Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

8 km promenad avklarad. Jag har faktiskt börjat gilla att gå med information i lurarna. Idag lyssnade jag på P3 dokumentär om morden i Knutby.

Det är så avkopplande att bara gå och lyssna:)

Förresten så jag har lyssnat på soran ismails sommar- och vinterprat och fyfaan vad han är bra! *tipsar*

+1 på allt :D Eller alltså, jag har inte gått 8 km men jag håller med om det andra :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Min motion idag blev totalt 5,4 km promenad fram och tillbaka till jobbet. :) Var tvungen att springa några steg på jobbet och det gjorde inte ont, yay! :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Skriver under på färska dadlar, ÅH vad gott det är! Hittade igår på City gross, kändes extravagant att shoppa sånt 'onödigt'. :p Men väl värt det för det är så gott!

Ikväll har jag faktiskt lagat middag. :p Pasta med tomatsås innehållandes röda linser, lök och röd paprika. Har bara latat mig efter jobbet, sååå trött... 8 dagars jobb i rad nu, det börjar kännas. Ska jobba nästa helg också, sen är jag LEDIG. :D Tidig kväll får det dock bli ikväll, snaaaark...
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har sprungit runt i bikini hela helgen (dock inte bland folk som tur är)!

Klart du kan springa runt i shorts och klänning, du är ju jättefin!

Men vad gullig du är, TACK!

Jag har känt mig mycket som en ful gammal tomte det senaste. Har mest haft arbetskläder/inte de vackraste kläderna på jobbet. Har helt slutat sminka mig, och trivs oftast i det, men har varken klätt upp mig eller haft håret i annat än hästsvans på flera månader nu. Har alltid en stor bylsig fleecejacka inne i labbet. Jag har helt enkelt känt mig okvinnlig och oattraktiv rätt så himla länge. Men i lördags kände jag mig jättefin i min knälånga klänning, verkligen oväntat fin! Sååå skön känsla. :laugh:
 
Sv: Beach 2013, del X

P3 dokumentär är bästa promenadsällskapet, lyssnar knappt aldrig på musik när jag ute längre. Tyvärr har jag en förmåga att sänka tempot för jag blir så inne i dokumentären :p

kolfinnur: Härligt att du känner skillnad :)
Tror absolut att känner man skillnaden så syns den också.
 
Sv: Beach 2013, del X

Har varit duktig, igår var jag där 7.45 och idag 7.30. :D Imorn blir det tidigt igen! Jobbade fem timmar igår, sen åkte jag till en sjö för lite beachkänsla. Dock fullkomlig algblomning och grönt, tjockt vatten :yuck: så jag solade bara. En slapp dag med (riktig, ej slabbig) hamburgare och en öl på kvällen. :d Endast transportpromenad till jobbet.

Vombsjön? Tyckte du skrev något om den innan! Var alltid där på ridlägrena på sommaren bland annat, men ja utan algblomning då! ;) Man ska dock inte vara "rädd" för att bada i sjöar, botten är ganska sumpig! :p

Har haft en ganska beachig helg trots allt, eller ja ca 5 timmar på stranden lördag och 2x 19 km transportcykling i söndags och en strandtur då med. Dock med massa mat och rabarberpaj på det...
Idag blev det simmat ca 500 m i havet på ca 20 min och sen ytterliggare lite solande. 30 grader här idag så en löptur kändes inte så lockande!

Tassen: Krya på dig!

kolfinnur: Snygga muskler!!!

cherie: Jordgubbar är bara så gott, men ja dumt att de inte håller så länge bara!
 
Sv: Beach 2013, del X

I morgon ska jag på självplock för jordgubbar :love:

MMMM, Hej Avis!! Här i trädgården finns det hallon som jag bara får titta på, efter strikta förhållningsorder om att hyresgästerna INTE får äta av dessa. Bara titta. :cautious:
Ser ett stoooort jordgubbsfält framför mig... Mums!
 
Sv: Beach 2013, del X

Japp Vombsjön var det. :) Ja det kanske inte är så farligt med insjöalger, jag vet faktiskt inte. Men jag kan inte påstå att det kändes så uppfriskande att komma upp ur sjön helt grön, och lukta precis som maten vi ger till musslorna i labbet... ;)

Din helg låter helhärlig, lagom och god! :d
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

ÄÄÄÄNTLIGEN har jag varit ute med Fiona igen. :love: 11 km kärlek, en hel del distans och tempo men mest tekniskt. Eftersom det har varit väldigt och varmt och torrt på sistone var det bitvis SJUKT mycket lös sand. För en månad sedan hade jag hoppat av och vägrat cykla, nu bara möljer jag på och känner mig tuffast i stan :D

dsc_3048_51ed841be087c3120578d408.jpg
 
Sv: Beach 2013, del X

Alltså du är ingen ful gammal tomte. Inte ens på bilderna där du har såna där roliga byxor/stövlar/sånt som fiskare brukar ha (vet inte vad de heter riktigt :p) så ser du ut som en ful gammal tomte!

KL

Halvbeachig dag idag. Sallad till lunch, jordgubbar till kvällsmat. Chokladen innan löprundan ställer nog till det lite dock :angel: Sprang en runda också, drygt 4 km på 25 minuter. Nöjd med det tempot! Men nu börjar det bli långt tycker jag, i slutet av veckan är det 5 km som gäller...:crazy:
 
Sv: Beach 2013, del X

MMMM, Hej Avis!! Här i trädgården finns det hallon som jag bara får titta på, efter strikta förhållningsorder om att hyresgästerna INTE får äta av dessa. Bara titta. :cautious:
Ser ett stoooort jordgubbsfält framför mig... Mums!

Men va! Vad är det för förhållningsregler! Du får meddela din hyresvärd att hyr man bostad ingår även grödor från trädgården... eller nåt :p Hallon är ju gudagott verkligen. Nästan i klass med jordgubbar :D Står förövrigt 2,5 kg jordgubbar i kylen nu, redo att ätas... HEHE...

Btw, hur kokar du linser? Jag blir aldrig klok på hur konsistensen egentligen ska vara, ska de vara "sönderkokta" och mjöliga eller i behållen form med lite tuggmotstånd? Eller är det en smaksak?
 
Sv: Beach 2013, del X

Japp, ett med hål.. :D

Verkligen, med lite vispad grädde till blir det ännu bättre.. Godare än smågodis..:d

Mvh Domino_s

Haha bra! Ställde in dem i durkslag i kylen, borde väl vara luftigt nog tänker jag :D Luktar sååå gott så fort man öppnar dörren till kylskåpet nu!

Ingen vispad grädde här, blir för mycket kcal, men väl lite mjölk ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Ujujajaj säger jag bara. Mina fötter, mina ben! Har så djävulskt ont! Var tvungen att gå hem från stationen också (eller ja, orkade inte vänta på bussen i 25 min när det tar 15 min att gå). Inte bra för min stackars benhinneinflammation eller vad det är. Lämnade lägenheten kl 10 i morse och började med självplock och sedan jobbet. Mina fötter klarar inte av denna konstanta beslastningen. Går på smärtstillande, känns ju absurt. Vekling jag är :p

Får nästan börja köra med stödstrumpor på jobbet, men det är ju sjukt varmt så rädd att jag ska få eksem då istället.
 
Sv: Beach 2013, del X

Känner igen det där, jag var visserligen bara ute 5 veckor i år men är betydligt"ytligare" efter det. Kul att klä upp sig etc. Biologkompisen höll med :)

Kl
Rätt bra beachdag idag. Vaknade rastlös, gick 7 km innan frukost och passade på att plocka blåbär :) sen hat jag badat och simmat. Sörjer dock att jag inte hann gymma, får bli imorgon.... ben och rygg!

Bra dag i övrigt också, jag har fått ett till jobb :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Japp Vombsjön var det. :) Ja det kanske inte är så farligt med insjöalger, jag vet faktiskt inte. Men jag kan inte påstå att det kändes så uppfriskande att komma upp ur sjön helt grön, och lukta precis som maten vi ger till musslorna i labbet... ;)

Din helg låter helhärlig, lagom och god! :d

Jag har iaf lärt mig att man inte ska bada när der blommar! Har aldrig sett en grön vombsjö men är uppväxt i närheten av ringsjön som är grön och äcklig stor del av sommaren!!
 
Sv: Beach 2013, del X

Tackar :D
Blir så sugen på att börja jogga, funderar på att ta tag i det till hösten när man kanske blivit lite mer fit!

Och ang
Btw, hur kokar du linser? Jag blir aldrig klok på hur konsistensen egentligen ska vara, ska de vara "sönderkokta" och mjöliga eller i behållen form med lite tuggmotstånd? Eller är det en smaksak?

När jag kokar linser brukar jag kika på dom då och då, blir som en prick i mitten av dem som till en början är stor, försöker koka tills den försvinner eller åtminstone väldigt liten. Då tycker jag att det är lagom :) Gillar inte alls när dom är hårda. Men ja det är nog en smaksak också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp