BB-väskan

Får ni stanna länge är Kalle Anka Pocket eller likande perfekt att läsa. Lagom tunga och lagom avancerade.

Till första hade vi med en massa onödigt... Med nr 2 hade jag
Ombyte till mig
Babyskyddet
Kläder för bebis att åka hem i
Mobilladdare
Kamera
Bok
Schampoo/ duschcreme/ balsam/ lotion
Tandborste/ tandkräm

Har varit kvar 5 dagar med första och 6 dagar med andra...

Ta med många ombyten till pappan är mitt tips. Mamman kanske lufsar runt i sjukhuskläder, men det gör inte pappan. Om bebisen är en kräkbebis är det troligt att pappan får mjölkspyor på sig och behöver flera ombyten.

Ta med en rejäl packning, dela upp i bb-väska och en förlossningsväska. Jag ångrade att vi inte hade med oss fler ombyten till oss vuxna, mer kläder till bebisen då bb-bebiskläderna var jättestora till vårt nästan prematura barn och mer mat till pappan (restaurangen var stängd på helgen.) när första bebisen kom och vi blev kvar längre än "normalt". Det kändes inte alls bra att vara kvar ensam med bebisen på bb, när pappan fick åka iväg och fixa allt som behövdes. Blir man kvar längre än normalt, är det troligen något som inte är bra och då kanske man inte vill bli lämnad alls.

Jag kan anta att en tråd som denna dyker upp titt som tätt och nu är vi ju ett gäng som ska ha barn inom närmsta året så kan vara bra att ni som vet hur man packar en bb-väska på bästa sätt hjälper oss, iaf mig, som inte riktigt vet vad jag ska packa. :)

Gör gärna en lista över sånt man alltid bör ha med (självklart är det ju olika från förlossningsmottagningarna med vad man behöver ha med ibland), saker som kanske var guld värt att ha med under just din förlossning och kanske något du tyckte var helt onödigt som du packade ner!

:)

Byxor. Jag kom in i kjol, och det var inte jättekul att hasa runt i det en vecka senare.

Ta med många ombyten till pappan är mitt tips. Mamman kanske lufsar runt i sjukhuskläder, men det gör inte pappan. Om bebisen är en kräkbebis är det troligt att pappan får mjölkspyor på sig och behöver flera ombyten.

Ta med en rejäl packning, dela upp i bb-väska och en förlossningsväska. Jag ångrade att vi inte hade med oss fler ombyten till oss vuxna, mer kläder till bebisen då bb-bebiskläderna var jättestora till vårt nästan prematura barn och mer mat till pappan (restaurangen var stängd på helgen.) när första bebisen kom och vi blev kvar längre än "normalt". Det kändes inte alls bra att vara kvar ensam med bebisen på bb, när pappan fick åka iväg och fixa allt som behövdes. Blir man kvar längre än normalt, är det troligen något som inte är bra och då kanske man inte vill bli lämnad alls.

Tack för svar! Vill bara inflika att pappan i det här fallet inte vill ha med sig särskilt mycket saker själv. ;) Vi bor 10 minuter från förlossningen och behövs något hämtas hemma så tar det max 30 minuter. Han kommer ändå åka hem dagligen för att ta hand om våra katter. :)

Tack alla för svar! Jag ska börja packa i morgon har jag tänkt, första tvätten med barnkläder blev just klar i maskinen! :)

Vet inte om nån skrivit det, men ta med bebiskläder i olika storlekar! Jag tog bara med några 50 och 56.. fick en minibebis så önskar jag hade tagit med några prematurkläder som satt bättre. En kompis fick en dunderklump och hade bara med minikläder så kan ju va åt andra hållet också ;)

Jag kapar lite, eftersom jag har en fundering.

Vad har/hade ni för väska?
Kabinväska?
Hockeybag?
Weekendväska?

Vi tar en kabinväska och hoppas allt får plats, verkar inte som det finns sjukhuskläder så behöver få ner ombyten till både mej och bebis och ev sambon, plus allt annat.

Vi har packat i en stor sportbag plus skötväskan. De står redo att åka med vart vi än åker. De har redan varit ute och åkt en del. Just nu ligger mer nödgrejer där. Är vi hemma när det startar tror jag vi delar upp det i två sportbagar. En för förlossning och en för boende.

Vi har med oss grejer för 4 dagar. Plus kudde till mej. Så det blir en himla massa grejer. Även om det mesta är packat finns det ju saker som inte kan ligga där for ever. Typ bettskena, Ipad, och lite grejer. De finns på en separat packlista.

Mvh Miks

Liknande trådar

Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
15 423
Senast: Korven
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
2 077
Senast: alice
·
Övr. Barn Halloj! Har idag 3v till beräknad förlossning! :D När är det dax att packa bb-väskan tro? Vad ska man packa? Har läst MÅNGA listor på...
2
Svar
22
· Visningar
2 382
Senast: Chlo
·
Övr. Barn Jag gillar min svärmor jättemycket. Hon är verkligen den bästa jag haft. Hon lägger sig absolut inte i något och hon är glad och...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 625
Senast: Björk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar