Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Haha, ett par vadarbyxor menar du nog. Men åh jag blir väldigt glad av det du skriver, det värmer verkligen. :) Jag har haft en oerhörd självförtroendesvacka på det här viset rätt länge nu, dags att klättra uppåt nu kanske. :) Har inte brytt mig om tankarna nåt vidare, bara gömt mig från världen och undvikit ögonkontakt i princip. Men nu får det bli andra bullar!

Förresten så är nog 4 km längre än nånting jag nånsin sprungit. Starkt jobbat! I värmen dessutom... puh.
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

ÄÄÄÄNTLIGEN har jag varit ute med Fiona igen. :love:

Du är så söt och cool och snygg i din träningsmundering! :D Underbar träningsglädje i dina inlägg nästan jämt, vad roligt att ha hittat en ny sport som du verkligen gillar.

Men va! Vad är det för förhållningsregler!

Btw, hur kokar du linser? Jag blir aldrig klok på hur konsistensen egentligen ska vara, ska de vara "sönderkokta" och mjöliga eller i behållen form med lite tuggmotstånd? Eller är det en smaksak?

Haha jag vet, sjukt taskig hyresvärd. ;) Angående linserna så tar jag upp och smakar efter hand, de ändrar färg något allt eftersom de blir kokta. Jag gillar när det fortfarande finns motstånd men ingen hård kärna. Annars kan man ju koka sönder dem helt för att få lite mer 'tjockhet' i t.ex. en soppa. :) I tomatsåsen slänger jag i linserna tillsammans med de krossade tomaterna och extra vatten, sen får det koka till sig tillsammans.

Känner igen det där, jag var visserligen bara ute 5 veckor i år men är betydligt"ytligare" efter det. Kul att klä upp sig etc. Biologkompisen höll med :)

Ja jag har verkligen försvunnit in i skogens tecken de senaste månaderna. :D Känns nästan konstigt att klä upp sig. Jag? Kvinnlig med former? Say what? Men det är väl gött för oss, att få en slags uppenbarelse och känna sig extra fin efteråt. ;)
Vad för jobb?


Jag har iaf lärt mig att man inte ska bada när der blommar! Har aldrig sett en grön vombsjö men är uppväxt i närheten av ringsjön som är grön och äcklig stor del av sommaren!!

Nej jag tänker samma sak... Men kan iaf inte rekommendera ett bad där just nu. ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Sjöar kan också ha giftig algblomning.

Det nya? Cafejobb :)

Kl
Gjort upp en plan för morgondagen tror jag. Som innebär att jag måste hemifrån vid 8, fixa ppiller och sen gymma. Har jag resten av dagen till annat sen :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Ot men... inser att köket är stökigt och att tvätten borde vikas. Orka... sjukt trött, ska gå och sova istället. Ochssluta sura över jobbig hund och att jag är ensam hemma.
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

En sådan här måste ju vara super och ha på vintern :D
Mössa med inbyggda hörlurar
03d3f8c1c216a09440509a7c39a2259f.jpg
 
Sv: Beach 2013, del X

Grattis till nya jobbet!! :banana: :banana:

Knapplån

Har dissat träningen för att påta på min kolonilott nu två dagar (sjukt jobbigt på sitt sätt :p), nu har gått och dagdrömt om ett hårt styrkepass hela natten så i eftermiddag kör jag styrka innan jobbet. :) Blir nog ryggpass som jag kört, men slänger nog på lite benböj och marklyft också, dags att få lite shape på benen igen. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Får du börja träna som vanligt igen nu? :)

kl

Idag vågade jag ställa mig på vågen :p 68,4 så det är ju helt okej. Idag ska jag försöka hålla mig till min matplan och så röra lite på mig.

Känner mig så dålig på att kommentera det ni skriver, men det blir väl så när man är bortrest och så jobbar :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Tack vare ditt mod så ställde jag mig med på vågen:p 55,3 kg vilket inte alls är mycket, jag brukar ju ligga där runtomkring så känns bra!

Min mage har dock varit uppsvälld senaste tiden men det tror jag är pga pastan jag ätit. Försöker äta upp lite av det som redan finns hemma då alla pengarna försvunnit mystiskt under semestern:D
 
Sv: Beach 2013, del X

Kolonilott låter mysigt, jag brukar bland kolonilotter ibland och alla hälsar alltid samt så är det oftast så himla fina småhus och rosor i massa:love:
 
Sv: Beach 2013, del X

KL
Vilket är det bästa sättet att träna upp springmuskler (benen) utan att riskera skador?? Långsamt och lite längre sträckor, eller korta sträckor med lite högre tempo?? Eller ingetdera? ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

KL
Vilket är det bästa sättet att träna upp springmuskler (benen) utan att riskera skador?? Långsamt och lite längre sträckor, eller korta sträckor med lite högre tempo?? Eller ingetdera? ;)

Intervaller är väl det allra bästa, men om det är bäst för att förebygga skador vet jag inte? Det är nog en balansgång. Lugn löpning ger ju mindre muskler, men skaderisken är lägre.


kl

Min pojkvän och jag har köpt kompressionsbyxor! :crazy::D Det ska bli såå spännande att få hem dem :D

Igår "sprang" jag 7,3 km, något jag bara kunde drömma om för två veckor sedan. Nu har jag sprungit totalt max i 25 minuter, och långturen på 7,3 gjordes med korta gångpauser.
För två veckor sedan kände jag mig döende efter 5 minuter. Vilken skillnad! :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Tack för tips och råd om hur man bäst kokar linser :D Ska göra som ni nästa gång, smaka av och kolla kärnan i mitten.

Och grattis till nya jobbet Jenka!

Har också en fråga, ni som tränar och kanske kan mer om skador... Sambon löptränar flera ggr/vecka men kände för en vecka sedan av ett obehag (dock inte smärta) vid insidan av knät. Han avbröt träningspasset och har sedan dess vilat, men han känner fortfarande av knät vid exempelvis promenader. Någon som vet vad det är, är det "farligt" eller går det bra att belasta tror ni?
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag skulle säga varva springa och gå, börja långsamt och korta sträckor och öka försiktigt. Och tänka på att konditionen kan man träna upp ganska snabbt, men senor och ligament och sånt tar bra mycket längre tid så det är bättre att vara överdrivet försiktig ;) Hur har du det i Australien? :)

Silkisif, härligt att det går framåt med löpningen :)

cherie, hoppas det inte är något allvarligt med sambons knä. Om det inte gör ont vid belastning så är nog inte promenader någon fara, men om det hänger kvar en längre tid skulle jag nog gå och kolla upp det.
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har sprungit litegrann :D 4,4 km där jag gick 5 minuter och sprang 30 sekunder. Ungefär. Var jätteförsiktig men det gjorde inte ont, och nu har jag stretchat ordentligt. Förhoppningsvis känns det bra imorgon också. :)

Känner mig lite hoppfull nu igen! Var lite nere ett tag där, liksom för några veckor sen så sprang jag milen och var "on top of the world" och nu springer jag i 30 sekunder :meh: Men men, jag vill ju kunna springa i många år framöver så det är bäst att ta det lugnt!
 
Sv: Beach 2013, del X

Ååååhh, tålamod är inte min bästa sida alltid... Börja försiktigt låter tråkigt :D Men är det liksom springa så länge det känns bra och inte direkt ansträngande, gå för lite återhämtning och sen springa igen? Känner definitivt att konditionen är bättre än musklerna nu. Får väldigt ont i vadmusklerna när jag springer, men tar inte lång stund innan andning och puls är tillbaka på normal nivå.
Jag har det bra! Det är kallt här där jag är, mitt i vintern och ganska nära bergen en bit inåt land, så jag kollar väldigt väldigt avundsjukt på alla härliga semesterbilder och drömmer om 28 grader... här är det kanske 10 på dagen och kallare på nätterna... Börjar komma in i plugget, men det har vart sjukt svårt att tappa alla fritidsintressen på en gång! inga hästar, inget gym, inget extra jobb, inget nätverk med vänner (även om jag fått många nya kompisar på skolan redan nu). Men annars är det förvånansvärt mycket same same but different! Ser kängurur istället för rådjur och palmer istället för granar ;)
Har en liten blogg om ni vill kolla på bilder och sånt. Inte alls träningsrelaterad utan till för nära och kära. www.malintravel.wordpress.com
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp