Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Haha, jag kommer definitivt gå upp.
Meen, eftersom jag älskar mat och öl och chips och glass så...tja. Jag får ta den smällen! ;)
Tack!

Härligt det lät med paddlingen!
 
Sv: Beach 2013, del X

Fiberhusk är malet phylysiumfrö (typ ngn sån stavning) kan inte säga att det är mjöl direkt. Men det används som bindemedel i bakning och pannkakor. Jag har det i müsli med.
 
Sv: Beach 2013, del X

Det låter ju bra, en snabb googling visade att det endast var 173 kcal/100 gram. Bättre än mjöl särskilt med tanke på kolhydraterna. Dyrt?
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Mag- och ryggpass idag, är så slut att jag skakar. Körde dubbel vikt i marklyft än jag brukar och det känns i hela kroppen haha :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Åh, paddla kanske man ska göra nån dag! :) sambon tog semester lite spontant och vill hitta på saker.

Kl
Idag har jag beachat! :) legat på stranden och läst, solat och badat.
 
Sv: Beach 2013, del X

Härligt :)
Skönt när det verkligen känns i kroppen att man har tränat.

Här blir det max en cykeltur till affären, har världens huvudvärk idag.
Sitter nu och väntar på sambons bror som ska hjälpa oss med elen i tvättstugan.
Vi får lyse! Woho! :p

Och tack snälla ni för pepp :)

Lårdis: Ja jag kör bara hemma, gymmet låter betydligt roligare men har inte råd nu.
 
Sv: Beach 2013, del X

Det låter ju bra, en snabb googling visade att det endast var 173 kcal/100 gram. Bättre än mjöl särskilt med tanke på kolhydraterna. Dyrt?

Ja, det är betydligt bättre. Jag tror jag betalade 23kr för 100g, men det går åt väldigt lite varje gång. Endast 2 msk till 4 stora pannkakor som räcker till 2 personer.

Mvh Domino_s
 
Sv: Beach 2013, del X

Trycker du i dig 100g är du duktig ;) Man använder oftast bara msk eller tsk beroende på vad man gör. Det är ganska dyrt, men fruktansvärt drygt!
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag jobbar kl 17-21 på kvällarna och är som bekant rätt dålig på att få till matrutinerna kring det. Oftast äter jah när jag kommer hem och hinner bli rejält hungrig. Ännu värre den här veckan när jag och en koööega har suttit och diskuterat mat halva kvällarna :p

Har iaf skött maten rätt bra idag och har plågsamt mycket träningsvärk. Och är duktig nog att prioritera måsteen som utläggsredovisninhar istället för kvällsdopp. Snyft.
 
Sv: Beach 2013, del X

Lårdis: Ja jag kör bara hemma, gymmet låter betydligt roligare men har inte råd nu.

Hemma är bättre än inget! Tränar också bara hemma och det fungerar alldeles utmärkt. För egen del så tränar jag bättre hemma, inga tider att passa så kan träna när jag vill, inga köer, kan träna i vilka kläder jag vill osv. Så blir aldrig heller att jag behöver känna ångest över att jag kommer bli tvungen att skippa ett pass för att det blir för sent eller att jag vet om att det är för mycket folk på gymmet när jag väl har tid. Har gjort att jag tränar nästintill varje dag istället för någon enstaka gång i veckan. Har fått flyt på det hela helt enkelt :D
Sen är det också intressant att se hur långt man kan komma med bara hemmaträning, inser att det kanske kommer en dag då jag behöver mer men det återstår att se.
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja, det är betydligt bättre. Jag tror jag betalade 23kr för 100g, men det går åt väldigt lite varje gång. Endast 2 msk till 4 stora pannkakor som räcker till 2 personer.

Mvh Domino_s

Smakar pannkakorna som vanligt eller blir de väldigt annorlunda i smak och konsistens p.g.a. fiberhusken?

(Är sugen på att pröva eftersom jag är en riktig sucker för pannkakor, men känner inte att det är lönt om det ändå inte kommer smaka som vanliga :p)
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

Seg dag, apont i fötterna efter jobbet så istället för PW tog jag ett styrketräningspass. Sedan skulle jag och sambon ta cykeln för att finna Linköpings typ enda badplats inom cykelavstånd från city men väl där tyckte jag ändå ån såg så groteskt grumlig och äcklig ut så jag tappade badsuget ändå... Så vi cyklade hem igen. Så cykel fram och tillbaka till jobbet (7-8 km), cykeltur på kvällen (7 km) och styrkepass samt stående och gående på jobbet hela dan känner jag ändå är helt okej. Inte suttit ner många minuter idag... Trött...

Och lite deppig över att bo i världens osomrigaste stad. Saknar närheten till vattnet i Stockholm!! :( :(
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Bläääh.
Skulle egentligen ha cyklat idag, men det var för varmt. NU när solen har gått ner är det 21 grader här, innan dess 26. Lite sur över att jag inte höll mig till planen, men ändå - det hade inte varit bra att cykla distanspass i den här värmen.

Jag gick 2 km med hundarna i stället. Rekordlångsamt.
 
Sv: Beach 2013, del X

Kl.

Vad alla kämpar på och så duktiga ni är!

Själv hade jag en jättebra dag, aktiv på jobbet och en lång promenad. Skötte kosten exemplariskt, tills för 30 minuter sedan då jag tvunget skulle trycka i mig 3 mackor med massa bregott och ost, sprängde dagens kcal-budget med råge, mår illa och känner mig totalt misslyckad. Men det är bara att komma igen i morgon... Ibland blir jag så trött på mig själv.
 
Sv: Beach 2013, del X

Kl.

Vad alla kämpar på och så duktiga ni är!

Själv hade jag en jättebra dag, aktiv på jobbet och en lång promenad. Skötte kosten exemplariskt, tills för 30 minuter sedan då jag tvunget skulle trycka i mig 3 mackor med massa bregott och ost, sprängde dagens kcal-budget med råge, mår illa och känner mig totalt misslyckad. Men det är bara att komma igen i morgon... Ibland blir jag så trött på mig själv.

Ibland blir det bara så, var inte för hård mot dig själv ! Som du säger, nya tag i morgon. Nästa gång kanske du kommer ihåg denna gång innan du föräter dig på något, så det har säkert kommit nåt gott ur situationen. Och om inte, så spelar det ändå ingen roll. En dag av många gör ingen skillnad alls i det långa loppet!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp