Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

JAg tycker det låter bra att du funderat vidare och att äta riktig mat tycker jag låter mycket, mycket bättre än pulverdieter! Bara du äter tillräckligt mycket så är jag nöjd :)

Och vad det gäller normalt liv och vansinnigt vältränad kropp tror jag att det beror lite på hur vältränad man vill bli. Man kan nog inte leva riktigt "normalt" om man ska ha en kropp som de som tävlar i bodyfitness och sånt, men en riktigt schyst, snygg och vältränad kropp tror jag att man kan få även om man inte kör lika hard core. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Idag blir det gym med ett pass för armar och axlar även att jag fortfarande har träningsvärk sen förra armpasset:D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Idag är jag rätt nöjd med min kropp. 7 hg kvar från att återigen vara under 60. Har tänkt ta mig tillbaka ner - och STANNA där. Så det så. :p

Haft en lång sovmorgon idag(hur gött är det inte att slippa ställa klockan - en onsdag?!) och sen lektion mellan 13.15 - 17.00 och mellan 17.30-18.30.
Efter det ska jag iväg på Body Pump en timme och sen ska det sovas. Gött!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Helt sjukt, håller med om att det ser ut som en helt annan människa! Du är så duktig, och så driven! Har du nått ditt mål (om inte -hur långt har du kvar?) Tycker du ser så fin ut som du är nu!
 
Sv: Beach 2013 del VII

7 hg!!! Det klarar du ju hur enkelt som helst Sleepan :banana: Men visst, sen gäller det ju att hålla sig där, som du säger :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag cyklade till jobbet och ska cykla hem också (totalt ca 9 km). Sen blir det handling på Ica Maxi, också en typ av träning! :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

7 hg!!! Det klarar du ju hur enkelt som helst Sleepan :banana: Men visst, sen gäller det ju att hålla sig där, som du säger :p

Var ju nere och vände på 59,5 för några veckor sen, men det gick ju över, haha. :p

Jag vet inte hur långt jag vill gå sen, men till 56-57 tror jag. Under 56 bör jag nog inte försöka gå. Tror det blir lite väl bra.

KL

Min lunch idag:

c4f876e8a1c611e29e1622000a9d0ec7_6.jpg


och gårdagens kvällsmat: Bananpannkaka!
c820390ca14711e2b38022000a9e070a_6.jpg
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vad tråkigt att du har sådana elaka tankar om dig själv. :( Jag förstår absolut att man vill ha snabba resultat, men med pulversoppor kommer du främst tappa i vätska, som du snabbt går upp så fort du börjar äta normalt igen. Och du kommer inte få en vältränad kropp av det.

Har du provat affirmationer? Alltså att resonera med din spegelbild och varje dag säga tre snälla saker till dig själv. Jag har aldrig provat det men har vänner som verkligen känner att de har fått en bättre självbild av det. Då fokuserar man en liten stund varje dag på det man faktiskt gillar med sig själv, och förhoppningsvis blir de sakerna fler och fler för varje dag.

Hoppas du kan komma tillbaka till dina sunda kroppsresonemang som du hade tidigare!

Hade tänkt svara på detta innan men tappade bort det!
Jag har blivit ombedd att göra det tidigare men inte tagit mig i kragen och gjort det. Ska börja med det idag.

Fö har jag promenerat idag och kört ett hårt träningspass. Det känns alltid bättre att göra något än att bara sitta. Särskilt när man helst av allt bara vill dra täcket överhuvudet.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Idag är jag rätt nöjd med min kropp. 7 hg kvar från att återigen vara under 60. Har tänkt ta mig tillbaka ner - och STANNA där. Så det så. :p

Haft en lång sovmorgon idag(hur gött är det inte att slippa ställa klockan - en onsdag?!) och sen lektion mellan 13.15 - 17.00 och mellan 17.30-18.30.
Efter det ska jag iväg på Body Pump en timme och sen ska det sovas. Gött!

Skickar iväg lite pepp och säger det är klart att du klarar det! :banana:
Härligt med sovmorgon! Själv behöver jag alltid pallra mig upp för att släppa ut hästarna, men det garanterar o andra sidan att jag inte går och lägger mig allt för sent. :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Mm, sovmorgon var riktigt fint, haha! :)
Förstår att det är något man kan sakna när man har hästar - men å andra sidan är det ju himla mysigt och fint med hästar :)

Gött med träningspasset och promenaden! Du är grym! :)

KL

Sitter och känner mig helt stressad över imorgon, haha. Ska lämna min bil för däckbyte och ska vara där 7.30 imorgon. Ska vara i skolan kl 8 och måste ta mig 4,5 km från däckfirman. Måste alltså ha tag i någon som kan köra mig så jag HOPPAS att någon snäll, fin klasskamrat kan tänka sig att ställa upp... :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Riktigt imponerande/inspirerande!

kl
Startade dagen (nåja, efter en lugn morgon och för mkt snoozande) med veckans andra träningspass. Väl där fick jag reda på att zumban var utbytt mot aerobics. Kul det med! Fick faktiskt känna att kondisen ändå är hyfsad. Stannade en stund efteråt och körde crosstrainer 10 min och lite styrka rygg+mage.

Nu lunch, i eftermiddag blir det nog en lugn promenad i skogen, ska försöka hålla mig borta från allt vad gångvägar heter. Men vi får väl se. Skulle behöva åka och handla också, jättesugen på grönsaker!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Här är det depp, igen. Var till en läkare idag, har träffat honom två gånger tidigare. Han sa "har du gått upp i vikt sen vi träffades sist?". Eh, nej. Kanske det där kg som jag drog på mig under påskveckan (minns inte exakt vad jag vägde när jag träffade honom senast).

Alltså, det är inget fel i att han frågar. Det är på psyk, och det är ju jättebra att de håller koll på att det inte barkar iväg för långt uppåt eller neråt. Nu har jag iofs inga ätstörningar och har aldrig haft, men med det i tanken så blir ju inte frågan särskilt konstig. Men jag tänkte typ "herregud, ser jag såå tjock ut?!". Var dessutom så jävla trött (har bara sovit fyra timmar i natt) och hade ganska ljusa jeans som är för stora så kände mig så himla ful och stor redan.

Sen hade jag tänkt ta bussen hem men jag gick, jag behöver väl all motion jag kan få. Men jag hade så ont i fötterna :confused: fattar inte varför. Så jag stapplade mest fram. Orkar nog inte gå mer idag :(
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vad trist att du känner så Niyama!
Trist kommentar av läkaren med, även om det som du säger är bra att de har koll...

Låter som att du är inne i en jobbig period just nu. :(
Du kommer ta dig ur den, och försök vara så snäll som möjligt på vägen.
Kram!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Är lång är det du är nu igen? 160 cm? Vad upplever du är dina fällor? Jag har ju också liksom stått mer eller mindre stilla där jag är nu, hittar ingen motivation riktigt (eller så hittar jag den, men det håller bara till helgen för då vill jag ha gottis :angel:)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Njo, jag tycker nog ändå det är lite fel att fråga... Åtminstone när det inte finns några indikationer på att du ska ha problem med vikten (åt det ena eller andra hållet). Om han bara rent allmänt ville veta hur du låg till viktmässigt hade han väl bara kunnat fråga vad du vägde/om du väger samma som förra gången ni sågs. Verkligen slarvigt uttryckt att slänga ur sig "Har du gått upp i vikt sen sist" - jag hade också blivit sårad (även om det också stämde). Men försök och inte bry dig om honom, för det var verkligen en tråkig kommentar och förhopningsvis insåg han det också efteråt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 526
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
266
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
587
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp