Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Beslutsångest.
Vet inte om jag ska gå på två naprapatbehandlingar eller nöja mig med en och sen skaffa ett 10kort på Fysiken i Göteborg?
Kommer ju inte ha tillgång till något gym/träningsställe i Götet i höst och Fysiken ska vara himla bra har jag hört.
Väljer jag det kommer det bara kosta mig 250 spänn för 10 gånger och det är ju rätt humant - men då blir det å andra sidan bara en behandling hos naprapat. Vet dock inte ens om jag behöver gå till naprapat, så kanske bäst att köra en gång och sen se vad de säger. Behöver jag gå igen får jag väl punga ut med det då helt enkelt... :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Trist hördu. Men upp med hakan! Det kommer vända :)

Du har koll så att du inte äter för mycket nu när du börjat LCHFa?
Även om man ska kunna äta en jäkla massa fett och så, så tror jag ändå att man kan behöva ha lite koll på kalorierna för att inte äta för mycket...

Jag har räknat på allt jag äter och jag ligger runt 1500 kcal per dag och det ska jag gå ner på. Har legat 500 kcal mer tidigare. Men jag får väl anta att det tar ett tag för kroppen att ställa om sej helt enkelt..:(

Mvh Domino_s
 
Sv: Beach 2013, del X

Det tar ett tag för kroppen att fatta att den ska gå in i ketos och använda fettet. Du måste ge det MINST 3 veckor om inte mer. Äter du tillräckligt med fett? Dricker du mycket vatten? Det är två orsaker som kan göra att du står stilla i vikt. Kokosolja brukar oxå kunna få fart på viktnedgången. Och var lite snål med mejeriprodukter förutom ost i början.

Det är bara att fråga om det är något. Har ätit lchf mer eller mindre strikt i snart 3 år.
 
Sv: Beach 2013, del X

Det tar ett tag för kroppen att fatta att den ska gå in i ketos och använda fettet. Du måste ge det MINST 3 veckor om inte mer. Äter du tillräckligt med fett? Dricker du mycket vatten? Det är två orsaker som kan göra att du står stilla i vikt. Kokosolja brukar oxå kunna få fart på viktnedgången. Och var lite snål med mejeriprodukter förutom ost i början.

Det är bara att fråga om det är något. Har ätit lchf mer eller mindre strikt i snart 3 år.

Jag tror det, äter riktig grädde, steker och använder riktigt smör. Inga lättprodukter någonstans, dock äter jag allt i måttlig mängd Är laktosintolerant, men äter tabletter för det så det blir naturligt så att jag inte kan äta mer än en viss mängd.. Men jag kämpar på, precis som ni säger tar det nog ett tag för min kropp att ställa om, särskilt som att jag inte varit så snäll emot den med tanke på mina tidigare matvanor.. Vatten sätter jag i mej MINST 3l per dag, oftast 4,5.

Ska kika på kokosolja! Tack! :)

Mvh Domino_s
 
Sv: Beach 2013, del X

Det ska inte vara kokosfettet i silvrigt paket på ica. Utan annat fett. PMa mig om du vill ha länkar till bra sidor. Finns säkert på hälsokosten med. Om du är laktosintollerant så använd olja, majonäs som bas i såser, avokado är bra fettkälla m.m. Ofta är det så att man tycker att man äter mycket fett men man behöver ofta ännu mera. Det är något som många missar. Men som sagt, hojta till om det är ngt du undrar över eller vill ha tips. För mig funkar lchf super :)
 
Sv: Beach 2013, del X

*kl*

Har varit en trogen läsare den senaste tiden, alltför mycket att göra med exjobbet för att ha tid och ork till att fokusera på träning också! Men idag blev det försvarat så nu har jag också äntligen sommarlov! :D Så satsar på att komma igång mer med träningen nu igen snarast, boxpass bokat imorgon är det tänkt iaf!
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Vad står på schemat för er idag beachisar?

För min del ska jag snart bege mig av till jobbet, förhoppningsvis värker inte fötterna alltför mycket när jag kommer hem så jag kan ta en PW. Annars kanske en inlinestur... Ja, vi får se vad dagen bjuder på!

Får skriva vad som hamnade på schemat idag istället för idag har jag faktiskt varit ute på en promenad! :D Känner att jag verkligen måste göra något åt detta. Trots att jag bor i ett för-möblerat tråkigt rum i en okänd stad behöver jag ju inte bara falera. Och nu har faktiskt jobbördan minskat så jag kan inte påstå att dagarna är mer ansträngande än att man orkar träna på kvällen. :)

Åkte till ett friluftsområde idag och valde en naturstig på 3 km. Så himla vacker miljö! Nästa gång åker kameran med. :) Känner mig pigg och bra så mer promenader framöver helt enkelt.
Nu ska jag läsa ikapp!
 
Sv: Beach 2013, del X

Är rätt förtjust i min kropp. Förra veckans många promenader och ganska strikta kaloriräknande har gett resultat. 58,4 idag :)

Men tjena, det händer grejer. :) Du har ju tappat 4 kg på inte ens en månad då?

Nej, södra Bergundasjön! Den stinker något helt galet och är alldeles grön och ofräsch haha!

Uuuh, algblomming och syrebrist i sjön och varma dagar... :yuck:

Kl

Ca två timmar var vi ute och paddlade, supermysigt med stekande sol! I morgon åker vi på lite mer semester men jag ska plocka med träningsskor och kläder för naturen tror jag kommer vara superfin!

Det låter så himla gött att vara ute och paddla! Lagom avkopplande sätt att upptäcka naturen och samtidigt få motion. :) Avis!
 
Sv: Beach 2013, del X

Skönt att komma igång igen!

KL

Springdag igen. 25 minuter i sträck (längst hittills), ca 4 km. Känns bra! Hade bra tempo första och tredje hela kilometern, lite långsam därmellan och efter. Men det roliga är att trots att jag springer längre nu än innan, så är mitt långsamma tempo det som var snabbt för typ två veckor sen! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Går ju bra för dig! Härligt. :)

Jag vet inte om jag är igång... Men nåt har jag gjort idag iaf. ;) Tjejerna jag jobbar med är i så himla bra form; de springer, cyklar och klättrar (även efter tunga 12 h-jobbpass... argh!) och jag är såklart hemskans avis på dera fysik. Börjar bli jobbigt så jag kände väl innerst inne att jag får sluta ligga på slökanten. :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Bra med folk omkring en som peppar ;) :D

Åååh jag vill rida!
Såg nu att ridläraren jag red för förut har flyttat till Gävle.
Det lustiga är att ett av hennes ston har jag ridit på en ponnyridning för många år sedan, min första favorithäst :D Dessutom har hon köpt en gård nu som mina föräldrar var nära och köpa för flera år sedan. Vi är ju också från Gävle.
 
Sv: Beach 2013, del X

Haha, ja, det blir det ju faktiskt. Dock känns det som att jag ser likadan ut vare sig jag väger 62,5 eller 58,5 typ. Så jag har inte ens tänkt på att det är så mycket. :p Sjukt, haha.
Men eftersom jag pendlat lite upp och ner där känns det typ inte "på riktigt" :p

Härligt med promenaden! Härligt när man får chansen att gå i så härlig miljö! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

+ Chili

Tack! Det känns bra att jag börjar komma igång ordentligt. Är sjukt omotiverad just nu, men jag måste ju träna inför tjejmilen :D Hoppas att jag orkar fortsätta bara, brukar tappa motivationen och ge upp efter ett tag så...

Chili: Men du har ju börjat iaf! Du kanske inte är igång nu, men om du fortsätter så kommer du dit :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Passade på att träna på gymmet vid jobbet istället för mitt vanliga idag. Styrka överkropp var planen men det blev visst löpning istället. Börjar faktiskt tycka det är kul istället för jobbigt.
4 km, 30 min. Personligt rekord i både tid och sträck, men sjukt långsamt. Hur blir man snabbare? Intervaller?
Ska ju springa 8km lopp i september, funderar på att ha 50 min som mål.

I övrigt har jag varit sjukt effektiv idag. Varit på arbetsförmedlingen, sökt ett jobb på plats, varit på banken, skrivit ut och postat redovisningar, skickat viktiga mail, varit smakråd vid shopping, rotat fram akvarium ur förrådet, badat, tagit en kort promenad, lämnat prover till gamla jobbet, kollat gardiner och träningskläder, tränat och jobbat.
Insåg när jag kom till jobbet vid 17 att jag inte suttit ner på hela dagen.

Har nog ätit lite för lite. Och har ont i ryggen nu, funderingar på om det beror på löpningen i fel skor :(
 
Sv: Beach 2013, del X

Min packning går inte bra. Inte alls sugen på att packa, haha.

Och gällande min beslutsångest tidigare så blir det ett naprapatbesök och ett 10kort på Fysiken. Kul att ha tillgång till lite mer träning än bara löpning :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja men det är ju faktiskt fyra kilo, banka in det nu. ;) Borde ju synas rätt bra tycker jag! Varför ska du gå till naprapat förresten?

Jo promenaden var förvånansvärt fin! Gick genom lummiga skogar, fårhagar och förbi några dammar (vid ett gammalt stenbrott bl.a.) med vackra näckrosor. Uppskattar fårhagarna här nere, de betas så fint jämfört med kohagar. :) Plus att små lambis är söööta! :D

addan: När är Tjejmilen? Gött mål att träna mot!
 
Sv: Beach 2013, del X

Haha, ja jo. Men grejen är ju att efter en helg kan jag vara uppe på 62,5 kg igen :p Så det känns liksom inte som fyra riktiga kilon. Men det är väl kanske det.
Tycker att jag är rätt snygg nu iaf :D

Naprapat tänkte jag gå till eftersom jag upplever mig ganska sned i ryggen. Vet inte om det hjälper eller vad de säger om mig och det är väl inget jag har ont av egentligen, men tänker att det ju kan bli värre. Dessutom behöver jag bara betala 175 istället för 700 som det egentligen kostar så :D
Och 262:- istället för 1050:- för träningskortet. Bra löneförmån det där :D

Låter riktigt härligt det där! :) Skåne är supervackert!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp