Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Jag tror att det finns två sorters cykeltjuvar:

1. Den fulla busen som inte orkar gå hem från krogen: Han tar närmaste cykel under hemväg, bryr sig inte hur den ser ut, bara den rullar - cyklar hemåt och dumpar den någonstans.

2. Den planerande tjuven: Kollar in märken och skick på cykeln, har med bultsax och när ingen ser knipsar han bort låset, tar cykeln och säljer den vidare.

Min cykel var för övrigt en Monark värd 6-7000. Inte så att jag har råd med en ny precis. Blir så jävla less :cry:
 
Sv: Beach 2013, del X

Kolla om den ersätts via hemförsäkringen, för jag gissar att du inte hade den försäkrad enskilt?
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Trots förkylning och supertrött släpade jag mej ut på morgonpromenad med en överpigg schäfer och en väldigt trött ChihuahuaMix som gärna hade legat kvar i sängen med matte. Men jäklar vad gott det kändes när jag kom hem igen, kändes supersegt under promenaden så snacka om att jag blev förvånad när jag kollade tempot, samma som vanligt. O_o Alltså måste det ju vara framsteg om jag håller samma tempo som vanligt när jag är förkyld, aptrött och lite lagom morgontjurig..:D

Mvh Domino_s
 
Sv: Beach 2013, del X

Det låter bra, även om du inte får hela beloppet kan du ju få ett par tusen som du kan köpa en ny cykel för. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja man kan ju hoppas på det i alla fall... Åååh jag som var så nöjd med att äntligen ha en bra cykel :banghead:
 
Sv: Beach 2013, del X

Ha det så underbart. Eckerölinjen 15 färjan? Jag tänkte åka den kryssen när jag fyller år i slutet av augusti med kompisar. Lite lagom sådär. Åland är jätte fint :)

*knapp*

Idag har jag mätt och vägt in mig på samma vikt som innan semetern. Men har minskat 3cm runt magen och 1 cm på låren.

Har precis kört ett hemmapass. Lite lagom svettigt. Nu mat och sen iväg och jobba. Funderar på om lekplatsen här har något man kan använda som träningsredskap under kvällarna nu när inte gymmet är öppet så mkt. Typ armgång, chins, planka i gunga m.m. Tänkte kika förbi ikväll efter jobbet.
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

För att vara lite positiv också då:

I've reached a new low! Vägde in mig på 83 kg i morse.
 
Sv: Beach 2013, del X

Japp 15 färjan idag och så hemma igen 19:30 på söndag :)

Tack alla, ska bli supermysigt! :) står och väntar på färjan nu.
 
Sv: Beach 2013, del X

Ha det super nu! :)

LV: Bra där med vikten :)

Det blåser som fasen här idag, tänkt och springa ikväll och hoppas att det har mojnat lite då. Förhoppningsvis är det lite svalare också.
 
Sv: Beach 2013, del X

Kl

Finns det proteinpulver som är typ smaklösa? Vill göra mina smoothies mer mättande, men fortfarande smaka bra så jag får i mig dom
 
Sv: Beach 2013, del X

Nygammal cykel, en som stått i förrådet hos mamma i några år. Sparsamt använd, fin och fräsch. Vi körde den till mig, pumpade upp den och köpte nytt - godkänt - lås och parkerade den bredvid min helvetescykel som slår mina knän blå varje gång jag cyklar. Kommer ut idag och cykeln är borta. Vad fan liksom? Utanför min port stod den... På Nyköpings lugnaste område där det bara bor typ 100-åringar...

Om låset var godkänt så kanske din hemförsäkring täcker stölden, eller någon annan försäkring? När jag hade student-hemförsäkring täckte den iaf cykelstöld. :) Lite plåser p åsåren i så fall! Jag tänkte ta med mina föräldrars cykel hit till Lund, cykelstaden nr 1 ju, men den var så vit och skinande ny (dock bara en sån man får på köpet när man köper nåt annat, men vid första anblick ser den rätt fin ut) så jag vågade inte...
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har aldrig testat själv men ett ex beskrev naturellt proteinpulver som det äckligaste som finns... :p Men kanske värt att fylla ut med när något annat smakar gott? Tror många märken erbjuder det. Jag har bara testat pulver från Star nutrition och deras Whey 80 är helt okej!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp