Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Jag med! Nu jäklar kör vi! :)
Jag har verkligen fluffat till mig senaste veckorna, så nu ska det bort! Jag ska bli jävligt foxy har jag tänkt. Spanien i Augusti - då jävlar! :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hmm, jag tänker bara på att jag personligen tycker att jag är snyggare när jag mår bra, och jag mår inte bra om jag inte äter. Tror du att du kommer känna dig snyggare, piggare, bättre, om du inte äter den närmaste tiden? Jag ser bara en risk att du kommer börja må dåligt - pallar inte träna - mår ännu sämre, yadayada. Plus att håret väl inte blir snyggare om man inte äter? Det går ju att dra ner på maten utan att dra ner såpass rejält, och ändå må bra?

Kanske, jag tror jag möjligtvis har ett ganska omoget tänk om kroppen. Dvs att ser jag bara ut på ett visst sett så kommer jag må bättre, bli snyggare och ha mindre problem.

Nej men du, Piloten! Inte kan du sluta käka! :(
Är det inte vettigare att dra ner maten till en vettig nivå, men där du fortfarande äter? Med tanke på att du ska träna också så tycker jag inte att du bör gp över helt till shakes och soppor. Tror inte alls att det är bra för dig...

Var rädd om dig!

Tack för omtanken!
Jag vet inte, jag tror att jag har tappat tanken eller den känslan jag haft tidigare när jag tränat, att det vart för att bli en bättre och starkare ryttare. Nu är det mer tillbaka på den nivån att jag är tjock. :mad: Vad arg jag blir på mig själv!
Har man fel motivation blir målet svårare att nå upp till samt att man mår sämre på vägen.

Jag hoppas jag vaknar imorgon och mår bättre och har en ljusare syn.
Det hjälper lite att resonera kring det. Fast just den känslan av att man är äcklig. Värsta känslan som finns.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hmm, vore ju spännande att kolla upp kanske :D


KL

shit vad ni skriver! Ska läsa ikapp när jag får tid!

Det har varit full rulle idag! Först kom veterinären och efter det red jag två hästar, sen hem och duscha och direkt vidare till en kompis för att klippa hår. Sen direkt därifrån till jobbet och tillslut till gymmet. Har landat hemma först nu :D

Igårkväll blev det 80 min på gymmet! 10 min uppvärmning, 60 min styrka överkropp och därefter 2 km på löpbandet. Sjukt stolt över mig själv då jag av någon anledning fick ordentligt med håll efter typ 100 meter men ändå pushade mig hela vägen på 8:30 :banana: Jag har hon mycket att tacka min mentalitet och tävlingshjärna för!

Ikväll körde jag milen på crossen! Tiden krymper och krymper, 43: tog det! Även här ville jag bryta efter en kilometer men hade bestämt mig och då fullföljer jag ;) Man orkar bara man vill! :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Min erfarenhet är precis tvärtom, jag har legat på omkring 50 kg, knappt ätit... Visst var jag snygg, men isch så dåligt jag mådde. Både fysiskt och psykiskt. Sedan kan jag också säga att under tiden jag ätit mig till den övervikt jag nu bär på har jag inte heller mått bra, jag har ätit för mycket och fel, vilket inte gjorde så att jag hade energi. Just nu känner jag mig mer tillfreds, jag försöker att äta så bra jag kan och tränar, och mår riktigt bra. Men tja, för mig innebär att äta för lite att jag är trött, orkeslös, grinig, har huvudvärk, så jag ser inte det som något positivt.

Kan du inte försöka resonera kring dina tankar kring din kropp? Du är INTE äcklig bara för att du ser ut på ett visst sätt, som enligt dig är för mycket. Däremot är det helt ok att känna att man inte trivs som man ser ut just nu och försöka ändra det, men försök att se på din kropp som din kompis. Du ska vara snäll mot den, ni två ska leva tillsammans hela livet, och hjälpa varandra att må bra. Det är din kropp som gör att du kan göra alla saker du tycker är roligt, därför måste du se till att den mår bra så att du kan göra allt roligt. Dvs förse den med näring, motionera den, vila den, i den mängd den behöver.

Sedan, om det är så att du gått upp i vikt så kan det vara värt att fundera över varför det blivit så. Vad är det som gjort så att du ökat i vikt och inte stått kvar på samma? Hur kan du göra för att förhindra att det händer igen? Osv. (Inte frågor att svara på här givetvis, utan inför dig själv.)

Hoppas att du vaknar imorgon och det känns bättre. Stor kram!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tack för omtanken!
Jag vet inte, jag tror att jag har tappat tanken eller den känslan jag haft tidigare när jag tränat, att det vart för att bli en bättre och starkare ryttare. Nu är det mer tillbaka på den nivån att jag är tjock. :mad: Vad arg jag blir på mig själv!
Har man fel motivation blir målet svårare att nå upp till samt att man mår sämre på vägen.

Jag hoppas jag vaknar imorgon och mår bättre och har en ljusare syn.
Det hjälper lite att resonera kring det. Fast just den känslan av att man är äcklig. Värsta känslan som finns.

Jag är ju inte så himla bra på sånt här egentligen, men... Jag tror inte riktigt på quick fixes när det gäller träning, hälsa och viktned/uppgång. Jag förstår precis hur du menar, man vill liksom att det ska gå på en gång och att man ska få den där kroppen man drömmer om...

Men, du kommer inte att må bra på vägen till ditt mål, och troligtvis inte efter att du nått det heller. Mat kan vara farliga grejer att laborera med, eftersom det lätt kan gå över styr.

Jag hoppas med att du kan må bättre imorgon och att du ser lite annorlunda på saken. Jag tycker inte alls att det är tokigt att fundera över maten och vad man ska äta för att gå ner, men se till att du inte drar ner på maten allt för mycket för det kommer inte bli bra...
Kram! Och sov gott! Imorgon är en bättre dag!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Pulsklocka är guld värt! (Och väldigt roligt att ha lite koll, samt se hur pulsen förändras.) "Mördarbacke" har vi här hemma också, och ja det finns backar i Skåne ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Praeterea: det är verkligen en av de bästa trådarna :)


KL*
Har nu landat i sängen efter en lååååång kväll.. Gick till stallet och skulle skritta hästen för första gången sen i november. Herr häst tyckte det gick för långsamt och att matte var en idiot som tycker att en igångsättning börjar med låååånga skrittrundor så det blev lite trav också. Blev klar i stallet 19:30 och skulle vara hemma hos en av stallkompisarna tio minuter senare (hann inte i tid) så promenaden dit fick lite inslag av jogg/löpning, bland annat kom jag på den smarta iden att springa upp för "mördarbacken". Jag klarade att springa halva sen krampade lungor och pulsen var troligtvis (har inte hunnit byta batteri i min pulsklocka än) uppe i max. Andades normalt lagom tills att jag var framme och sen blev det ett 4h långt "minimöte" innan jag kom hem och fick mat i magen vid midnatt (HEJ bra rutiner med mat var tredje timme!). Nu ligger jag i sängen och väntar på att bli trött igen...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Pulversoppor/shakes fungerar och ger snabbt resultat. Har en kompis som i perioder går på soppor då h*n inte orkar lägga om kost och motion för att gå ner på det sättet. Istället går h*n ner massor under dieterna och upp lika mycket igen efteråt...

Ja, du kan göra på detta sätt om du verkligen vill gå ner i vikt till en semester, men vikten kommer tillbaka efter semestern och det är inte ett sätt jag rekommenderar då du inte får i dig allt vad kroppen behöver. Lång process med långvariga resultat är det bäsa alternativet :) blir trist att dieta med soppor/shakes innan varje semester och gå upp igen efteråt när en längre tids omställning med mat och träning kan ge resultat som varar under flera semestrar :)

Hoppas du hittar den lösningen som passar dig och att du får en trevlig semester :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tänk på att om du ligger på för stort kaloriunderskott kommer du inte få några som helst resultat av träningen, du kommer inte bli bättre för din kropp orkar inte. Och pulverdieter funkar för vissa, men jag skulle säga att en majoritet av de som testat faller tillbaka i gamla vanor på en gång och går då upp allt de tappat.
Jag är så himla tråkig att jag tror på långsiktiga förändringar, för att få nya vanor och att lära sig tycka om sig själv och sin kropp. Tänk om du inte är nöjd när du har gått ner i vikt? Vad ska du göra då? Jag känner igen känslan dock, man vill liksom att det ska hända NU.
Fundera på vad det är som har gjort att du fått den kroppen du har. Var är dina fällor? För mig är det småätande, känsloätande. Då får man försöka lista ut vad man ska göra för att ändra sitt beteende.

Hoppas du listar ut vad som funkar för dig så att du mår bra. Kram!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vad tråkigt att du har sådana elaka tankar om dig själv. :( Jag förstår absolut att man vill ha snabba resultat, men med pulversoppor kommer du främst tappa i vätska, som du snabbt går upp så fort du börjar äta normalt igen. Och du kommer inte få en vältränad kropp av det.

Har du provat affirmationer? Alltså att resonera med din spegelbild och varje dag säga tre snälla saker till dig själv. Jag har aldrig provat det men har vänner som verkligen känner att de har fått en bättre självbild av det. Då fokuserar man en liten stund varje dag på det man faktiskt gillar med sig själv, och förhoppningsvis blir de sakerna fler och fler för varje dag.

Hoppas du kan komma tillbaka till dina sunda kroppsresonemang som du hade tidigare!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag är också helt taggad på en spurt nu innan sommaren! Australien i juli, och då ska bikinin sitta som en smäck!!! :banana: :bump: :banana:

kl Hittat tillbaka till rutinerna igen efter förra veckans matslarv, bodypump i måndags och promenad igår samt höll mitt mål på 1200 kcal :)
Kan nog inte äta mindre om jag vill fortsätta vara pigg och må bra, men jag får försöka öka med träningen helt enkelt!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ang. lopp: Vet inte vad mitt mål är, kondition har jag men har också haft problem med knät så trappar upp löpningen nu. Uppe i strax över 3 km nu :) så om allt går bra satsar jag på 5 km på 27 min! Förra året sprang jag på ca 27.30. Det andra loppet blir då 10 km under 60 min.
Har jag otur krånglar knät på vägen och då får jag väl satsa på att genomföra bara.

Idag har magen lugnat ner sig :laugh: ska fortsätta undvika gluten, lite laktos och bara liite bajväxter (typ 1 dl sojamjölk/dag). Tråkigt och krångligt, men jag orkar inte bråka med magen mer. My tummy is the boss ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

+ Niyama + zassoo: samma här! Nu kör vi så det ryker! Bort med fluffet!

Så på!! Kanske kan peppa lite med tävlingsinstinkter, inte för att jag menar att vi tävlar, men det blir liksom lite "upp till bevis" så när jag vet att ni andra satsar nu ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Skönt att magen mår bättre! Det är verkligen jättejobbigt när magen krånglar - min gör inte det så ofta förvisso, men jag har flertalet kompisar med IBS-mage, glutenintolerans o.s.v. och det verkar verkligen vara jobbigt med magproblem.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Har ingenting mer att tillägga, tycker resten av tråden har inflikat väldigt kloka tankar! Så läs och ta till dig av dem! Kanske det viktigaste är att börja tycka om din kropp (bli kompis med den, som någon uttryckte?) innan du påbörjar minskningen, så det inte riskerar att gå överstyr som vissa påpekade.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ett snabbt inlägg bara innan jag ska sova: Jag är så glad att jag tittade in här och fick ta del av all er pepp och goa stämning. Kände mig allmänt trött och seg och hade egentligen bara lust att sova direkt när jag kom hem, men har både duschat och gjort en stor laddning soppa. Och nu känner jag mig mycket gladare för att jag fått läsa om du duktiga och positiva ni är, och blev betydligt mer pepp på att gå och träna imorgon.

Beach-tråden är bäst!

Jag tycker alltid du kommer in med sådana positiva inflikningar också, så du bidrar ju absolut till att den här tråden är vad den är! :bump: Men visst är den helt underbar. Ibland är jag lite för trött för att faktiskt skriva något, men jag läser den alltid och hämtar lite energi från alla andra.
 
Sv: Beach 2013 del VII

När är det du ska till läkaren nu förresten? Blev det denna vecka?

KL

Blir ingen mer motion än 1,5 mil cykling (transport, men jag blir ändå svettig :p - så det är alltid något!). Vad är era planer för dagen? :bump:
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del VII

Jättebra med cyklingen ju! Jag blir också svettig av att transportcykla, därför gillar jag inte att cykla till bussen :p

Min plan är att rida ett dressyrpass med medryttarhästen och sen springa en runda när jag kommer hem. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 526
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
263
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
586
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp