Beach 2013, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VIII

:D

Jag köpte ett sånt där bälte att ha mobilen i när jag är ute och knatar eller joggar :) Stör mig så på att ha telefonen i fickan och så skumpar det och nu när det blir varmare vill jag slippa ha tröjan på mig. Så ett sånt kändes bra.

Tanken är att jag ska börja jogga igen sen efter Marocko. Brukade ju tycka att det var så skönt :)

Ah, smart! Ska du ha det i Marocko också?

Åh, det låter skönt att komma igång med joggning igen. Har inte du det (och att gå) som terapi lite också? :)

Själv har jag ett joggingpass inplanerat tillsammans med Jenka i veckan. :nailbiting: :D

Ja, tar nog med mig det till Marocko i alla fall :) Även om jag mest kommer gå med rygga där (note to self: istället för att köpa ännu en bikini och tramsiga underkläder och ett par korta shorts borde jag köpa en ryggsäck, gåstavar, en keps och ett par bra vandringsshorts :p).

Ja, precis, det är min alldeles utmärka terapi :) Särskilt joggningen var himla skön, men jag älskar ju mina promenader också. Så det ska bli superskönt att komma igång med igen!

Gud vad kul att få jogga med Jenka! :) Nån gång kanske jag också kan haka? Så länge ni inte springer ifrån mig :p

Hahah, ja den listan lät ju mycket roligare än en bikini och underkläder. Verkligen. :p

Det låter grejt! :) Och ja, det är klart du kan haka på när du kan (säger jag utan att ha pratat med Jenka :p)!

Ja, jag hoppas att jag kan bli lika pepp på det som jag är på träningen nu. Grejen är ju att jag går ju ronder på jobbet och det är typ min favvotid på jobbpasset. Jag går helt in i min egen värld och dagdrömmer järnet. :p Så PW borde ju vara något som lockar ut mig, men inte hittills. Måste nog få in en rutin bara. Nu under sommaren är det ju så fint också, och så har jag en sambo som är trött och lägger sig tidigt. En PW då istället för att lägga mig på soffan vore ju asbra? :)

Balans är ju ett asbra ord, jag ska försöka fokusera på det när jag fnular kring det. :)

Ja! Det är ju underbart med en kvällspromenad i sommarnatten. Så sover man mycket bättre sen också. :) Alltid svårt att skapa nya rutiner, det tar ett tag innan de riktigt sätter sig, och de första stegen kan vara riktigt sega. Sen rätt var det är så bara funkar de!

Jag skulle ta långa. Känns som att du får mest nytta av dem (det är trots allt kallt större delen av året :p).

Ser att du redan beställt! Ser ju asgrymt ut!

Hur det går med mig? Jodå, starkare än någonsin, 6,5 månader sedan jag hade huvudet i toalettstolen. Har ett möte till i mitten av juni och det blir mitt sista besök på ätstörningsmottagningen. (Jag skrev en uppdatering om mitt senaste pass som snabbt försvann i flödet, i den här tempot som tråden går med :p )

Och i allmänhet är jag kär och glad :D För det mesta då ;) Hur går det för dig?

(Och morgonens pass blev inte av för jag la mig alldeles för sent och vaknade inte av alarmet, får springa senare ikväll istället :) )

Det låter ju toppen muppia! Och jag blir alltid så imponerad av hur stark du är :bow:

kl

Än så länge känner jag mig piggare än igår så det blir nog Vårruset ikväll! :banana:

KL

Trött!
Vaknade och kände mig nästa bakis. Efter två glas vin. Kul :p
I med tvätt vid 7, sov till 8 och hängde upp tvätten. Gick och la mig och hann typ precis somna innan det ringde på dörren och det visade sig vara från mitt hyresbolag som kom och skulle fixa mina avlopp. Tack för det! :D Enklare att duscha och diska nu, haha. Dock lite irriterad att de störde i min skönhetssömn ;)

Nu ska jag äta frukost och sen dra på pump om en timme. Minns inte sist jag var på pump så vi får väl se hur det går, haha.

Yey! Vad skoj, du får berätta hur det var efteråt!

kl

Igår hade jag sån träningsvärk i magen att jag knappt kunde ta mig upp ur soffan, haha! Fortfarande träningsvärk men den känns lite bättre idag.

*knapp*

Ang att träna innan man bryter fastan. Det ska ligga sista timman när man fastar. Att träna 4-5 timmar efter måltid är inte att bryta fastan. Jag tycker själv det är pest och pina och äta den tiden innan, men när jag inte ätit sen 20 och tränar vid 11 är det inga som helst problem. Lite svårt i början innan man kommer in i det. Men sen är det riktigt okej. Det gäller ju att man äter ordentligt i "ätfönstret". Bäst resultat får man med lågkolhydratskost. Kaffe, te och vatten drickerjag hur mkt som helst under tiden.

just nu sitter jag med kaffe koppen på verandan och tittar på hästarna som betar i trädgården. Det enda jag klagar på är att det inte är någon speciell sol. Det kanske kommer.

KL

Jag körde Grit idag, och det var sååå skönt! Roligt! Dock kände jag att jag hade lite ont i knät i första benböjen, det gick dock över när jag kom igång. Hoppas att det inte är återkommande, orkar inte mer skador nu! :rage: Men annars var det skitbra, hur najs som helst! Nytt program också, mycket jobbigare än det förra! :D

Trollunge, vet du vilket nummer det var på programmet du körde? :)

Hm, nej, vet inte nummer på det.. Tyvärr! Vad var det för nytt ni körde igår då?:)

kl.

Var på Grit igår igen jag med och det var svinkul. Så jääävla mycket benböj!! Men klarade fler armhävningar på fötterna denna gången så var ganska impad av mig själv;)

Var ute o sprang idag på morgonen, 3 lugna kilometer innan frukost. Var sen inom bageriet nedanför mig och köpte en nybakt surdegsfralla att smaska på till frukost:d Det + ett scrambled egg och blodapelsin/apelsinjuice:love: Men jäklar vad mätt jag blev, brukar inte äta så stor frukost i vanliga fall!

Får se om jag kanske hinner gå på yoga i em, det börjar dock 16, exakt samtidigt som vår tvättid... Så min förhoppning är att det är tomt innan i tvättstugan så jag kan slänga in tvätten lite tidigare och sen sticka bort på yoga.. Vi får väl se:p

Frullen:
20130529080333-83.254.253.131.jpg

Åh, ett sånt bälte behöver jag.
Var köpte du och vad?

H&M hade en supersmidig liten mag-/midjeväska på sportavdelningen i våras, men nu kan jag inte hitta den...

För örvigt:

Idag har jag byxor på mig för första gången på över en månad. Detta på grund av en träningsvärk av sådant slag att jag ej kunde frambringa den kraft som är nödvändig för att kunna välja ut och ikläda mig ett par nylonstrumpor.

Framsida lår är värst, hur fan gick det till?
Det måste vara kettlebellswingen...

/Jobbar på tredje våningen i ett hus utan hiss

Gud vad det ser gott ut! :D :d Mums!

Grymt med träningen! Alltid kul när man kan pressa sig till bättre resultat!

Då ses vi kanske där i folkvimlet! :D

Kanske kan lyckas med en bra tid ändå, idag kan jag sätta mig ner utan att ta stöd av något :p Dock har magen var lite kinkig (tentastress.......), så det kanske blir den som saktar ner mig... Men JAJA jag vet ju hur snabbt jag kan springa hemma i skogen så borde inte hänga upp mig på tiden (kanske lättare sagt än gjort dock)

Det är bra löpväder iaf! :)

Sjukt grymt pb på benböjen!!
Tack! :)

Sjukt god frukost. Själv fick jag i mig en burk cottage cheese och flingor till frukost. Gick sedan tom i 3,5. Kom precis in från löprundan nu, så nu kan jag börja äta :D (eller inte, äter alltid så dåligt när jag sprungit pga löparmagen...)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
104 435
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
92 999
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 571
Senast: Bexzor
·
Kropp & Själ Nytt namn samma koncept :D Rubriken säger det mesta, vi skriver om träning, kost och hälsa, typ i den ordningen. Mest träning på senaste... 99 100 101
Svar
2 014
· Visningar
85 262

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?
  • Övningar ridskola lektioner
Tillbaka