Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

*kl*

Vägde mig nu... och jag har tänkt att det där ett kg upp kommer försvinna lika snabbt så det kom. Eh, nej. -0,2 kg, vilket ju inte ens innebär neråt, kan lika gärna vara + imorgon liksom.

Sen deppar jag över att jag hade velat kunna ha min fina peakbikini i sommar, och sommar är alldeles för nära nu så det kommer aldrig gå :(
 
Sv: Beach 2013 del VII

Äsch, klart du kommer kunna ha din bikini i sommar!

Jag ska ha bikini i helgen, får se hur det går:p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Du, jag tror du kommer vara hur fin som helst i din bikini! :)
Det är ju trots allt 2 månader tills det är dax för bikini och på den tiden kan det hända rätt mycket(se bara på Peplis(var det väl?) och vilka resultat hon lyckades med på så kort tid).

Jag tycker vi kör på nu! Jag ska verkligen försöka skärpa mig! :)

/nyss ätit våfflor, men mamma fyller faktiskt år... :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Klart det inte är försent att ge upp. Kom igen nu! Peppdans! :bump::bump::banana::banana: 2 månader är tid!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Klart det kan gå! Ge inte upp nu, det kanske är - imorgon istället för +? :)


KL*
Vaknade hungrig idag igen :D är underbart att jag äntligen börjar få lite rutin på mattiderna, nu ska jag bara lyckas hålla dem tills de sitter utan att jag behöver tänka på det. Sen blir det att ta tag i vad jag äter.

Snart bär det av på promenad till stallet för att rida och sen promenad hem till en som vi ska ha "ministallmöte" hos innan det blir promenad hem igen. Det är inga längre sträckor, men det blir lite iaf :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Fan vad gött :D
Hoppas att magen och hjärnan fortsätter sitt samarbete nu!


KL

Jag som aaaaldrig skulle ta några kroppskoll-/förebilder har gjort det ändå.
Men jag vill bara dö varje gång jag ser dem, så jag är ytterst tveksam till att någonsin posta dem :banghead:

Kanske om typ 10 kilo, så att det garanterat syns en rejäl skillnad...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det fixar du!
Inte badväder på ett par månader minst.

+1 på den!:)

Ridit fyra hästar idag --> hemma först efter kl 14 så hinner inte med mer träning idag. Måste plugga resten av kvällen!
Imorgon första träningen med Nike/en löpklubb inför Köpenhamns Kvinnolopp på 10 km. Var ganska trevligt förra året så det ska nog bli bra i år igen!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hoppas jag med.. Enda gången de inte samarbetar är vid 13-14 tiden (mellan lunch och mellanmål) när jag får ett extremt sötsug eller blir lite småhungrig trots kaffe/te och snus. Varför blir man hungrig så snabbt igen efter att man ätit? Speciellt är man vet om att det inte är lång tid kvar till nästa mål?

Äh! Det ska nog bli ordning på det med :)


Agående före-bilder så har jag två stycken (en framifrån och en från sidan) som inte kommer hamna här förrän jag är under 85.. Just precis som du uttryckte det: det ska vara en tydlig skillnad på bilderna :)
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del VII

Kl

Gym idag, tränade magen och ryggen. Fortfarande ont i skittån, så fort jag sätter på mig ett par skor gör den ont:/ utan skor känns det knappt, suck.
 
Sv: Beach 2013 del VII


+2 på den! ;)

Knapp

Idag var tanken att det skulle bli vilodag för mig.. men funderar på att boka in en spontanresa till Kuba varpå jag genast undrar om det är möjligt att tappa x antal kg snabbt.. :angel:
Men inser samtidigt att det hade vart ganska kontraproduktivt att göra när man vill träna samtidigt, eller?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Igår blev det en riktigt flott dag :yuck: Tårta och pizza till middag.
Idag har jag levt på grönsaker och frukter :P
Jag fick faktiskt en pulsklocka så nu ska jag bara räkna ut min vilopuls och maxpuls så är det bara att köra järnet i "mördarbacken" här hemma ;) Fick också ett par solglasögon i sportmodell som inte trillar ner på näsan när man är ute och joggar. ( Jag måste ha solbrillor nästan jämt då jag väldigt lätt får migrän, speciellt på vintern när allt är vitt! ):cool:

Idag han jag med lite styrketräning + en ridtur innan jobbet =)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Alltså, det beror väl lite på hur mycket och hur du tänkt gå ner? Om du tänkt att typ köra vattenfasta, så nej det är nog inte så nyttigt att träna då. Å andra sidan är jag tveksam till hur nyttigt det är oavsett. Men du kan ju fortfarande träna och sedan ligga på ett litet kaloriunderskott, då kommer du antagligen att gå ner?

Jag har nu tänkt lite grann på vad jag äter, och nu har jag tappat ett kg till! :banana: 75 ligger jag på nu, och nu är jag galet motiverad till att fortsätta nedåt. :D

Körde ett gritpass idag, lite seg i kroppen och kunde inte riktigt ta i som jag ville, men det löser sig nog till nästa gång. Efter inatt är det två nätters jobb kvar, vilket innebär en joggingtur ena dagen och en simtur andra dagen. På fredag är det antingen rodd, jogg eller simning och ett gritpass. Taggad! :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Knapp

ÅH vad ni är duktiga allihopa! Promenerar och tränar som tokar ;) Har inte skrivit på ett tag nu men jag hänger med, läser lite varje dag. Så roligt att se allas framsteg och vilken peppande stämning det är här!

Angående min beach-form... sedan igår kväll har jag sett gravid ut, seriöst. Svullnaden har sakta minskat idag, men har inte mått bra alltså. ORKAR INTE CP-KRÅNGLANDE MAGE! Smärtorna och illamåendet har gått över, men matsmältningen är fortfarande i obalans. Tråkigt eftersom jag är mer fit än någonsin, är mycket nöjd över mina ben och armar! Så för tillfället är jag totally fit for beach, förutom att jag ser gravid ut :banghead:

Till följd av de delvis stressorsakade magproblemen så har jag taggat ner med träningen, bara gjort det jag känner för. Men tränar gör jag! Igår genomförde jag följande pass:
Uppvärmning 2 km rodd
45 min styrka: 3x20 benpress, 3x5 fria pullups, 3x20 rygglyft, 3x20 (per ben) höftlyft på ett ben, 3x20 (per ben) split squats, 3x20 benlyft, 3x20 bollinrullningar i TRX, 3x20 armhävningar. Lite småövningar emellan
10 min stretch
:laugh:
 
Sv: Beach 2013 del VII

*knapp*

Är inne i ett flow nu tror jag. Ökade marklyften med 10kg från förra gången för ett par veckor sen. Men mådde lite halvilla hela passet så jag gjorde ett kortare pass och sen ut till stallet. Både ridning och longering. Bra start på dagen. Ska snart iväg och jobba.

Wow, bra jobbat! :D 10 kg är riktigt mycket! :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Är det någon som har någon koll på hur det är med cili? Hon har inte skrivit i den nya tråden alls...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 526
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
263
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
583
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp