Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Jag läste också bajsgympa :o

Om en halvtimme ska jag ta med mig min dumma hals till vårdcentralen.
Jag har haft halsont (främst på morgonen) i 10 dagar nu.
Träningen ba: Not happening very much.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Uscha! Tycker många är småkrassliga hela tiden nu! Känner mig själv smått förkyld varje morgon, vilket är en av anledningarna till att jag nästan alltid tränar på kvällen!

kl
Igår blev första utgången på en månad, så sjukt kul :D Även att det inte kommer ge så mycket så ska jag ändå intervallträna om några timmar, lika bra att hålla ångan och rutinen igång! :bump:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Haha jag har ätit pannkakor (vanliga) flera dagar i rad nu, enformigt? Inte alls, jag äääälskar pannkakor:D

Haha, håller med. Pannkakor är asgott! :D
Jag är hopplös med. Snöar jag in på något till frukost så kan jag äta det varje dag i flera veckor, haha. Fast idag åt jag faktiskt gröt, eftersom det gick fortare :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Alltså, kaloriräkning är bra grejer. Blir mycket mer ordning på maten då, även om det ibland blir på håret att jag äter lite för lite.
Både igår och hittills idag har det bara ätits bra grejer, men kanske att det slinker ner ett par Rollokolor efter löpningen i eftermiddag då det följde med två stycken i ett paket jag fick på posten, haha :D

Ska idag springa och hämta min bil som är typ 4,5 km bort och får nya däck. Känns som en lagom sträcka för mig att springa i nuläget. Får med mig en klasskompis också, så det är skönt. Gött med sällskapet, även om hjärtat höll sig i schack igår och hittills idag :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl
Bodypump idag, kändes som att kroppen var seg redan innan, men kunde öka vikterna lite iaf. Behöver öka på mer på ben och rygg nästa gång dock. Imorgon blir det vilodag!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag är sugen på att baka bröd! Nån som har ett bra recept?

Lagar faktiskt mat för fjärde gången den här veckan, av 4 möjliga! Dock pannkakor, kanske inte jättenyttigt direkt.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Haha, håller med. Pannkakor är asgott! :D
Jag är hopplös med. Snöar jag in på något till frukost så kan jag äta det varje dag i flera veckor, haha. Fast idag åt jag faktiskt gröt, eftersom det gick fortare :p

Jag äter alltid så gott som samma frukost. :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja det är så roligt så jag vet inte vad! Så imon blir det en repris :D

Härligt att kombinera nytta med nöje! Springa och hämta bil :D

Jenka:
Fillimpa är jättegott! Innehåller massa saker men helt klart värt det :)
5 dl vetemjöl
3 dl grahamsmjöl
4 dl rågsikt
2 ½ dl rågkross
1 dl vetekli
½ dl vetegroddar
1 tsk salt
4 tsk bikarbonat
½ dl solroskärnor
1 liter filmjölk
1 dl mörk sirap

Blir två limpor. Blanda allt torrt och sen i med fil och sirap och blanda väl. Smör och lite rågkross i botten på formarna. 175 grader i 100 minuter, lägg på folie efter halva tiden :)

KL
Blev inte så ansträngande träning idag! 30 min powerwalk och i mitten av den 20 min intervallträning!

Förresten, är det någon som har koll på det här? När man har druckit alkohol bygger ju inte kroppen upp musklerna eller vad man ska säga dagen efter, men visst måste man ju ändå förbränna? Jag menar, man gör ju av med energi!
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del VII

Har bakat vaniljmuffins här idag :p
Men får eventuellt främmande sedan, trevligt och kunna bjuda på något då.

Har hållit mig ifrån godis nu alla fall, dock köpte sambon choklad idag men känner inget jättesug efter det. Känns skönt, blev väldigt mycket där ett tag
 
Sv: Beach 2013 del VII

+ mammas

Fast glass är mycket godare! ;)

MEn jag har köpt saker till smoothies, och det är gott, nyttigt och kallt, så vafan! :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Haha, ja visst är det smart? Sjukt osugen på att ge mig ut och springa nu - men måste ju få hem bilen så :D

Fillimpa lät sjukt god, men jag har nog bara typ hälften av sakerna hemma. Och min lägenhet är SÅ jävla stökig(igen - jag är ett hopplöst fall!) så jag borde definitivt inte dra igång med något som stökar till ännu mer... :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Njae, det är lite delade meningar kring mjölkprodukter, eller snarare att det beror på varför man har ont i halsen. Mjölkprodukter kan vara slembildande vilket i vissa fall inte är så bra, ffa inte om man hostar. Jag hostar inget och jag får sjukt ont när jag blir torr i halsen (dvs om jag andas, inte sväljer hela tiden osv) så då stör inte mjölkprodukter, snarare att det känns gött! :D


Det känns dock lite bättre idag faktiskt. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Sant! :D

Saft är slemlösande, om man dricker saft till glassen borde det funka trots hosta? ;)

Skönt att du mår bättre idag. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Slem är bara gött just nu, så jag väntar med saften tills problemen bytts ut! :D

Om jag pallar blir det tequila imorgon dessutom, och jag tänker att det alltid är bra med tequila. Måste döda det mesta! :angel:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åh, smart! Har jag kvar mitt halsonda imorgon ska jag kurera med lite virre. :D

//beachigast i tråden ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

I min värld går beachande även ut på att må bra psykiskt! Vilket man gör fram till dagen efter, så vafan? ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Haha! Ja det är ju kvalitet och inte kvantitet som räknas, det gäller bara att ha riktigt roligt så det väger upp. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 529
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
591
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp