Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Låter som att du är inne i en jobbig period just nu. :(
Du kommer ta dig ur den, och försök vara så snäll som möjligt på vägen.
Kram!

Tack! Ja, det är nog en jobbig period. Jag blir alltid extra deppig när sommaren närmar sig, och nu är det så mycket osäkerhet kring hur framtiden ska se ut.

Njo, jag tycker nog ändå det är lite fel att fråga... Åtminstone när det inte finns några indikationer på att du ska ha problem med vikten (åt det ena eller andra hållet). Om han bara rent allmänt ville veta hur du låg till viktmässigt hade han väl bara kunnat fråga vad du vägde/om du väger samma som förra gången ni sågs. Verkligen slarvigt uttryckt att slänga ur sig "Har du gått upp i vikt sen sist" - jag hade också blivit sårad (även om det också stämde). Men försök och inte bry dig om honom, för det var verkligen en tråkig kommentar och förhopningsvis insåg han det också efteråt...

Ja du har rätt, det var ju faktiskt en klumpig formulering av läkaren. Jag antar ju dessutom att det syns på mig att jag inte är så himla överviktig/underviktig, alltså jag ligger ju långt ifrån att det skulle vara någon risk rent medicinskt.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Fy vad jobbigt att må dåligt av sommarn... Själv hade jag inte kunnat längta mer, typ...
Hoppas allt löser sig för dig!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nu har jag varit och hämtat min bil. Blev bara 3,5 km joggande eftersom vi gick typ 1 först.
Det räckte dock. Dog nästan på kuppen - kändes det som... Alltså, vad är det med mig? Orkar ingenting. Så jävla knäckande, wääh.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Läkare kan verkligen säga klumpiga saker, och även annan vårdpersonal. För lite mer än ett år sedan hade jag dålig värden och blev skickad till medicinkliniken. Läkaren ville känna på min mage (vilket jag absolut inte ville) och när han gjorde det så sa han "Ja men vad bra, du har ju en del fett på magen". Och då var jag ändå underviktig...

Idag sa en behandlare på dagvården att om hon skulle äta enligt våra matscheman så skulle hon bli fet för att de innehåller så mycket kalorier :o

En annan behandlare har sagt till mig upprepade gånger, senast igår, att jag aldrig kommer bli frisk, att jag är för gammal (25 år) och att tjejer som mig är dom som brukar dö unga. Att det finns andra som förtjänar min plats på dagvården mer, att dessa två månader nu fram till sommarlovet är min sista chans till vård för sen är det ingen idé att hjälpa mig för jag har redan fått så mycket hjälp och kommer därför inte kunna bli frisk iaf. Usch vad jag har gråtit över dessa saker. :cry:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nej det är faktiskt inte okej, jag har lagt allt på mig själv och tänkt att jag förtjänat det samtidigt som en liten del inom mig blivit arg och besviken på dom som sagt det. Framförallt de sistnämnda exemplen om att jag aldrig kommer bli frisk, att jag är en av dom som brukar kommer dö, att det inte är någon idé att hjälpa mig mer, att jag redan fått vård och inte kommer få mer hjälp och att jag inte förtjänar min plats osv. Det är dom som gör ondast. Det sätter sig i en.

Jag grät igår och mamma var här för jag kände att det var så hopplöst om alla gav upp hoppet om mig, jag ville inte leva mer för det var ju ändå ingen idé och ingen ville att jag skulle finnas till. Jag är en värdelös människa som alla hatar, jag kan inget, kommer aldrig bli frisk, jag bara förstör osv. Dessa tankar har varit så starka att jag den senaste veckan haft självmordstankar varje kväll :( Men ikväll är det bättre så ingen oro för mig inte.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Och nu en liten uppdatering om de positiva sakerna den senaste tiden
* Jag har gått upp 0,4 kg den här veckan och alltså 1 kg totalt!:bump:
*Jag har beställt hem näringsdrycker och plockat ner en del gamla från vinden (de gick ut i februari men tänker ha dom som reserv tills jag fått de nya, vad tror ni, kan man dricka gamla kosttillskott? Hur skulle ni göra?) så på lördag ska jag börja dricka en näringsdryck per dag. Heja mig :banana:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Men vafan, det där är så jäkla onödigt av vårdpersonalen!! Åååååh.

Känner mig högst oaktiv här, men så får det väl va. Dygnet har ju inte extra timmar. :p I förrgår krattade jag grusgången framför stallet och igår krattade jag rent i en del av trädgården efter hunden. Hon biter sönder allt hon kan hitta så det var plast och keramik i tusen bitar. :cool:

Idag har jag ont i knäna så jag ligger på soffan hela kvällen tror jag. Känns lyxigt. :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Så länge de inte verkar lukta eller smaka konstigt är det bara o dricka!

HÄRLIGT med framsteg! :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Och nu en liten uppdatering om de positiva sakerna den senaste tiden
* Jag har gått upp 0,4 kg den här veckan och alltså 1 kg totalt!:bump:
*Jag har beställt hem näringsdrycker och plockat ner en del gamla från vinden (de gick ut i februari men tänker ha dom som reserv tills jag fått de nya, vad tror ni, kan man dricka gamla kosttillskott? Hur skulle ni göra?) så på lördag ska jag börja dricka en näringsdryck per dag. Heja mig :banana:

Bra jobbat Qelina!
Jag förstår att det är svinjobbigt allt det här. Och jag hoppas verkligen att du kan inse att du kommer att bli en stark, ung och glad tjej så småningom. Lyssna på din kropp och på vad den behöver och strunta i vad hjärnan säger, för i detta fallet har den fel. Du är grym!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Testa, lukta och smaka. Om det inte är mysko så ska det nog gå att använda någon av dem iaf fram till lördag (det var då du skulle få nya va?) :) Bra jobbat med viktuppgången :bump:

Angående klumpiga uttalanden så har de du varit i kontakt med gjort helt fel. De vet om vilka problem du har och bör anpassa sig efter det. Att du inte förtjänar mer hjälp för att du redan fått så mycket är ju också helt fel, är det så det ska gå till att vi bara ska hjälpa de unga? I så fall kan vi ju lika bra skrota äldrevården för "de ska ju dö ändå" och när vi ändå är igång kan vi ju skrota sjukvården som helhet för alla ska vi dö någon gång.

Alla säger något klumpigt vid fel tidpunkt någon gång, men som professionell måste man vara extremt medveten om vad man säger och till vem. Inte fan sitter en socialsekreterare och säger till en kvinna som blir misshandlad av sin man att "det är inte lönt att vi hjälper dig, du kommer bara gå tillbaka till honom igen (och troligen dö från den misshandel som kommer komma) för det har du gjort de tidigare gångerna".
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vad är det för hund du har? Blir nyfiken på vilken sorts hund som klarar av att bita sönder keramik :D Det skulle inte min lilla hund klara av (som tur är)

Soffmys låter bra, vet du vad som är felet med knäna? Överansträngning eller något annat?

Jag fick en otroligt korkad idé att jag skulle bära ner ett par lådor från vinden, tänkte att nu när jag gått upp ca ett halvt kilo så är jag jätte stark och frisk (ja, logiken kanske haltar lite så här i efterhand...) när jag hade burit ner 4 st lådor med 10 kg i varje så insåg jag att ryggen gör jätte ont, allt värker och jag har eventuellt sträckt någon muskel i ryggen. Och det gör ont ända ner i armarna och händerna, ner i svanken och upp i nacken. Så imorgon lär jag ha träningsvärk och ont i hela kroppen. Fy fasiken så svag jag är som inte ens klarar dessa lådor. Fast det kanske är tungt för andra också? Det är ju ganska oergonimiskt att bära papplådor? Skulle ni tycka det var tungt och få jätte ont i kroppen?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Alltså, jag kan förstå att man som vårdgivare blir ledsen när man ser någon må dåligt, men det är deras jobb att hantera det själva eller med hjälp av arbetsgivaren, det är så sjukt fel att ta ut det över dig. Det är ju dig de ska stötta, på vilket sätt gör de det genom att säga så? Jag blir otroligt ledsen för din skull, försök skaka av dig deras kommentarer, om det går.

Bra jobbat med framstegen! :banana: Det borde inte vara några problem att dricka näringsdryckerna, så länge de ser, luktar och smakar ok. Och februari är inte så länge sedan, de borde absolut vara ok. Bäst före är ju inte samma sak som sista förbrukningsdag, de ska man vara mer försiktig med. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tack för stödet, det känns skönt att det inte bara är jag som har överreagerat när jag blivit så ledsen för det dom har sagt. Och man måste ju tänka sig för hur man uttrycker sig och vad man säger, ditt exempel lethal_smile var väldigt bra.

Nja, jag ska börja med näringsdryckerna på lördag men jag vet inte när jag får hem nya, apoteket verkar ha krånglat till det hela men hoppas jag får dom i helgen eller nästa vecka. Så jag ska bara dricka de gamla i någon vecka eller så. Och om dom inte luktar eller smakar illa som ni skrev så är det nog ingen fara, dom är ju ändå förslutna och oöppnade.

Sleepan- Ja jag är faktiskt grym :D Idag känner jag inte alls mycket ångest över de där 4 hektona jag gått upp, obehaget och tankarna finns i bakgrunden men jag är mest stolt och lättad. Väldigt skön känsla.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja fyra lådor a 10 kg hade minsann varit jobbigt! Pappa fick bära mina tyngsta flyttlådor, vet inte vad de vägde men jag orkade inte bära alls... Nä tycker du ska vara försiktig med dig själv! Men skönt att du mår bättre än de senaste dagarna, vill ju att du ska må bra!

Hunden är bc/rottweiler (25/75) och hon är mina föräldrars hund. Keramikkrukan var nog lite söndervittrad för den hade verkligen gått i hundratals pyttebitar. Men hon tar ALLT. Man är ju inte ute i trädgården direkt på vintern men nu när mamma kommer vara ute mestadels kan hon ju försöka lära hunden att det inte är okej. Hon har dragit fram marschallhållare i gjutjärn, och hon släpar pappas vedkubbar trots att de är stora och tunga. :cool: Hon ska helt enkelt bita sönder allt, det är hennes främsta intresse... :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Haha, då kanske man måste ge henne ett annat intresse :p

Imponerande att hon är så stark, om min hund befattar sig med något ute så är det i princip kottar eller pinnar som är lika smala som sladden till en telefonladdare :D

Det han gillar att bita sönder är dock hushållspapper så om man tappat en bit eller har lagt det lättillgängligt så kan man ibland hitta det rivet i tusen små bitar. Men det är ju ganska harmlöst och händer i princip aldrig nu längre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 529
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
591
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp