BB-väskan

Sv: BB-väskan

Nu ska vi se om jag minns allt jag packat, väskan står i bilen och har gjort ett tag nu. :D Kommer ha två väskor med oss - en till BB och en mindre till förlossningen med det som jag tror att jag kommer vilja ha där.

BB-väskan
  • Underkläder och strumpor till mig och pappan
  • Amnings-BH och topp
  • Amningskupor
  • Mjukiskläder till både mig och pappan
  • Åka hem-kläder till mig
  • Lite kläder till bebis, några mössor och två par strumpor
  • Snuttefilt
  • Filt till babyskyddet
  • Bärsjal
  • Hygienartiklar (schampo, balsam, tvål, deo, tandborste osv)
  • Tofflor

Förlossningsväskan
  • Viktiga papper (blodgruppering, förlossningsplan osv)
  • Legitimation och lite kontanter
  • Godispåse
  • Några burkar Cola
  • Laptop+laddare
  • Kamera+laddare
  • Mobiler+laddare
  • Kortlek
  • Arméns hudsalva
  • Nässpray

Ser ju ut som vi ska ha med oss hela hemmet! :D Förmodligen använder vi inte allt, och när vi kommer hem kommer vi väl tycka att det mesta var rätt onödigt. Laptopen vet vi tex. inte om vi kommer använda, men tänkte ändå att det kan vara skönt med lite musik under förlossningen, kunna kika på film osv om det drar ut på tiden/på BB om lillskrutt bara sover osv.

Patientbricka!

Den hade inte jag med så min sambo fick gå ned till akuten och fixa en sådan till mig...

Äh vad har ni för modernt sjukhus? För oss drog de ju bandet man har runt handleden över kortet så det blev "stämplat".

något vi för en gångs skull sällan använder i vårt landsting:) nästan aldrig patientbricka om man inte dyker upp oanmäld på primärjouren så kan de vara aktuellt annars printas det vanliga klisteretiketter numera både till journal och provrör, allt annat skrivs ju i cosmic numera:) moderna patientband har vi med namn och streckkod:)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 497
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min...
Svar
18
· Visningar
855
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 225
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka