Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Beror på tempot (såklart, haha :p) men drygt 10 min kanske?

Huruvida jag är tjock eller inte är väl en definitionsfråga men tja, det jag syftade på var egentligen mest känslan för dagen.

kl
Blev en kvällspromenad med hundarna på 2-3 km, helt kravlöst och irritera sig på valp-fritt :) Härligt! Självklart dog mobilen precis när jag startade endomondo...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl

Skriver detta här för att jag ärligt talat inte vet var jag kan skriva det annars. Från mobilen, så ha överseende med vad autocorrect kan hitta på.
På jobbet idag, för 4 timmar sen, hände en grej som innebar en hel del adrenalin och stress. Det hölls uppe rätt bra i drygt en timme, då jag kunde åka därifrån. Tog väl ca tio min, sen började jag känna så som jag gör precis innan ett blodtrycksfall. Dum som jag är tyckte jag att jag ändå skulle ta mig hem. In i bilen, en vän i telefonen för att hålla koll och sen köra. Då går pulsen upp igen, jag tar mig hem, går innanför dörren. Pang. Ser flerfärgade prickar inta synfältet mer och mer, skyndar mig till soffan och sätter mig.
Nu, alltså fyra timmar från första grejen, ligger jag i sängen och känner fortfarande snart-blodtrycksfall-symptom, lite ojämn puls och sådär. Och jag blir bara så jävla rädd. Tänk om det fortsätter hela natten, tänk om hjärtat bara lägger av, eller nåt annat allvarligt.
Imorgon ska jag upp och jobba igen. Jag vet inte om jag klarar det. Förkyld med bihåleinflammation och springa omkring på larm är väl ingen mästerlig kombination. Ser framför mig hur jag till slut segnar ihop på backen.
Idag sprang jag så jag höll på att kräkas. Och då var det inte ens snabbt eller långt.
Känner samtidigt att jag inte har råd att stanna hemma. Få timmar den här månaden, så en tappad dag gör jättestor skillnad.

Ska göra mitt långtids-EKG i början av maj. Tänk om det inte visar någonting? Eller om det helt enkelt inte kommer några fall under den tiden? Vet inte ens om det finns något mer steg att ta i utredningen då :(
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vad ledsen jag blir för din skull! :(

Det är ett lamt försök, men vänta tills maj har gått och du har gjort EKGt innan du börjar oroa dig för vad det visar eller inte. April är snart slut och även om det kommer vara svårt, så är det himla dumt att oroa sig innan och i onödan!

Du har ingen möjlighet att få uppbackning från någon annan? Vän, förälder, pojkvän? Det låtet ju som om det hade vart mycket bättre om du hade haft möjlighet att vila upp dig lite.
Gå till läkaren igen och bli sjukskriven? Det låter ju riktigt obehagligt!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Bra skrivet Ananya! :)

sockret: Bra jobbat! Skönt med ett bra pass! :)

Jenka, jag förstår, men jag tänker lite också att den känslan (av att vara tjock) är något som går att jobba med, mentalt. För bättre välmående. :)

cili: Vad obehagligt! :crazy: Hoppas det ger sig snart, det där låter jätteobehagligt! :(
 
Sv: Beach 2013 del VII

Så länge dom inte hittar något kan dom inte sjukskriva mig. Och hur blir det med pengar om jag som timanställd skulle bli sjukskriven? Måste ju ha råd med hyran...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Klart de kan. Numera sjukskriver de på symptom, inte diagnos. Dvs har du symptom som gör att du inte kan eller bör jobba har du rätt att sjukskrivas för det. (Fastställt efter de gravida kvinnorna som fick rätt i någon domstol.)

Hur det funkar med timanställning vet jag inte dock, ring FK och fråga?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tack för stödet, det känns skönt att det inte bara är jag som har överreagerat när jag blivit så ledsen för det dom har sagt. Och man måste ju tänka sig för hur man uttrycker sig och vad man säger, ditt exempel lethal_smile var väldigt bra.

Nja, jag ska börja med näringsdryckerna på lördag men jag vet inte när jag får hem nya, apoteket verkar ha krånglat till det hela men hoppas jag får dom i helgen eller nästa vecka. Så jag ska bara dricka de gamla i någon vecka eller så. Och om dom inte luktar eller smakar illa som ni skrev så är det nog ingen fara, dom är ju ändå förslutna och oöppnade.

Aha, okej :) hela apoteksrörelsen (eller hur man nu ska uttrycka det) börjar verkligen spåra ur... Det var mycket lättare när det bara fanns Apoteket och inget annat. (Jag handlar bara på originalet;))

Jobbar man med människor så ska man kunna kommunicera med människor. Visst finns det "hopplösa" fall exempelvis inom missbruksvården eller kriminalvården (blivande socionom, kanske märks på mina exempel;)), men bara för att någon ses som ett "hopplöst" fall betyder det inte att den personen inte kan förändras med rätt omständigheter. "Hopplösa" fall ger oss som arbetar med människor inte rätten att låta grodorna flyga ur käften på oss, tvärt om!

Du har absolut inte överreagerat på deras uttalanden, tror de flesta håller med på den punkten. Nej, vissa personer som jobbar med människor borde byta jobb och jobba i fabrik med noll kontakt med andra människor.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Usch fy tusan vad obehagligt! :(:( Tycker så synd om dig, hoppas verkligen du får ordning på det här. Kram!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jo, själva mängden pass är jag ju nöjd med klart. Men jag tycker inte att det är särskilt roligt och jag är bara trött och otaggad! Och löpningen går jättedåligt. Hu. Bara typ 36 dagar kvar till varvet och det ger mig lite ångest :p


Jag tycker att du resonerar jättebra verkligen! Att man ska äta för att man vill och inte att det bara blir. :)
Och ångest för maten är ju klokt att försöka undvika för annars tror jag med att det är väldigt lätt att halka in på ohälsosamma banor...

Vet inte än hur jag ska göra ikväll, haha. Har fyra val.
Pizza & alkohol
Sallad & alkohol
Pizza & alkoholfritt
Sallad & alkoholfritt

Egentligen skulle jag vilja vara stark nog för fjärde alternativet, men jag är hemskt sugen på pizza och inte förtjust i att vara på fest nykter. Ilandsproblem. :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vid två var det fortfarande samma sak. Vid fem drog katterna ner en blomkruka, med en likadan reaktion som följd igen.
Nu är det hyfsat lugnt. Men snart är det dags för nästa jobbpass
 
Sv: Beach 2013 del VII

Läste du vad Mammas skrev? Om inte, gör det! :)

Der låter verkligen inte alls bra och som att det suger rejält. Men nånstans får du ta ansvar för ditt eget mående och se till att ta hand om dig själv!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Booooring :angel:

Pizza och sprit ska det va!

Men allvarligt, jag blir jättefull om jag bara äter sallad. Det skulle vara om du kunde hålla dig borta från alkoholen.
Eller kompromissar med en halv pizza och en halv sallad.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag skulle tagit pizza och vin. :D Det du kan göra är ju att äta halva och ta med resten hem i en doggybag? Då blir det inte sååå farligt. Annars kommer du bara sitta och suktas av alla andras pizzor.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Pizza med färsk sallad på? :idea: Vi har några sorter där de har på färsk sallad, lök, tomat och gurka efter att pizzan varit i ugnen. Det blir det bästa av två världar ;)

Angående alkohol/ej så beror det helt på vad du själv känner för :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl
-1 kg (totalt i april alltså) på vågen idag. Och -2,5 cm i midjan, undrar om det kan stämma?

Känns bra såklart, i övrigt har dagen inte börjat nåt vidare så jag hoppas att det ordnar upp sig. Bio ikväll och jag har tagit fram ur frysen till att laga mat idag igen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 529
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
591
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp