Beach 2013, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VIII

Body Pumpen idag var bajsjobbig. Märks att jag inte tränat på ett tag. Pust!
Imorgon är planen Body Combat och på lördag MRL! :D Troligtivs löpning på fredag.

Då ses vi kanske där i folkvimlet! :D

Kanske kan lyckas med en bra tid ändå, idag kan jag sätta mig ner utan att ta stöd av något :p Dock har magen var lite kinkig (tentastress.......), så det kanske blir den som saktar ner mig... Men JAJA jag vet ju hur snabbt jag kan springa hemma i skogen så borde inte hänga upp mig på tiden (kanske lättare sagt än gjort dock)

Det är bra löpväder iaf! :)

Jag ska hålla utkik :D

Nackdelen med lopp är ju att det är trångt i början, fördelen å andra sidan är ju att man liksom dras med i strömmen så det kan bli rätt bra tider ändå. :)

Cardiopass på gymmet i morse, svettigt och skönt :).

Vad tycker ni andra om träning före frukosten? Jag är sjukt dålig på att äta på morgonen, så om jag tränar direkt på morgonen så blir det liksom utan mat i magen oavsett vad. Tycker man kan känna sig lite svag om det är hårdkörning som gäller. Men frukost efter träning smakar ju tio gånger så gott :d.

Klart du gärna får haka på! Fast jag är fortfarande nervös för jag är sjukt dålig på att springa.

kl
PT-passet igår (flyttat tiden bara, ja jag börjar bli irriterad men samtidigt kunde jag ju den nya tiden också iaf. Ingen aning om varför de bokar om, man känner sig ju inte så prioriterad då dock...) gick åt till lite nya övningar för att främja löparstyrkan och att diskutera löpträning. Kul!

Kommer bli lite ont om träning framöver pga jobbet, men men. Röra på mig lär jag göra ändå :)

stor frukost i vanliga fall!

Får se om jag kanske hinner gå på yoga i em, det börjar dock 16, exakt samtidigt som vår tvättid... Så min förhoppning är att det är tomt innan i tvättstugan så jag kan slänga in tvätten lite tidigare och sen sticka bort på yoga.. Vi får väl se:p

God frukost, och jag hatar det där med tvättid, man lyckas alltid boka det när man egentligen vill något annat! :meh:

Cardiopass på gymmet i morse, svettigt och skönt :).

Vad tycker ni andra om träning före frukosten? Jag är sjukt dålig på att äta på morgonen, så om jag tränar direkt på morgonen så blir det liksom utan mat i magen oavsett vad. Tycker man kan känna sig lite svag om det är hårdkörning som gäller. Men frukost efter träning smakar ju tio gånger så gott :d.

Jag fungerar typ inte utan frukost, oavsett tidspunkt jag stiger upp så blir jag hungrig. Det kan dock gå över ifall jag medvetet hoppas över frukosten så kan jag klara mig till lunch när jag väl kommer igång, men nej träning innan frukost är inget för mig, älskar frukost!! :p

Var ute på första löprundan på två veckor då förkylningen börjar ge med sig helt. Så skönt att vara igång igen trots både regn och vind. Sprang utan press och njut och fick ändå en snittid på 5:34, så väldigt nöjd. 5,74 km i allt.

Men ja nu ska jag snart hem till Sverige då lillebror tar studenten imorgon..

Jag har inget problem att träna innan frukost förutsatt att:
- Jag stoppar i mig något så inte magen trilskas (typ en riskaka, lite nötter... vad som helst egentligen!)
- Jag har ätit ordentligt kvällen innan om det är kondition jag ska träna
:)

Har nog lyckats få till det så jag kan gå på yogan;) Men ja, tvättid är tjatigt!

Ang. träning innan frukost: inga problem, men jag kommer aldrig prestera lika bra som jag hade gjort senare på dagen:p

Jag vill helst inte träna innan frukost, en promenad funkar men mer än så gör att jag känner mig "svag" och inte funkar lika bra. Jag älskar frukost! :love:

kl

Länge sen jag uppdaterade här! Jag lever och tränar i alla fall, men jag har gett upp helt på endomondo eftersom min mobil inte vill ha surf längre tydligen :p Förra veckan blev det tre pass eftersom jag var lite segstartad efter att jag reste bort, men den här veckan har jag planerat in fem stycken. Mätte och vägde mig idag för första gången på en månad och jag väger lika mycket, men har fått smalare midja och större rumpa så det känns inte helt fel! :D

Jag funkar inte heller nåt vidare innan frukost, mitt humör är väl inte det bästa heller när jag är hungrig:cautious:

kl

Jag sitter på jobbet och gäspar konstant, dags att åka hem och springa en runda tror jag bestämt. Men peppen är så pissdålig!:arghh:

Ja, du har helt rätt. Jag får jobba på det helt enkelt. Och det är ju inte mitt i natten utan snarare nio-tio det handlar om. :p

Linisen: Ah, jag hänger med. Får fundera på det och testa mig fram helt enkelt. :)

Troll, såhär är det, mest memorabla grejerna från de program jag kört:
Nummer 2: Skivstångskivstångskivstång, benböj, bänkpress, osv.
Nummer 4: Sista låten innan magen varvar upphopp, mountainclimbers och höga knän, tre set, sista låten gör man situps till att de sjunger "hip hop, hip hop".
Nummer 5: Modifierade burpees med mountainclimbers i "plankanläget".

Är det något av de du kört? :)

5,3 km på 34 minuter, det märks på tiden att mina ben var riktigt tunga idag.

Det positiva är att jag sprang ett par av km på riktigt bra underlag och bra terräng, det känns så mycket lättare på mjukare mark och fint utsikt. Det negativa är att tiden inte var så bra och att jag sprang när det var som varmast:p men hade jag inte sprungit nu så hade jag blivit fast i soffan... Så klapp på axeln till mig:D

Men jättebra jobbat, verkligen! Så bra att ta sig ut när man har noll motivation. :bow:

Kl

Gym idag! Blev lite rygg, mage och bröst. Just nu håller mina bröstmuskler på att småkrampa, antar jag kommer ha horribel träningsvärk imorgon.. Och då är det BEN!!

Tänkte köra ben idag egentligen men eftersom jag har så ont i rygg och axlar så körde jag igenom dem idag istället.

Kom hem, skickade iväg ungen till barnomsorgen och kunde sova, typish halv åtta. Klockan på kvart i elva, masade mig upp efter att nästan ha försovit mig, kom till gymmet 12 och körde 55 min Box. Åkte till löplabbet, blev skickad därifrån till Stadium och provade ut ett par nya skor, rea så 600. Hämtade Trollet, kom hem och började fixa en tvättmaskin och ta itu med rentvättsberget. Då ringer telefonen... Såatte, jag står ju på jobbet... :grin: Tre timmars sömn och 13 timmar inatt, känns sådär för tillfället men det löser sig. Med tanke på att jag shoppat en del de senaste dagarna är ett extrapass precis vad min ekonomi vill ha. :D

Här är skorna, de är inte så snygga men gula! :D
Q20512_01

Kommer ditcha morgondagens BP-pass, orkar inte upp till gymmet till 12 efter så här lite sömn!

Schysta pjucks!! Varför skickade dom dig till stadium? Låter som en dålig affärsidé :D

Och jobb utan nån vidare sömn låter som en mardröm, men jag kan tänka mig att du står och dagdrömmer lite om dina nya skor istället:p

Härligt, tror det är smart att försöka träna upp de delar man har lite ont i, ju starkare desto bättre håller kroppen:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
104 435
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
92 999
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 571
Senast: Bexzor
·
Kropp & Själ Nytt namn samma koncept :D Rubriken säger det mesta, vi skriver om träning, kost och hälsa, typ i den ordningen. Mest träning på senaste... 99 100 101
Svar
2 014
· Visningar
85 262

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka