Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

kl

Idag har jag varit på gymmet igen, har kört crosstrainer+löpband som uppvärmning, sedan ben och lite rygg+mage (har träningsvärk sen sist så körde lugnt).
 
Sv: Beach 2013 del VII

Är lång är det du är nu igen? 160 cm? Vad upplever du är dina fällor? Jag har ju också liksom stått mer eller mindre stilla där jag är nu, hittar ingen motivation riktigt (eller så hittar jag den, men det håller bara till helgen för då vill jag ha gottis :angel:)

Jag är 164 cm. :) Hade gärna lagt på 6-8 cm, men jag får vara glad för det lilla, haha.
Mina fällor är när jag inte riktigt orkar laga mat. Jag älskar att laga mat men ibland är jag bara så omotiverad!
Sen älskar jag alla former av onyttigheter. Godis, glass, snacks... You name it!
Dessutom festar jag oftast en gång i veckan...
Försöker att äta vettigt i veckorna men på sista tiden har det varit katastrof verkligen :p

Men tja, jag tycker att träningen ger mig mycket. Hade jag inte tränat så pass mycket som jag gör hade jag nog varit tvungen att sköta kosten bättre...
Planen är att bli lite seriös med kaloriräknande igen...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl

Ska strax sticka ut på första löprundan sen jag var sjuk. Ska ta det lugnt och inte springa så långt, fokus på att hålla ett jämnt tempo. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

tack till alla er med fina ord :love:

Jag svarar lite allmänt:
Jag har 7kg kvar att gå ner. Målvikt på 65kg och är 166cm lång. Jag fick bilden delad på lchfklubben på fejjan oxå. Roligt :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jädrar vilken skillnad du! :bow: Snyggt jobbat!

Zass: Hoppas det blir en bra tur!

KL

Jag är nog inte helt fräsch än :( Känner mig som en urkramad trasa idag. Får se om jag kan uppbåda nog med energi för att gå ut en promenad. Tycker bara det är så tråkigt :o Kände mig dock pigg igår, ville nästan ta några springsteg när jag promenerade hem från jobbet! Så det tar sig det här.

Vill börja komma igång med gymmandet igen, ryggen börjar spänna efter snart 2 veckor utan träning.. Värdelöst! Men om jag känner mig fräsch imorgon och på fredag ska jag nog köra ett lättare helkroppspass på fredagen och se hur det känns sen :)

Läser allt ni skriver och peppas väldigt mycket av det!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hoppas du har en skönt löprunda:)

Kl
Idag gymmade jag, blev ett pass med armar och axlar. Kändes skönt att träna för jag har varit så sjukt stressad på jobbet och då var det härligt att koppla bort jobbet ett tag och fokusera på musklerna:)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl

Det blev 3 km sprunget på 20 minuter vilket jag tror är rekord? Första 2 km tog jag det hyfsat lugnt och så tryckte jag på en aning på sista kilometern och lät benen gå. Skönt att känna att det inte är så hysteriskt jobbigt som det har varit förut. Jag klarar nog 5 km också men jag måste bara bevisa det för mig själv först innan jag tror på det :p

Nu sitter jag här och äter choklad, smart tjej... Men Rom byggdes inte på en dag, typ.

Har varit och ridit idag också, det gick superbra faktiskt! Kanske berodde det på att vi var tjusiga med lindor och sånt, haha!
Måste bara visa en bild på fina killen:

4ABC7829-E70C-4B65-8425-AD6A78788033-1453-00000232C2133561_zps20d46dd7.jpg


(Bilden är tagen med självutlösare på telefonen, tog ett tag innan jag fick en hyfsad bild :D)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Pilot- jag känner igen mig så väl i vad du skriver. Så där har det varit för mig med, och man gör den egentligen ganska ologiska kopplingen att man ska träna mer men äta mindre, för att man inte ska "förstöra" det man lyckats träna bort så att träningen inte var i onödan. Visst, det är kanske syftet med träningen om man ska gå ner i vikt, men om du vill bli mer vältränad eller redan är normalviktig så är det ju inte mindre man ska äta när man tränar utan lika mycket eller mer.

Jag vet också hur det är att hata alla bilder på sig själv, sin spegelbild och inte vilja visa sig. Men frågan är om du kommer bli nöjd även om du går ner i vikt? Här sitter jag med ett BMI på 13 och tycker att jag har valkar, tjocka lår och dubbelhaka...

Och jag vet att det egentligen handlar så otroligt mycket mer om mitt självförtroende och självhat än kroppen och maten men så tar man ut det på det iaf.

Jag har sett bilder i efterhand på mig själv från mina "smala" perioder och sen bilder som jag väger lite mer på, nu kan jag se att jag är så mycket finare med lite mer vikt på kroppen, det är som någon annan skrev, att tar man hand om kroppen och ger den den näring den behöver så får man mer färg i ansiktet, finare hy, finare hår och liv i blicken. Och det behöver inte hänga ihop med vikten i sig utan att man har gett kroppen det den behöver.

Ta hand om dig nu så att du orkar ha roligt och trevligt på resan, så att du kan njuta av att upptäcka ett nytt ställe, äta god mat och umgås. Om du "svälter" dig innan så kan jag lova dig att resan inte kommer bli alls lika underbar som den skulle kunna bli.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Knasiga väder! Vi hade snö i helgen, men våren är på väg!

Ehm ja, träna skulle jag göra... Inte åka hem med oanvända kläder + glass och choklad! :eek: men jag vill inte träna. Har lovat mig själv att lätta på träningspressen, men godiset däremot :p hehe
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åh så fina ni är! :love:

KL

Jag ska på Body Pump. VANSINNIGT osugen. Gårdagen var mycket bättre än denna... Blä. Nyss haft en skyttelektion där jag tyckte att det gick åt skogen med, så inte fan blir det roligare av det :/
 
Sv: Beach 2013 del VII

Linisen- Oj bra jobbat! Du är superfin! Antar att det inte bara är utseendet som förändrats? Känner du mycket skillnad i kroppen och med ork och frihet?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hoppas du snart kan applicera det här inlägget på dig själv Qelina!

Linisen: Sjukt bra jobbat!!!!:bow:

Jag har klarat av första träningen med nike/löpklubben. Inte speciellt hårt så hoppas det blir hårdare de kommande gångerna. Denna gången var det mest kallt! :p Missade visserligen en stor del av styrkeövningarna för att jag fick näsblod. Och sen fegade jag ur lite när vi skulle göra kullerbyttor! :angel: Men tänkte först springa uppvärmningen med 5.45 gruppen men tog mig samman och sprang med 5.30 istället. Och det kändes väldigt lätt, bara ca 3 km men ändå! :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Fy fan för näsblod... Så drygt! :p

Jättebra jobbat med 5.30-gruppen med! Det hade jag aldrig vågat :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Oh så fin han är :)

Bra jobbat med springet också!

KL

Gjort upp en plan! Gym på fredag eller lördag och sen en lättare joggingtur blir veckans motion. Nu vill jag igång. Pallar inte att ligga på sofflocket längre och jag mår ju seriöst dåligt när jag ser och känner hur kroppen förfaller :(
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja det är så sjukt mkt lättare i kroppen på alla sätt och vis. Jag som har ett jobb där jag använder kroppen och mkt upp och ner på golvet så det är underbart att det inte är kämpigt att ta sig upp igen. Inte bara kroppen som förändrats utan även huvudet och vem jag är som person.

*knappar*
Äckeljobbigt pass idag. Svimningskänslor och illamående under passet. Har man tagit ut sig tillräckligt då?! Var en AMRAP idag typ. As many round as possible. Första rundan 7 minuter: 7 burpees, 7 knäböj, 7 high jumps. Andra rundan 6 minuter: 6 burpees, 6 knäböj, 6 upprullningar. Tredje rundan 5 minuter 5 knäböj, 5 high jumps, 5 armhävningar. Fjärde och sista rundan 4 min: 4 burpees, 4 rygglyft och 4 highjumps. Jag tror det var så. Så Alla tre övningarna så många rundor som möjligt under dessa minuter vi körde. Stenhård men sjukt effektivt.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl
Blev lite förslappad idag så blev ingen promenad :o
Har dock varit duktig och
1. Bestämt mig för att "få" köpa glass på väg till jobbet. Och sen stått emot.
2. Handlat hungrig, utan att köpa godis. Bara massa nyttigheter.
3. Har ju iaf tränat. Och plus till mig för att jag prioriterar humör/mående.

Haha, kan visst se nåt positivt i allt trots allt. Synd bara att jag inte är hemma förrän om en timme, sjukt hungrig men inget som direkt går att äta rakt upp och ner i matkassarna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 526
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
266
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
587
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp