Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Alltspå, hur sjutton tänker man när man bygger ett gym med trappa UPP från omklädningsrummet för att komma ut? Dessutom leder trappan rakt upp till receptionen så att den som står där verkligen får se alla snygga miner när man kämpar sig upp för trappan med slutpumpade ben.
 
Sv: Beach 2013, del X

Taskigt av dem att bygga så ju ;)
Morötter är ju jättegott, går och ha till allt nästan.
Riven morot på lingongrova är jättegott.

Brukar blanda riven morot, riven potatis och ägg och så steka som biffar.
Håller ihop hyfsat alla fall och blir gott :)

Ni kämpar på bra allihop! :)

Var ute och gick nu ikväll, 17 gr ute bara så var jätteskönt verkligen.
Har varit lite väl varmt nu tycker jag. Ligger 4 på utmaningen också såg jag, yay! :)
Blev 6.60km på 1h och 14min, lyssnade på p3 dokumentär om englamordet, intressant men fy så hemskt det var och lyssna på ändå.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

Får prova att stuva mina frysta grönsaker då! Eftersom jag inte äter pasta så blir det ju tyvärr inga pastasåser....
 
Sv: Beach 2013, del X

Zassoo, haha underbar idé :rofl: Kommer vara MYCKET imponerad om du klarar det, själv skulle jag nämligen aldrig kunna äta en rad choklad bara utan det triggar bara mitt sug ändå :p Eller ska du liksom "samla" timmar så du kan äta fler rader på samma dag? Det skulle jag KANSKE klara :D

Två dagar hittills och det har gått bra :D (dock fyra rader borta, en rad åt jag på kvällen när jag kom hem från Åland och en rad har sambon fått). Har inte varit så sugen på att ta mer faktiskt! Tanken är att jag måste utnyttja chokladen samma dag som jag har motionerat, just för att inte äta så mycket på en gång. Får se hur det går!

Fortfarande ingen träning för mig bortsett från den naturliga vardagsmotionen. Kan tyvärr inte fokusera på den nu, med fötter och ben som värker och så förmodligen kommer göra mina kommande två jobbveckor. Så jag kör stenhårt på kalorierna nu :) Och tänker på att göra ordentliga benböj osv på jobbet när jag ska böja mig ner :p Låg i alla fall -0,4 kg sen igår, förmodligen bara vätska men kändes som lite tröst i alla fall!

Låter smart att fokusera på maten just nu, då får din kropp vila lite och så kan du förhoppningsvis köra igång senare igen. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Alltspå, hur sjutton tänker man när man bygger ett gym med trappa UPP från omklädningsrummet för att komma ut? Dessutom leder trappan rakt upp till receptionen så att den som står där verkligen får se alla snygga miner när man kämpar sig upp för trappan med slutpumpade ben.

Sportlife Odenplan?! ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Frukost, lunch eller mellanmål? ;)

Lever på baconomelett till frukost just nu.
Finns massor recept på lchf-bröd men äter det ej till vardags, tycker det mättar sämre än ren mat. Innehåller ju ofta energitäta nötter. (dumt med för mkt vid viktnedgång - lätt att överäta)

Satsa på riktig mat till frukost, lunch, middag och undvik att hitta LCHF-varianter av godis i för stor utsträckning. Är ju ofta så att vi isåfall försöker kompensera ett godissug med ANNAT godis.

Några maträtter som är favoriter just nu:
Gratänger, tänk paj, men utan skal - stoppa i det du har hemma, på med äggstanning och toppa med ost. Senast gjorde jag en veg med broccoli och zuccini, serverade till kallskuret av olika sorter. Alla 8 gäster åt med god aptit!
Moussaka - LCHF (gott med auberginer!)
Tacos utan skalen (och majs), ska man vara avancerad: Gör egna ostchips!
Lax i ugn, kan varieras i oändlighet! (kokos, fetaost, salt och dill, pesto etc)
Kyckling i currysås (vlll man inte göra egen: Lallerstedst äpple-curry är fantastisk!)
Vit fisk m. ägghack (kokt ägg blandat m smör)
Sesampanerad strömming m. broccolimos
Grillat kött/fisk/kyckling + grönsaker och kanske halloumi (need to say more? ;) )
Brukar för det mesta "bara" äta matig sallad med avocado/feta men alternativ är ju broccoli/blomkålsmos, eller riven eller stuvad vitkål.
 
Sv: Beach 2013, del X

Vad skönt det låter, en promenad i härligt väder med dokumentär i öronen:)

Kl
Idag vet jag inte riktigt hur jag ska hinna motionera. Hade ställt klockan på tidigt för att gå en runda innan jobbet men har sovit så dåligt inatt (vaknade varannan timme av magvärk:() att jag faktiskt inte orkade gå upp. Efter jobbet kommer min kompis hit och då blir det Gyllene Tider!! Woaa:)

Hmm måste försöka hinna mellan jobbet och kompis, duscha kan man väl göra även att man har besök?:D
 
Sv: Beach 2013, del X

Vad tråkigt att du fortfarande har ont! Men himla duktigt att orka hålla på maten så bra, imponerande! Maten är min akilles häl känner jag, jag orkar inte bry mig alls:/
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

STOPPA PRESSARNA!!
JAG SPRANG EN JÄVLA KILOMETERJÄVEL!

Jag hade kompressionsstrumpor på en ungefär en timme före och efter (och under) passet, och jag vill gärna påstå att de gör skillnad. Benen kändes riktigt bra i går, så jag chansade och sprang i horisontellt läge i stället för bara backar. Tog några intervaller både före och efter denna fantastiska enkilometersbedrift. Det gick fint.
(Efteråt ville jag dock hugga av benen strax under knäna, så jag tog en ipren och en påse frusna ärtor och satte mig i soffan med fötterna i högläge och ismasserade en stund.)

Men ändå! En kilometer!
Kunde dessutom andas hela tiden, och en maxpuls på 189 = inte ens illamående.
Min kondis har blivit så himla mycket bättre tack vare Fiona. :love:

Och såhär himla snygg var jag. Tur att vi bor på landet :angel:
6dff13ccf3da11e2a4b822000aaa04bd_7.jpg



Här är gårdagens runda:
23juli_51ef7bfbe087c35bb6dd682f.jpg
 
Sv: Beach 2013, del X

Skönt att det gick bra och springa :)
Bra jobbat!

Måste erkänna att jag inte riktigt begriper mig på de där diagrammen.
En linje är väl vilken hastighet man håller, men dem andra då? :p

Vågen visad ett kg upp i morse, fasen också får ta och skärpa mig med kosten.
För mycket glass och godis :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja, jag fick börja springa när jag:

-hade vilat ordentligt
-fått mina inlägg
-gått in mina inlägg

Och det var i början av juli, så jag har sprungit försiktigt i snart tre veckor. Det var så jag lärde mig att jag ska fokusera på backträning eftersom det inte gör ont alls. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Okvalificerad gissning till varför backe funkar bättre än löpning på flacken; skillnad i fotisättning, steglängd och/eller stegfrekvens. De flesta kommer upp mer på tå när de springer i backe, plus att de i regel kortar steget och många ökar även frekvensen.

Tänk på det när du springer på plan mark, att du ska ta lite kortare steg och ha lite högre stegfrekvens. Tänk inte så mycket på hur du sätter i foten, det ger sig med tiden, men troligtvis kommer du landa lite mer på hel fot/mittfot/framfot jämfört med hur du springer nu.
 
Sv: Beach 2013, del X

Grymt jobbat!! :D

Knapplån

Jag har träningsvärk i mina beeeen! Är opepp men tänkte masa mig till gymmet iallafall. :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Kl
Vågen har visat nedåt senaste dagarna, peppande! Skött maten, och så tränat och promenerat då. Målet för nästa månad blir nog att komma ihåg att spela in allt jag går, vore intressant att se hur mycket det egentligen är.

Springa idag är planen, bodypump på fredag och zumba på söndag. Får se om det blir något mer, jag har typ 4 bp-pass jag funderat på :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp