Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Kl

Skönt jympapass idag och mitt träningssällskap påpekade att jag måste ha gått ner i vikt :banana: Lagom pass för min träningsvärk, imorgon blir det någon slags promenad/joggning tillsammans med en kompis.
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL

Idag har jag varit hos doktorn och blivit kollad i halsen (den var lite röd) och sedan tagit prover (som visade ingenting), så jag fick klartecken att köra på som vanligt. GÖTT!
Ännu göttare är de 40 längderna jag simmade nu på kvällen.

Hela kroppen är hög på endorfiner just nu :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tack för tipsen, de ska provas!



Blueberry: Skönt med positivt besked från läkaren och gött med simningen. Tänkte nog simma imorgon, tror jag. Får fundera lite på det.

Qelina: Bra jobbat! Men fy vilka stolpskott du har lyckats träffa på inom vården, hoppas det finns bra människor där för dig också! Ta hand om dig!

lizan: Glass är väl världens bästa medicin, oavsett sjukdom? Annars tror jag inte man ska underskatta effekten av lite god dricka, det kan nog ta död på det mesta.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vad kul att du fått jobb! Det är svårt det där innan man kommit in i allting - låt det ta lite tid och var lite schysst mot dig själv! Du ska se att du lär dig snabbt som attan.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag förstår dig! :p Det hade jag inte heller kunnat om pojkvännen bakat.

Och åh...pojkvän. Jag SAKNAR min pojkvän. Jag vill inte ha distansförhållande längre. :mad:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Har läst tillbaka lite... fyfan så korkat sagt av läkaren. :( Låter som det är lite tungt för dig nu, hoppas det vänder snart med hälsa och mående!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Läkare kan verkligen säga klumpiga saker, och även annan vårdpersonal. För lite mer än ett år sedan hade jag dålig värden och blev skickad till medicinkliniken. Läkaren ville känna på min mage (vilket jag absolut inte ville) och när han gjorde det så sa han "Ja men vad bra, du har ju en del fett på magen". Och då var jag ändå underviktig...

Idag sa en behandlare på dagvården att om hon skulle äta enligt våra matscheman så skulle hon bli fet för att de innehåller så mycket kalorier :o

En annan behandlare har sagt till mig upprepade gånger, senast igår, att jag aldrig kommer bli frisk, att jag är för gammal (25 år) och att tjejer som mig är dom som brukar dö unga. Att det finns andra som förtjänar min plats på dagvården mer, att dessa två månader nu fram till sommarlovet är min sista chans till vård för sen är det ingen idé att hjälpa mig för jag har redan fått så mycket hjälp och kommer därför inte kunna bli frisk iaf. Usch vad jag har gråtit över dessa saker. :cry:

Men herregud :eek: :banghead: Hur kan människor i vården vara så känslokalla?! Kan du inte anmäla dem på något sätt?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja, alltså jag började känna av det imorse vid en 3-4, och sedan hade jag det när jag vaknade på eftermiddagen. Nu känner jag inte av det alls, hoppas det håller sig borta. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Och nu en liten uppdatering om de positiva sakerna den senaste tiden
* Jag har gått upp 0,4 kg den här veckan och alltså 1 kg totalt!:bump:
*Jag har beställt hem näringsdrycker och plockat ner en del gamla från vinden (de gick ut i februari men tänker ha dom som reserv tills jag fått de nya, vad tror ni, kan man dricka gamla kosttillskott? Hur skulle ni göra?) så på lördag ska jag börja dricka en näringsdryck per dag. Heja mig :banana:

Heja heja heja! Åh vad glad jag blir över att du blir glad över lite uppgång! Fortsätt nu uppåt uppåt uppåt! Lägg till små saker hela tiden! :bump:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jobbat 12h-pass idag (studiedag + genomgång av nya kollektivavtalet) men jag har ändå hunnit cykla till och från jobbet samt gå en em-promenad runt ån med kollega när vi fick "fri tid" mellan två pass. Känns gött! Dock är maten katastrof just nu, men jag satsar på vardagsmotion till nästa vecka då det blir ordning på torpet. Känns ändå okej trots att jag känner mig otroligt tjock och plufsig - jag vet ju att med träning och bra mat så går jag ner, och jag går inte upp okontrollerat av några veckors dålig mat och dryck. Känns skönt att jag ändå är så avslappnad med min vikt.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Härligt det låter trots intensiv dag! Och även om maten går dåligt, så är det ju toppen om man kan få motionen att fungera i alla fall. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja, jag känner att när man hamnar i dåliga vanor så är det för mig enklast att börja med träningen. Jag mår bättre, blir gladare och får mer energi = orkar äta bättre (och längtar också efter bra mat). En god cirkel helt enkelt.

Just nu vill jag bara ha (och äter också) indiska grytor med massa ris, pasta och feta såser, ostmackor och chips, och dricker vin. :p Men som sagt, ett par veckors dumheter är inte hela världen!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Men, vilka idioter! Jag hoppas att du kan hitta motivation att motbevisa dem.

Bra jobbat med framsteg, näringsdryckerna går säkert bra att dricka i väntan på nya, brukar väl mest vara vitaminer etc som försvinner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 529
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
591
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp