyligen otänkbart men jag synade mig i spegeln och kände att i rätt kläder skapas det magi. ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har sprungit runt i bikini hela helgen (dock inte bland folk som tur är)!

Klart du kan springa runt i shorts och klänning, du är ju jättefin!
 
Sv: Beach 2013, del X

Idag?! Har ni också haft 27 graders värme? I så fall är du en supermänniska. :cautious:


På tal om värme...
Jag har under den senaste veckan noterat detta:
När värmen stiger så sjunker min träningslust drastiskt. Det enda jag vill är uppenbarligen att sitta still och äta glass. Så det är väl typ det jag har gjort den senaste veckan. :banghead:
 
Sv: Beach 2013, del X

Nån som kan hjälpa mig?
Försöker spara en promenad på endo men det går inte.
Händer ingenting. Det måste väl gå att lägga in i efterhand tycker jag, hade inte appen på när vi gick.

Nu gick det :p Nu ska jag läsa ikapp
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

Gå in på History och längst till höger, högst upp kan du trycka på något som ser ut som en penna och papper. Där lägger du in pass. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Kl.

Vilken varm dag, 28 grader här! Kom slutligen även ut på en löprunda, hade inga höga förväntningar, men det var lätt ett av årets 3 bästa rundor! En sådan där perfekt runda när man bara försvinner i väg i tankarna, man känner att man har ett bra tempo och man blir trött men det är ändå med ett pirr i kroppen att det känns förvånansvärt lätt. Och jag kan säga att jag behövde det. 7,5 km på strax över 40 minuter - gud så glad jag var :D

Dessutom kom jag till någon insikt här om dagen, jag är trött på att äta. Eller ja, mitt gamla ät-mönster där jag verkade äta allt bara för att det fanns. Idag har varit en väldigt bra dag med minimalt med småätande och jag har kommit fram till att tills jag klarar av att sluta småäta är det frukt som gäller. Dadlar är en ny älskling hos mig, det är så gott att jag gladeligen väljer det framför choklad (vad hände är min spontana tanke, har aldrig haft något helhjärtat substitut till choklad/godis innan). ca 300 kcal/100g men skillnaden är att det är förbannat gott och jag nöjer mig med 4-5-6 stycken. Går även utmärkt att steka med en bit bacon lindad runt och äta som lite tapas-plock då och då. Mums!

Känner att mina tankar svänger mycket från dag till dag, men jag upplever i alla fall ett mönster av att de blir mer och mer positiva. Även om de korta dippar jag har är för jäkliga rent ut sagt. Men jag försöker förvandla mitt gamla självförakt och uppgivenhet till ren jävla-anamma att jag duger som jag är och har alla förutsättningar i världen att göra precis det jag vill.
 
Sv: Beach 2013, del X

Det blev ett par skivor vattenmelon..:d

Mvh Domino_s

Måste ju känts superbra! Fräscht och gott och dessutom stod du emot när alla andra fikade :bow: Det är en av de svåraste utmaningarna tycker jag. Grattis till viktnedgången också, kul att det släppt!


Och Cili, kul att höra att din självkänsla är på bättringsvägen. Självklart kan du gå med shorts, du är toppenfin!
 
Sv: Beach 2013, del X

Åh så härligt med låter! Underbart! Precis så en sommar(helg) ska spenderas :D Och välkommen tillbaka såklart :)
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Idag har jag cyklat en mil på min odrägliga mtb :p I övrigt totaldött av värmen. Fått i mig en ostmacka till frukost, en ostmacka till lunch, fyra knäckemackor med keso och kalkon till middag, en bit sockerkaka och sedan massor av vattenmelon. Det går verkligen inte att äta varm mat i det här vädret! :o

Mvh liten uppdatering från mig, typ :p
 
Sv: Beach 2013, del X

I morgon ska jag på självplock för jordgubbar :love: Så underbart, eftersom jag äter dem som godis men ändå är det ganska kalorisnålt! Så jag vill verkligen bunkra, men hur länge håller sig nyplockade jordgubbar i kylskåp utan att bli dåliga? Någon som vet?

Har åkt på något som liknar en benhinneinflammation (fast insidan på underbenet). Apont och försöker vila men inte så lätt, måste ju gå och stå. Men inga powerwalks, har inte stryketränat heller. Obeachig helg, men kaloribudgeten har jag hållt i alla fall.
 
Sv: Beach 2013, del X

Hittade det :)
Hände inget när jag tröck på save dock, men det gick till slut.

blåbäret: Det där har jag också märkt :p
När det är varmt vill man bara slöa och äta massa onyttigt.

cili: Fin du är! :)
Jättesnygg klänning!

Är apvarmt här med nu, så blir inte mycket gjort med någonting :p
Men har gått till och från svärisarna idag, kört 3 x 1min plankan (på knä) och gått 6.88km nu ikväll. Så är rätt nöjd idag ändå.
 
Sv: Beach 2013, del X

Tack cherie :) Åh vad gott med jordgubbar! :love: Har ingen aning om hur länge de håller, inte allt för länge tror jag. (bra svar ;))
Nej vad drygt! Hoppas det ger med sig snabbt.
 
Sv: Beach 2013, del X

Haha nä tänkte samma tidsspann jag med, kan man räkna med tre dagar eller är det för länge tro?

Delvis KL

Åh, är i valet och kvalet om jag ska väga mig idag eller inte... Inte vägt mig på hela sommaren typ (jo några få gånger med varierande resultat), men måste ju hålla koll för att kunna se om jag behöver justera kaloribudgeten (och se om det fungerar). Men åh, kommer ligga många kilon över 62 nu... Så vill inte veta heller :p

Tillägg: Gick och vägde mig nu :o 66,4 - suck på mig! Halva av alla kilon jag gick ner förra sommaren har jag gått upp denna. Bra jobbat! Måste ätit otroligt mycket över kaloribalans de veckorna jag inte kaloriräknat (vilket inte är omöjligt, jag har ju inget stopp). Men ok, nu är det skärpning som gäller (på riktigt, inga dagar då jag äter över kaloribudget så jag ändå hamnar på balans i slutändan).
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp