Sv: BB-väskan
Nu ska vi se om jag minns allt jag packat, väskan står i bilen och har gjort ett tag nu. Kommer ha två väskor med oss - en till BB och en mindre till förlossningen med det som jag tror att jag kommer vilja ha där.
BB-väskan
Förlossningsväskan
Ser ju ut som vi ska ha med oss hela hemmet! Förmodligen använder vi inte allt, och när vi kommer hem kommer vi väl tycka att det mesta var rätt onödigt. Laptopen vet vi tex. inte om vi kommer använda, men tänkte ändå att det kan vara skönt med lite musik under förlossningen, kunna kika på film osv om det drar ut på tiden/på BB om lillskrutt bara sover osv.
Nu ska vi se om jag minns allt jag packat, väskan står i bilen och har gjort ett tag nu. Kommer ha två väskor med oss - en till BB och en mindre till förlossningen med det som jag tror att jag kommer vilja ha där.
BB-väskan
- Underkläder och strumpor till mig och pappan
- Amnings-BH och topp
- Amningskupor
- Mjukiskläder till både mig och pappan
- Åka hem-kläder till mig
- Lite kläder till bebis, några mössor och två par strumpor
- Snuttefilt
- Filt till babyskyddet
- Bärsjal
- Hygienartiklar (schampo, balsam, tvål, deo, tandborste osv)
- Tofflor
Förlossningsväskan
- Viktiga papper (blodgruppering, förlossningsplan osv)
- Legitimation och lite kontanter
- Godispåse
- Några burkar Cola
- Laptop+laddare
- Kamera+laddare
- Mobiler+laddare
- Kortlek
- Arméns hudsalva
- Nässpray
Ser ju ut som vi ska ha med oss hela hemmet! Förmodligen använder vi inte allt, och när vi kommer hem kommer vi väl tycka att det mesta var rätt onödigt. Laptopen vet vi tex. inte om vi kommer använda, men tänkte ändå att det kan vara skönt med lite musik under förlossningen, kunna kika på film osv om det drar ut på tiden/på BB om lillskrutt bara sover osv.