Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Stackare, det låter inte alls skönt:( hoppas det går över fort!

Ang jordgubbarna så tror jag dom kan hålla i tre dagar så länge du plockat bort all vatten från dem och att de ligger torrt. Jg upplever det som att de lätt blir mosiga om de inte är torra.
 
Sv: Beach 2013, del X

Då är vi två, jag vill INTE väga mig efter denna semestern, haha! Väntar nog nån vecka eller två och hoppas det inte är för deprimerande då;)
 
Sv: Beach 2013, del X

God morgon beachisar!:)

I natt drömde jag om er:D vi gick i samma klass och skulle gå över en liten damm, vi skulle gå över träbron men uppenbarligen så suger allas balans.:p vi trillade i vattnet hela tiden och kunde knappt ta oss upp, så fort en kom upp ramlade en annan i, det tog evigheter att korsa en bro på 10 meter:D
 
Sv: Beach 2013, del X

Åh tack för tipset om att se till att de är helt torra! Det tror jag också gör skillnad :)

Det är inte så farligt för din del skulle jag tro. Du verkar hålla i gång bra! :) Och hahah, rolig dröm :D Verkligen superdålig balans om vi inte kan gå över en bro..
 
Sv: Beach 2013, del X

3 dagar borde väl gå bra tror jag :)

Usch ja, jag struntade i att väga mig efter helgen :angel: Ska försöka sköta maten ett par dagar och sen väga mig en morgon då jag inte känner mig lika uppsvälld :p
Men du, ingen panik nu! Det där fixar du :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Lägg dom i ett kärl som "andas" så kan du få dem att hålla ytterligare några dagar och ställd dem gärna långt ifrån annat frukt och grönt i kylskåpet..:)

Jordgubbar är verkligen supersmarrigt, ska nog övertala sambon att åka till närmaste självplock en dag i veckan..:d Tack för en god ide!

Mvh Domino_s
 
Sv: Beach 2013, del X

Vad är ett kärl som andas? :) Hål? Bra tips att hålla undan annat frukt och grönt, skulle jag inte tänkt på annars. Jamen visst är det gott, och passar verkligen perfekt när man blir sötsugen samtidigt som det innehåller massa nyttigheter :d
 
Sv: Beach 2013, del X

Äsch, en helg hit eller dit gör nog inte så stor skillnad. Lite extra vätska kanske men sånt förlorar du snabbt. Men förstår ändå hur du tänker :p Nej, ingen panik, mest uppgivenhet. Det är ju verkligen betydligt svårare att gå ner några kilon än att lägga på sig några, så det känns lite jobbigt. Men jag har ju bara mig själv att skylla ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

KL
Hittade två kompisar att springa med idag! Men, de är lite bättre än mig... Jag "springer ju inte" egentligen, har mest tränat bodypump, bodystep, dans eller ridning... Men nu har jag inte tillgång till det, så nu ska jag springa har jag tänkt mig.
Lyckades åtminstone hänga på dom utan att svimma även om jag fick kämpa lite mentalt för att hänga med ibland. Och nu låter det som om vi sprang ett maraton minst, men nej, 3,3 km på 23 minuter.... Så det var inte snabbt och inte långt. Man måste ju börja nånstans!

Hoppas ni andra får en härlig dag! Själv ska jag duscha och sen laga middag och mysa ner mig i soffan.
 
Sv: Beach 2013, del X

Bra jobbat :) Klart man måste börja någonstans, att springa närmare 3,5 km utan tidigare springvana tycker jag är duktigt! Heja du :)
 
Sv: Beach 2013, del X

*kl*

Herrejävlar vad ni skriver. :D

Här har det varit sjukstuga. Jag är halvrisig, tränat lite på halvfart senaste veckan så min utmaning för juli månad har gått åt fanders (på't igen i augusti!) men jag börjar må lite bättre nu. Sambon har varit helrisig, fått sova halvsittandes för att han varit så täppt och haft svårt att andas, men inatt kunde han i alla fall sova liggandes.

Nowhere to go but up! :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Vad är ett kärl som andas? :) Hål? Bra tips att hålla undan annat frukt och grönt, skulle jag inte tänkt på annars. Jamen visst är det gott, och passar verkligen perfekt när man blir sötsugen samtidigt som det innehåller massa nyttigheter :d

Japp, ett med hål.. :D

Verkligen, med lite vispad grädde till blir det ännu bättre.. Godare än smågodis..:d

Mvh Domino_s
 
Sv: Beach 2013, del X

Vad trist att du haft sjuktstuga hemma, då är det inte lätt att hålla mål och liknande. Hoppas du känner dig helt återställd snart!
 
Sv: Beach 2013, del X

*kl*

Jag är på semester och lite ovanligt inaktiv. Som ni kanske minns har jag känt mig krasslig och "ur form" lite sådär luddigt under en lång tid. Något som fått sin förklaring då min sköldkörtel lagt av... Påverkar allt inom ämnesomsättning; man blir trött, frusen, kall, nere, lätt att gå upp i vikt etc. Har troligen legat och spökat i bakgrunden i många år men slog till ordentligt nu i våras med resultat att även immunförsvaret slogs ut. Benhinneinflammation, ögoninflammation, halsont och snuva har avlöst varandra och så fort jag tror jag kan träna så blir jag sjuk igen.

För drygt en vecka sedan började jag dock äta hormon (levaxin) för sköldkörteln så inom några veckor bör jag väl känna mig lite bättre, men jag är FRUSTRERAD av att ha semester och egentligen ha all tid i världen till massa roliga äventyr, och istället tvingas till stillhet.

Kan du berätta lite mer om det här?
Hur fick du reda på det?


/Blåbär som är trött, frusen, kall, nere, har lätt att gå upp i vikt (svårt att gå ner), halsont sedan flera vecka tillbaka (ingen infektion eller bakterie), ständigt snuvig och har en astråkig benhinneinflammation som aldrig går över.
 
Sv: Beach 2013, del X

Du kan gå till vårdcentralen och be om att få ta prov på sköldkörteln. Ska man gå efter symptom hos sköldkörteln så låter det som underfunktion (iaf om man ser till vikten, har man överfunktion så går man tydligen vanligtvis lätt ner i vikt istället).
 
Sv: Beach 2013, del X

8 km promenad avklarad. Jag har faktiskt börjat gilla att gå med information i lurarna. Idag lyssnade jag på P3 dokumentär om morden i Knutby.

Det är så avkopplande att bara gå och lyssna:)

Förresten så jag har lyssnat på soran ismails sommar- och vinterprat och fyfaan vad han är bra! *tipsar*
 
Sv: Beach 2013, del X

+ Andra som kommenterat: Tack :) det känns ganska befriande att det så liten synlig skillnad, men den fysiska är faktiskt större. Att överäta mådde/mår jag inte bra av, det gör nog ingen. Kampen mot hjärnspökena är inte över, men jag vinner fler strider än jag förlorar trots allt ;)

För övrigt aptrött idag så jag rör mig inte ur fläcken efter jobbet :p Har dessutom köpt en bok: Forma kroppen och maximera din prestation :bump: Allt baserat på vetenskapliga studier, skrivet av 2 väldigt kompetenta och respekterade snubbar.
Men jag måste läsa ut pågående bok först, sista 1Q84. 100 sidor kvar, jag dör så spännande! Få saker som tar bort mitt träningssug sådär :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp