Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Jag har kört skivstång ikväll, tusan vad jobbigt det var! Vi hade en annan instruktör idag som är stentuff, kul att testa ett annat pass med andra övningar. Jag la på ganska mycket vikter och nu känner jag mig mör i hela kroppen. Skönt!

Imorgon ska jag rida och så hoppas jag få till ett löppass på kvällen. Mycket just nu i allmänhet men jag ska försöka få in träningen trots tentaplugg och annat.
 
Sv: Beach 2013 del VII

"Före-bilder" tror jag är peppande småningom, när man kan se förändring. Jag tvingade att ta kort på mig själv när jag hoppade in i tråden...
Eller ja, har ju flera bilder på hur jag såg ut tidigare också men där är jag mycket lättare och mer vältränad än nu, så man kan väl säga att jag har "efter-bilderna" klara också egentligen :D

Idag var jag på gymmet en sväng efter jobbet, först 45 min styrketräning för överkroppen och sen 40 minuter crosstrainer. Sen en snabb sväng hem och äta lite och så ut igen på en kvällspromenad med en kompis, är så häärligt ute nu! Så ljust så länge! Blev säkert 8 km promenad i raskt tempo så motion har jag fått idag :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tack! :)

zass, bra jobbat! Kul när man tränat så att man känner sig redigt mör tycker jag.

Går det inte att lägga in kortare träningspass mellan pluggningen, kan ju vara bra att få ett brejk i pluggningen också? :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vad kul med lopp!
Siktar du på några speciella tider eller mest att att komma ut och komma runt?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ohh, skivstång är jobbigt, bra jobbat! Har provat det en gång och aldrig haft så mycket träningsvärk (i benen!) som efter det. Sen har det aldrig...hm.. råkat bli fler sådana pass :angel:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag har kört skivstång ikväll, tusan vad jobbigt det var! Vi hade en annan instruktör idag som är stentuff, kul att testa ett annat pass med andra övningar. Jag la på ganska mycket vikter och nu känner jag mig mör i hela kroppen. Skönt!

Imorgon ska jag rida och så hoppas jag få till ett löppass på kvällen. Mycket just nu i allmänhet men jag ska försöka få in träningen trots tentaplugg och annat.

Den känslan är så underbar! Tentaplugg kan få den bästa att gå ner! :crazy: Man för försöka att inte ha alltför dåligt samvete för något av det. Jag fastnar lätt i en spiral att jag inte hinner träna -->dåligt samvete för det samtidigt som jag kan bli stressad om jag tränar för att jag inte pluggar tillräckligt!
Hoppas du är bättre än mig på det! :angel:

Jag har iaf fått gjort en del på ex- jobbet idag, knåpat ihop ett utkast till inledning på ca 700 ord vilket känns bra!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja det är skönt!

Nja alltså jag är inte hemma och tentapluggar utan åker till skolan, främst eftersom vi har en del övningar och labbar kvar innan tentan, men också för att jag pluggar tillsammans med några andra. Åker buss dit och hem vilket bara resvägen är 3 h fram och tillbaka. Det är ju inte så att det inte finns tid till att träna men det blir lite meckigare! Jag ska nog få till det :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hehe ja det är jobbigt! Men kul, älskar det passet!

Malan: Man har konstant dåligt samvete när man pluggar, tycker jag :p Antingen för att man pluggar för lite eller för att det är något annat man inte hinner med.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hehe ja det är jobbigt! Men kul, älskar det passet!

Malan: Man har konstant dåligt samvete när man pluggar, tycker jag :p Antingen för att man pluggar för lite eller för att det är något annat man inte hinner med.

Word!!

Jag skulle också behöva fler timmar på dygnet för att hinna med att rida så mycket jag vill, träna, umgås med sambo, skriva ex-jobb och ja sova måste man ju också! :p
Men börjar inse att träning ca 3 ggr/vecka är ganska så lagom nu om jag vill hinna med att rida och ta det lugnt någon gång också!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Aha, jag förstår, då blir det lite svårare. Drygt med så lång resväg, du får satsa på promenader istället då. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL
Ett snabbt inlägg bara innan jag ska sova: Jag är så glad att jag tittade in här och fick ta del av all er pepp och goa stämning. Kände mig allmänt trött och seg och hade egentligen bara lust att sova direkt när jag kom hem, men har både duschat och gjort en stor laddning soppa. Och nu känner jag mig mycket gladare för att jag fått läsa om du duktiga och positiva ni är, och blev betydligt mer pepp på att gå och träna imorgon.

Beach-tråden är bäst!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vad är "rejält"? Jag ser framför mig hur du plockar bort allt utom tre gurkskivor och ett salladsblad, det är inte så du tänker va? Jag skulle i ditt läge hellre öka träningen och tänka på vad jag äter, kanske dra in något på mängden mat men inte "banta", om du hänger med? Men det kanske du inte tänkt göra heller, det kanske är jag som missuppfattar? :)

Du har inte missuppfattat alls, tråkigt nog. :o
Jag menar rakt av betydligt mindre. Typ, hej pulverdricka och proteinshakes.
Jag hatarhatar att på varenda semester så tar jag bilder som jag aldrig pallar visa för jag ser ful ut. Och tjock. Mitt hår är tråkigt. Etc etc.
Hej-vadå-dåligt-självförtroende (och jag skäms för det).
Jag vet att om jag objektivt ser på det så är det inte så mycket. Faktiskt. Men just den skämmiga känslan kommer jag inte ifrån.

Jag dragit upp träningen ett snäpp redan. Ska se hur det känns imorgon och om jag kan öka lite till. :)

Just nu känns det extra tungt då jag är i en dåligt måendesvacka.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hmm, jag tänker bara på att jag personligen tycker att jag är snyggare när jag mår bra, och jag mår inte bra om jag inte äter. Tror du att du kommer känna dig snyggare, piggare, bättre, om du inte äter den närmaste tiden? Jag ser bara en risk att du kommer börja må dåligt - pallar inte träna - mår ännu sämre, yadayada. Plus att håret väl inte blir snyggare om man inte äter? Det går ju att dra ner på maten utan att dra ner såpass rejält, och ändå må bra?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nej men du, Piloten! Inte kan du sluta käka! :(
Är det inte vettigare att dra ner maten till en vettig nivå, men där du fortfarande äter? Med tanke på att du ska träna också så tycker jag inte att du bör gp över helt till shakes och soppor. Tror inte alls att det är bra för dig...

Var rädd om dig!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Härligt att höra att du blir peppad av tråden, men vem blir inte det?! :D Bästa tråden(ihop med Singeltråden, såklart!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 526
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
263
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
586
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp