Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Bra jobbat! Här är en till som LCHF:ar mer eller mindre strikt så har också koll på grejer om du vill ha tips/råd. Jag har pluggat "kost vid träning" och har under våren ätit mer kolhydrater (främst i form av baljväxter, nötter och frukter) men tyvärr fungerar det inte så bra för mig då jag galet lätt triggar igång ett matsug. Jag har ju haft lätt att lägga på mig om jag inte håller hårt på kosten (vilket fått sin förklaring i och med hypotyreosdiagnosen) vilket gör att jag har rätt mkt koll... :)

Oh, 15-poängskurs som går på distans 50 %? Jag ligger på köplats typ 290 inför urval 2, hoppas att jag kommer in. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Idag hände nåt märkligt!

Jag kom hem från jobbet, slösurfade på iPaden tio minuter och sen satte jag på mig träningskläderna och gav mig iväg på en löptur, utan att ens tänka efter! Det gick av bara vanan:eek:

GUTT:D

Sen gick det inte supersnabbt, men det blev 3,5 km iaf:)
 
Sv: Beach 2013, del X

Oj hu vad härligt! Jag längtar tills den dagen kommer för mig, just nu krävs det timmar av "kom igen nu"-tänk för att jag ska komma ut :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Najs! :D

kl

Jag har ett projekt. Köpte med mig två stooora chokladkakor på färjan i helgen. I vanliga fall hade jag tryckt i mig dem på en gång typ :meh: men nu hade jag tänkt att de ska räcka ett tag och jag måste göra mig förtjänt av att äta den! Jag har tänkt som så att för att få äta en rad (4 bitar) så måste jag ha rört på mig i minst 1 timme. Promenad, löpning, cykling, styrketräning eller vad det nu kan vara. Och jag får bara äta när sambon är hemma (och med mig) för att det inte ska bli någon smygätning. Ska verkligen försöka hålla detta! :) Lite chokladterapi liksom :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Fasiken vad grymt! Det behöver ju inte vara jätteintensiva pass jämt, det är ju att vanan sitter där som är så bra! :D

Och jaaa, idag har det äntligen gått tre veckor! :D Idag blev det ben, lite benböj, marklyft och några till övningar i maskin, kändes grymt. Kunde knappt stå på benen i omklädningsrummet sedan. :p Men nu är jag på gång igen, imorgon blir det rygg och skuldror på gymmet, sedan ev en joggingtur på kvällen. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Oh, 15-poängskurs som går på distans 50 %? Jag ligger på köplats typ 290 inför urval 2, hoppas att jag kommer in. :)

Yes, från Umeå! Riktigt bra faktiskt! Mkt tid tar den dock så inget man bara "betar av" eftersom det var hemuppgifter varje vecka och massa quizzar på varje näringsämne. Jag lämnade in specialarbetet alldeles för sent, men med beröm godkänt.. haha

(och var den sååå poppis?! Jag har rätt bra betyg fr gymnasiet men trodde inte den hade betydelse här, håller tummarna för att du kommer in!)
 
Sv: Beach 2013, del X

*knapp*

Heeeej beachisar! Jag lever. Men inte mycket mer än så. Träningen har det legat lågt med men maten destobättre. Var ut på krogen i lördags och misstänker att vi fick i oss annat än alkohol i drinkarna vi blev bjudna på. Total blackout och har nog aldrig spytt så mycket i hela mitt liv. Och dessutom så var jag inte bakis heller, bara mådde sjukt konstigt och hjärtat som skenade. Men men, inte mycket att göra åt nu.

Har jobbat två nattpass och är sjukt seg. Imorgon väntar gymmet kl 12.00!
 
Sv: Beach 2013, del X

Usch vad läskigt! Skönt att inget värre hände iaf, var försiktig och lita inte på någon (det är min filosofi iaf:D)
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja det tuffa var att jag kom på att jag inte hade segat eller försökt hitta ursäkter fören efter halva rundan:D

Vad härligt att du kan ta iiiiiii! Känns det bra? :) (ser nu att du redan skrivit att det kändes grymt men men:))
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

Ja, då är det samma. Åh, jag tyckte att den lät asintressant, så jag hoppas att många hoppar av. ;) Låter kul med lite aktivitet, det värsta jag vet är distanskurser där man får typ en gigantisk hemtenta när kursen börjar och sedan ett inlämningsdatum vid kursens slut. Så ogivande!

Linisen, fy vad otrevligt! Hoppas att du återhämtar dig snart!

Emth - haha, det är ju helgrymt! :D Ja det var skönt! Vet inte om det hjälpt ännu, men jag hoppas det. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Hade också velat gå den kursen men var alldeles för sent ute :banghead: Men men, kanske nästa år. Hoppas du kommer in :D

kl

Dagens pass startades med 14km cardio och sen armar. Pushade på mina triceps lite mer idag då jag inte haft någon ökning i varken vikt eller reps så jag fick lite "jävlar anamma". Skakade som en galning haha, men tog mig igenom det iaf :D
 
Sv: Beach 2013, del X

2,1 kg ner på 5 dar..:banana::banana: Det händer grejor och det med reda! Jag är så superlycklig och har verkligen fått kraft att fortsätta kämpa, tycker till och med redan att kläderna sitter lite lösare..:D

Tack för allt stöd och tips! Det här kommer bli så himla bra!
Dagen till ära firar jag med lite vattenmelon och lite internetshopping. :D

Mvh Domino_s

Jösses vilken start! Härligt. :)

addan: Som sagt... dags att vandra uppåt på stegen. :D Tror de där 5 km kommer flyga iväg för dig, sätt skallen på Positiv och bara gör det. ;)

KL

Jag fick en kommentar idag av min 'chef', hon tyckte att jag gått ner i vikt! O_o Måste kanske uppsöka en våg snart. Vägde mig nån gång i somras, minns inte exakt när... Vill inte ens erkänna att jag minns vad den visade. :meh: Hoppas nåt har hänt nu då, om det syns till och med.

Har just kommit hem efter att ha jobbat 12 h, dock var vi ute nästan halva dagen och det är heeelt okej ljuvliga, soliga dagar som denna. :love: Däremot hade jag alldeles för lite mat med mig, trodde inte vi skulle jobba så länge. Imorn ska jag bulla upp lite mer. :) Lyckades glömma nycklarna hemma också men var som tur var inte utelåst särskilt länge, för jag höll på att dö av hunger... Ingen träning idag, det sparar vi på. Har jobbat 9 dagar i sträck nu, börjar bli lite lagom trött...
 
Sv: Beach 2013, del X

Men usch vad obehagligt! Se upp med bjud-drinkar, helt klart...

Congeria; låter riktigt gött med ett sådant pass!
 
Sv: Beach 2013, del X

Idag hände nåt märkligt!

Jag kom hem från jobbet, slösurfade på iPaden tio minuter och sen satte jag på mig träningskläderna och gav mig iväg på en löptur, utan att ens tänka efter! Det gick av bara vanan:eek:

GUTT:D

Sen gick det inte supersnabbt, men det blev 3,5 km iaf:)

Men bra där! Duktig du är :D Så himla härligt att ha inne vanan sådär, och inte bedriva en kamp inne i huvudet varje gång man ska motionera :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Linisen, vad obehagligt med drogade drinkar. Usch, hoppas du mår bättre snart i alla fall. Kroppen kanske hinner ikapp när du får lite ledigt igen.

Zassoo, haha underbar idé :rofl: Kommer vara MYCKET imponerad om du klarar det, själv skulle jag nämligen aldrig kunna äta en rad choklad bara utan det triggar bara mitt sug ändå :p Eller ska du liksom "samla" timmar så du kan äta fler rader på samma dag? Det skulle jag KANSKE klara :D

Fortfarande ingen träning för mig bortsett från den naturliga vardagsmotionen. Kan tyvärr inte fokusera på den nu, med fötter och ben som värker och så förmodligen kommer göra mina kommande två jobbveckor. Så jag kör stenhårt på kalorierna nu :) Och tänker på att göra ordentliga benböj osv på jobbet när jag ska böja mig ner :p Låg i alla fall -0,4 kg sen igår, förmodligen bara vätska men kändes som lite tröst i alla fall!
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

2,1 kg ner på 5 dar..:banana::banana: Det händer grejor och det med reda! Jag är så superlycklig och har verkligen fått kraft att fortsätta kämpa, tycker till och med redan att kläderna sitter lite lösare..:D

Tack för allt stöd och tips! Det här kommer bli så himla bra!
Dagen till ära firar jag med lite vattenmelon och lite internetshopping. :D

Mvh Domino_s

Men waowaowoom! Duktigt :) Skönt att det släppt lite för dig så motivationen får sig en spark framåt :bump: Det gör verkligen så mycket att hålla på energi in/energi ut, så coolt att det egentligen "bara" (man måste ju följa det också) är enkel matematik tycker jag.
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag tar gärna emot lite mattips ala lchf, funderar på att köra igång igen.

Lv: Morötter kan man stuva iaf. Går ju göra pastasåser på det mesta också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp