Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

knapp!

Svacka denna vecka här:( STOR tenta imorgon så har plugget en del + praktik. Försökte springa en liten runda idag men min vänstra benhinna är fortfarande inte alldeles glad. Blev en promenader både igår och idag iaf. Ingen träning alls i tisdags. Plus att jag har varit på riktigt hungrigt humör och ätit mer än vanligt, ffa mer socker, senaste veckan så känner mig lite sådär i kroppen atm. Har iaf bestämt mig för att bryta denna trend imorgon, har bokat badmintonbana i en sporthall o ska spela tillsammans med pojkvännen när tentahelvetet är över:D
 
Sv: Beach 2013 del VII

För det första är du inte tjock. (Jag har sagt det = det är sant! ;)) För det andra kommer det sådana dagar ibland, bara att försöka övertyga sig själv om att man är stark, snygg, bäst och vackrast. I längden funkar det bra för mig iallafall. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag har en fråga till alla ni som transportcyklar här. Mellan tummen och pekfingret: Hur lång tid tar det att cykla 3,7 km? Mestadels nedförsbacke eller plant, asfaltsväg. Har en mountainbike.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag skulle säga ca 10-12 min. Jag cyklar 4,3 km på ca 15 min (vanlig damcykel, inte jättefort, i vanliga jobbkläder).
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja, jag känner att när man hamnar i dåliga vanor så är det för mig enklast att börja med träningen. Jag mår bättre, blir gladare och får mer energi = orkar äta bättre (och längtar också efter bra mat). En god cirkel helt enkelt.

Just nu vill jag bara ha (och äter också) indiska grytor med massa ris, pasta och feta såser, ostmackor och chips, och dricker vin. :p Men som sagt, ett par veckors dumheter är inte hela världen!

Sån där är jag också! :p
Nu är jag inne i en dålig period rent allmänt känner jag, men har iaf skött maten rätt hyfsat denna veckan och håller mig till minst fyra pass, så egentligen är det ju rätt bra - men det KÄNNS dåligt :/ Jag är så jävla trött och opepp, haha. Hoppas på förbättring snart :)

För övrigt lät maten du räknade upp sjukt god. Och åh...vin. Imorn står eventuellt alkohol och pizza på menyn. Ska försöka hålla mig till kycklingsallad och alkoholfritt... Wish me luck liksom. :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hmm, jag får ge det ett försök helt enkelt. Vore ju perfa, både för motionen, plånboken och miljön, om jag kunde cykla till jobbet istället för att åka bil. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Distansförhållande suger verkligen! Är så glad att jag bor ihop med pojkvännen nu, i 1,5 år träffades vi bara en gång i månaden.

Förstår det! 1 gång i månader låter så jävla jobbigt. Jag tycker att det är fruktansvärt nu, och då ses vi nästan varje, i alla fall varannan, helg. Haha. Förra helgen sågs vi dock inte och inte denna som kommer heller. SÅÅÅ drygt!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tack för svar. :)

Jag behöver egentligen ta den på tio, men om jag byter om (assnabbt, eftersom jag går under namnet blixten :cool:) och jonnar på borde det gå bra ändå. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Asdrygt är det. Hoppas ni kan få bo närmare varandra inom en snar framtid! :)

Kl

Nu har jag ätit upp den sista chokladen jag hade hemma, har ätit varje dag de senaste dagarna :crazy: Men nu blir det inget mer! Hopplöst när man har godsaker hemma, kan inte låta bli.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Fyra pass i veckan är ju galet bra! Jösses!

Jag resonerar som så att medvetna beslut är helt OK. Den här veckan blir dålig matmässigt - så är det ibland. Jag är stressad, ska ha mens, det är festligheter inplanerad - so be it. Ät och njut! Det jag vägrar göra är att ha dåligt samvete, då det för mig föder dåliga tankar kring mig själv. Mat ska alltid vara en njutning, och jag ska äta onyttigt för att det är GOTT och för att jag VILL ha det, inte för att omgivningen vill det eller att det förväntas av mig. Alltså: om jag verkligen är sugen och längtar efter dålig mat, så äter jag dålig mat. Bara jag äter och håller igång träningen så kan det inte bli alltför illa. Det jag inte tänker göra är att skämmas för mina beslut, ha ångest för dem efteråt, eller tvingas till dem av omgivningen. Och jag vill inte äta bullar bara för att det "råkade bli så på personalmötet". Min hjärna vill vara med när jag äter sånt som inte ingår i min viktminskningsplan.

Sen tänker jag att man orkar inte vara strikt hur länge som helst. Jag orkar inte just nu. Det är okej. Bara en av grejerna (mat eller träning) funkar, så är jag nöjd! Då är det mycket lättare att, när läget är bättre, rätta till den delen som felar.

Oj, det blev visst en uppsats. Sorry!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kontentan av mitt "tänk" if you will, är att jag aldrig nånsin får vara taskig mot mig själv. Det är liksom det jag utgår från. För tänker jag elaka tankar om mig själv så leder det lätt till överträning, ångest, krav på prestation, knepiga tankar kring vikt, och annat. Jag gör en deal med mig själv att jag kommer vara schysst mot mig själv, även om jag kanske inte riktigt gillar vad jag ser i spegeln. Jag ska inte sänka mig själv eller tänka illa om det jag gör, eller ångra beslut jag har tagit (när det gäller mat eller träning). Nånsin.
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL

Var på mitt första pass (box) idag, på lääänge. (Ni kanske läst ett tidigare inlägg ifrån mig)

Vet ni hur det känns nu? SÅ BRA!!!!!! Är så glad nu! :D massa energi, stort leende, trötta armar och ett glädjerus så jag vill bara dansa runt. Hoho. Är så otroligt glad att vara tillbaka på banan igen, i RÄTT riktning. Mår så bra! Hoppas ni andra haft en toppen dag ni med! :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Och nu en liten uppdatering om de positiva sakerna den senaste tiden
* Jag har gått upp 0,4 kg den här veckan och alltså 1 kg totalt!:bump:
*Jag har beställt hem näringsdrycker och plockat ner en del gamla från vinden (de gick ut i februari men tänker ha dom som reserv tills jag fått de nya, vad tror ni, kan man dricka gamla kosttillskott? Hur skulle ni göra?) så på lördag ska jag börja dricka en näringsdryck per dag. Heja mig :banana:

Skitbra jobbat!! :love: :up:

10 kg ÄR tungt, särskilt om man är otränad. Bär man dessutom fler än en tar orken slut fort.

Tack för ditt inlägg här om kvällen. :)
Jag har inte riktigt orkat gå in och svara, utan har gått runt och fundera på hur jag ska formulera mig.
Nu har däremot ångesten börjat släppa lite mer för var dag, så istället för att älta så vill jag säga Tack för all pepp från dig och resten av beacharna här.

Jag vill också säga att det är rent av fruktansvärt hur man kan säga så som vårdpersonalen har sagt. :mad:
Det är en sak att uttrycka sig klumpigt, men att säga så till dig gör mig :mad::mad:
Rikspuckon!

Vad har du för hund Qelina?
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL

Var på mitt första pass (box) idag, på lääänge. (Ni kanske läst ett tidigare inlägg ifrån mig)

Vet ni hur det känns nu? SÅ BRA!!!!!! Är så glad nu! :D massa energi, stort leende, trötta armar och ett glädjerus så jag vill bara dansa runt. Hoho. Är så otroligt glad att vara tillbaka på banan igen, i RÄTT riktning. Mår så bra! Hoppas ni andra haft en toppen dag ni med! :)

Vad härligt! Hade också ett riktigt killerpass idag! Gött! :up:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Och nu en liten uppdatering om de positiva sakerna den senaste tiden
* Jag har gått upp 0,4 kg den här veckan och alltså 1 kg totalt!:bump:
*Jag har beställt hem näringsdrycker och plockat ner en del gamla från vinden (de gick ut i februari men tänker ha dom som reserv tills jag fått de nya, vad tror ni, kan man dricka gamla kosttillskott? Hur skulle ni göra?) så på lördag ska jag börja dricka en näringsdryck per dag. Heja mig :banana:

Måste svara på detta jag med, har ju för 17 varit i samma situation!

FÖRST: HEJA DIG! :banana:

Lovar att allt kommer rulla på mer och mer sålänge man bara tar tag i det! Du är så modig ska du veta, som vågar bryta mönstret och ett stort heja till dig! Åh vill bara krama om dig, för jag vet ju vilket slit det är. Du är så duktig! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 529
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
591
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp