Beach 2013, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VIII

Inte lika balanserande-jobbigt som med hantlar då, men ändå... Tungt. :D Jag brukade köra med 4 kg i sittande axelpress. Ville alltid dö lite efteråt.

KL

Körde maxpasset idag. Knäböjde 87,5 kg och failade 2 ggr på 90 kg. (fan!) och med dagens vikt är det 1,4 ggr min kroppsvikt. Målet är 1,5 ggr min vikt så det är bara 5 kilo bort :D

Fick upp 35 kg i militärpressen, sen tvärdog axlarna så jag inte ens pallade 30 kg efteråt :p

Ska se hur det går i marklyften på torsdag. Hinns nog inte med fler pass, ska försöka springa imorgon bitti! Sen på fredag är jag borta i Skåne, lördag har jag besök av mamma och bror och vet inte hur länge det blir, sen fest på kvällen. Söndagen kommer nog bli lugn så jag inte överanstränger mig. Men blir mestadels aktiv vila då jag har saker att göra :)

*knapp*
Mammas: PF= Periodisk fasta Jag äter inte mellan 20-12 och ibland senare, lite beroende på när jag blir hungrig. Idag 14:30.

Är som sagt gårdsvakt, en svettig promenad med myggen för att leta upp avelstona som går i en annan hage, sen har dom sånna där tunga rockringar. Var bara tvungen att prova. Förutom att jag blev lite öm så var det sjukt jobbigt för magen. Kanske vore något att införskaffa... Är det någon som har?!

Jag är dessutom mörkrädd och gillar inte att vara själv. Det här är ju en skitstor gård. Har förvisso hunden, två katter och i runda slängar 12-15 hästar omkring mig. Men ändå! Får de hur det blir med sovandet inatt. Om inte så är det här bästa sängen som finns. Rackarns så skön!

KL

Har vart iväg på Bodystep ikväll! Svetten bara rann... varmt som sjutton alltså! Men nu har jag nog åtminstone förbränt den kakan som jag bakade förut... ljummen chokladkaka med glass till, perfekt pluggmat! :d

Åh, just det! Jag har faktiskt funderat på det, när jag jobbar nu det senaste har jag inte velat äta frukost när jag kommer hem, så då kör jag ju PF de dagarna. Funkar nog inte när jag är ledig tyvärr, då skulle jag gå upp 07:00 och träna och göra saker hela dagen för att äta först 16-17, känns lite sent?

Jag behöver HJÄLP!

Såhär är det, jag ska beställa kompressionstights. Och jag vet inte hur jag ska göra. Långa eller korta? Korta är ju skönare på sommaren, men jag har ju haft problem med vaderna vilket gör att det känns ännu viktigare att få verkan från tightsen där? Funderade även på recovery leggings, det känns ju smidigt att kunna dra på efter passet, och då kanske det inte spelar någon roll om det är korta eller långa tights under passet? Å andra sidan hade budgetmärket långa tights för endast dryga 300, det kanske är bättre att satsa på dem innan jag vet vad det är och hur de verkar?

Det beror ju på när du slutar dagen innan?! Helst ska man bryta fastan med ett träningspass. Jag tycker inte det är några större problem med det faktiskt. Men alla är vi olika. Viktigaste är att man får en fasta på 14-16 timmar iaf.

När jag jobbar äter jag för det mesta vid 17-18-tiden, sedan 20-21 och sedan något litet vid strax innan midnatt. Så jag gissar att jag skulle äta kvällen innan vid 21-22 (om jag kör PF när jag är ledig alltså)? Jag trodde man skulle ha ungefär samma tider på fastan hela tiden, men det kanske går att flytta den några timmar när jag är ledig? Hmm, men fixar man att ge allt på träningen om man inte ätit på 14-16 h? :)

//Mvh åttatusen frågetecken ;)

Helst ska man bryta fastan med ett träningspass. Jag tycker inte det är några större problem med det faktiskt. Men alla är vi olika. Viktigaste är att man får en fasta på 14-16 timmar iaf.

Åh gud det hade jag aldrig pallat. Hade blivit yr, börjat må dåligt och inte orkat nånting. Känner mig vek om jag springer direkt efter jobbet då det är typ 4-5 timmar sen jag åt sist :D

Vilket är budgetmärket? Har inget svar på frågan... jag hade nog satsat på långa för just nu är jag inne på att ha shorts så fort det är varmt, så halvlånga känns trist.

Hm, jag hade med satsat på långa precis som Niyama. De känns ändå mer användbara...

Jag ska köpa kompressionstights i sommar när jag får lön. Det ska jag unna mig själv! :D Ett par 2XU, banne mig!

Har haft en riktigt fin dag! Övning i skolan från 8-15 då maten var bra och sköttes som den skulle.
Sen blev det ett hekto lösgodis, middag på restaurang(INTE nyttig någonstans!) och två glas vin...

Imorn blir det fest men maten ska i alla fall skötas och så ska jag träna Body Pump vid 10 vilket ska bli gött! Det var längesen nu...

Under Armour, deras kompressionstights kostar kring 300 på wiggle. :) Åh, jag som nästan var inne på trekvarts, men så kom både du och min kollega och sa långa. Det kanske är bättre trots allt. Och framförlalt funderar jag över om inte min hardcore gåitrekvartstightstillochfrångymmethelavintern kan ha förvärrat min överansträngning, att de blivit kalla? Och då kan jag ju ha dem i vinter också om jag köper långa. Så det är ju smart. Å andra sidan, om jag köper långa kan jag ju gå i dem ett par timmar efter träning och har då inget behov av recovery leggingsen. Fast man kanske inte vill lukta svett heller iof. Iaf inte jämt. :D

Ja, men då kör jag på de då, när ni säger samma sak allihopa! :D

Jag kollade på 2XU, men det kändes så ovärt det när jag får tre par UA för ett par 2XU. :p

Jag vet precis, vill också men är för snål. :p

Wysi, haha, sorry! :D Men ja, det är så lätt att hitta mycket snyggt, jag vet. :p

Såhär slutade min beställning! Kring sex dagar, då bjuckade de på frakten! :D Tightsen kostade typ 300 och leggingsen typ 400. Ser ni att leggingsen är 2XU? ;)

PS1238185-001_F.jpg

PWX-Compression-Recovery-Leggings-554-0101.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
104 436
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
92 999
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 571
Senast: Bexzor
·
Kropp & Själ Nytt namn samma koncept :D Rubriken säger det mesta, vi skriver om träning, kost och hälsa, typ i den ordningen. Mest träning på senaste... 99 100 101
Svar
2 014
· Visningar
85 263

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka