Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Haha! Jag som trodde Skåne var ett evigt platt landskap ;)
Jag bor på en ö, och dessutom högst upp på berget 1,5 km lång är backen. Så man behöver inte springa så många gånger för att känna lungorna utan på kroppen ;)

Vår är inte speciellt lång, bara brant så in i h*lvete... Asjobbig bara att gå uppför. Sprang halva backen igår innan jag dog, sist jag gick i den backen kunde jag knappt andas på 1,5 km efteråt...

KL*
Nu blir det kaffe och tårta:d
Tidigare idag blev det två långsamma rundor runt Väla (knappt styrfart, men så blir det med visst sällskap) och promenad hem från tåget (glömde sätta igång endomondo). Kom hem från stallet för en timme sedan, blev en timmes ridning (skritt, trav och fyrfotahopp ut i åkern när matte var för tråkig och bara ville skritta). Nu sitter jag i soffan med träningsvärk och ordentligt med skav på vaderna då det blev ridning i mjukisbyxor...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Låter snorjobbigt det där! :p Tycker du är skitduktig som pallar!

KL

Nu efter Body Pumpen känns livet lite bättre. :D
Var och handlade efteråt och köpte bara det jag skulle, och inget godis. Haha.
Så nu har jag ätit bananpannkakor(vadå insnöad?) med hallon och ska nu käka ett par FinnCrisp med Creme Bonjour, eftersom jag har 165 kcal kvar innan jag är uppe i 1200. Har ju dessutom tränat, så jag hade la kunnat äta ännu mer egentligen - men har ingen aning om vad jag bränt bort :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

¨
Bra jobbat, vilken skillnad! Och kul att du också känner skillnad i övrigt, med mående och ork osv.
Jag tycker mammas sa det så bra "nyss" (nu är det väl nästa tre sidor bort, men ändå) - att man ska se kroppen som en kompis.

KL
Kände mig ungefär som vädret i morse - grå och tråkig, men kroppen kändes ändå riktigt bra. Jag gjorde ett kort besök på gymmet på lunchen, försöker fortfarande komma underfund med hur man gymmar ensam och hur man hanterar alla olika maskiner och vikter, så det blir fortfarande lite ostrukturerat och halvdant, men bättre än inget. Har ni några bra förslag på övningar för axlar? Jag gillar länkar med videos eller tydliga förklaringar... :p

Och nu är jag riktigt glad, för efter god italiensk plockmat som sig bör på onsdagskvällar, gick vi förbi en lekpark med väääärsta coola piratskeppet och andra helgrymma grejer!! :D :love: Så vi sprang runt och provade lite olika grejer. - jääääättekuuul! :banana: Tänk om man fortfarande vore skolbarn och fick vara ute och leka på rasterna..... Ibland är jag inte mycket äldre än 7 år... :angel:
 
Sv: Beach 2013 del VII

+1 på den. Vill också ha tips på övningar för axlarna, gärna som går att göra hemma med lättare vikter i början :)


KL*
Någon som kopierat över utmaningarna från förra tråden? Kom att tänka på dem när jag såg en bild med en 30 dagars squatutmaning som jag funderade på att köra i maj (sista maj blir vilodag), kan inte lägga in bilder i tråden med iPaden så ni får googla själva om ni inte redan sett bilden :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

*knapp*

Försöker hänga med i vad ni skriver, men av någon anledning är det svårt när man själv inte är igång...

Jag mår fortfarande crap, halsen känns som halsfluss, förutom att det inte är halsfluss. Skitkul. Bara o vänta ut. :(

Hejdå mitt lilla viktmål jag satt upp till sommarjobbsutbildningen den 27-28e. :(
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag har kört lchf till och från i 2½ år. Senaste 9 veckorna väldigt strikt. Men det händer inte jätte mycket just nu men... Jag trivs väldigt bra med den kosten och jag mår bra. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åh så tråkigt att du blev så pass sjuk ändå :( Du kan inte fokusera på kosten nu när du är sjuk, så kanske du kan nå (eller åtminstone komma en bit på vägen) ditt viktmål ändå?

Är också sjukt trött, första inlärningspasset på nya jobbet och jag är helt slut. Tänker att jag aldrig kommer lära mig det här jobbet, så mycket nytt att ta in. Men hjärnan är ju otroligt, så det går nog ;) Dock helt utmattad nu så någon vidare energi att lägga på annat lär inte finnas under inlärningsperioden här... URK
 
Sv: Beach 2013 del VII

Njae, dels kan jag inte äta ordentligt, sen orkar jag inte laga mat, och hade ingen mat hemma att laga mat på... Har ätit det som funnits och som funkat helt enkelt... Inte katastrofalt dock. Nu är jag i Linkan för lite lektion jag ändå ska orka gå på för att slippa ersättningsuppgifter, och här har jag INGEN mat, så jag måste handla imorgon och ska försöka få till det så att det blir okej mat i alla fall... :p Lyckats stå emot viljan att bara äta glass för att lindra halsen i alla fall! :D

Vad är det för nytt jobb?
Det är så himla intressant hur trött man kan bli av nya saker! :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag har länge snackat om att börja äta mer LCHF/P-inspirerat, men sen har pappa kommit hem med gigantiska lådor munkar/bröd/godis som han fått genom jobbet eller som idag: jordgubb- och marängtårta som han ville testa efter att ha sett reklamen..

Potatisgratäng/hemmagjord potatismos är nog det jag kommer sakna mest när jag väl tar mig i kragen och testar en längre tid. För egentligen klarar jag mig utan allt sött, grytor, gratänger och pajer är något av det godaste som finns och de brukar man ju kunna ändra om i receptet nästan hur som helst :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hopas du blir bättre snart! Istället för glass: testa att skiva banan och in i frysen några timmar, blir riktigt gott. Om det bara är kylan du vill åt så finns frysta ärtor, isbitar och liknande som kanske kan hjälpa :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Om du mixar hallon, kvarg och ev lite mjölk blir det nästan som yoghurtglass, kanske hjälper mot halsen? :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl

Tack för fina kommentarer om hästen :)

Wysiwyg, förstår att det är drygt. Lite lätt träning borde ju inte skada, så länge du lyssnar på kroppen :)

Sleepan, vad bra att det kändes bra efter passet!

Lizan, krya på dig!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag har sjukt mycket träningsvärk i benen efter skivstången i tisdags, kan knappt böja mig ner för att ta upp något från golvet :D

Idag blir det basjympa, ska äntligen få sällskap dit så det blir kul :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Okej, så jobbigt. Då kanske du helt enkelt får skjuta på viktmålet - det är ju inte hela världen. Angående glassen så har jag hört att mjölkprodukter n ska vara dåligt när man har ont i halsen, det kanske kan få dig att avstå. :)

Det är bara ett extrajobb, i butik. Men mycket mer försäljning än vad jag förväntat mig, och fackkunskaper osv. Jobbigt såhär i början när man känner sig sämst i världen typ, jag vill kunna allt :angel:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Känner igen det där, jag vill gärna vara bäst på allt utan att öva :D

Kul med nytt jobb!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Haha jag har ätit pannkakor (vanliga) flera dagar i rad nu, enformigt? Inte alls, jag äääälskar pannkakor:D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Idag blir det basjympa, ska äntligen få sällskap dit så det blir kul :)

Förlåt, men jag läste "bajsjympa" och undrade vad fan det var:rofl: Såg sen att jag inte läst rätt..:banghead:


KL*
Idag blir det troligtvis promenad med hästen istället för ridtur (måste komma ifatt lite i utmaningen);) frukost blev en "studentbaguette" och till mellanmål/lunch blir det ica rismål med körsbär. Ska hålla tiderna idag, men maten får bli vad det blir.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 526
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
266
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
587
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp