BB-hunden/matten...

Sammet

Trådstartare
Hjälp! Vilken syn! Och hur "logisk" matte var!!!

Kommer ut till hunden, "gulligullar med den med "babisröst" och fjantar sig, hunden hettsar upp sig (blir glad).

"Han måste lugna ner sig innan ni andra kan komma ut, han är så orolig"

"Ska vi springa?"
*springer runt ute på "gården" med hunden*

Hunden blir ju knappast mindre hettsig av det...

*busar och fortsätter gulla med hunden* Det gör ju inte heller detta att den lugnar ner sig!

En liten tanke, vem ska rasta hunden? Den lär behöva kissa/bajsa underde där 10 timmarna, ska den göra det på "gården"?

Blir helt matt när man ser sånt där...

En omplacering som hon känt i två veckor och inte träffat på en månad... Jag hade inte attackerat på det viset kan jag lova...

Dom fick väll välja mellan tre saker, däribland att ha hennes (en av deltagarna) hund där i 10 timmar...Ett av de andra alternativen var massor av kött *puckon*

Fattar inte varför de gick med på att ta in hunden! Men hon hade visst bölat tills de gick med på det, om jag förstog det rätt...*irriterad* SÅ egoistiskt!

Menar du att jag attackerade henne? Inte direkt och är det dessutom en omplaceringshund som hon haft i 2 veckor så

A) är det ju ännu värre att hon daltar med hunden, en osäker hund behöver trygghet. (utgår nu i och för sig från att hunden inte haft det bra och därav omplaceringen).

B) Hon kan ju knappast sakna hunden på den tiden! Jag lever för mina hästa och inte ens jag skulle fått för mig att böla för att få in min häst i 10 timmar, speciellt inte om jag bara haft den i 2 veckor... :crazy:

Jag tycker åtminstånde det. Men det är min personliga åsikt.

Med tanke på att de inte bara "kan gå ut en sväng och handla".

Men också det att det var en mkt. egoistisk sak att göra, ingen annan än hon har nöjje av att hunden är där.

Och om nu hunden är så stressig av sig och hon bara haft den i 2 veckor och det är en omplaceringshund så anser jag det oansvarligt att ta in hunden bland främmande människor. Det är ingen trygghet i det hela. Hon är ingen "välkänd flockmedlem" i och med att hon haft hunden så kort tid, stället är inte välkänt, hon vet inte hur hunden reagerar i alla situationer...Inte rätt mot hunden. Den som nu har hand om hunden medans hon är där inne har troligast bättre kontakt med den (i och med att hon varit inne ett tag) och då är det bättre för hunden att vara hos den. :smirk:

Idiotiskt! Om hon nu är så duktig på hundar så hade hon insett att en sådan hund inte hörde hemma bland okända människor!

Om hon nu är så duktig på hundar så hade hon insett att en sådan hund inte hörde hemma bland okända människor!
Ja hon verkar ha lyckats lura alla därinne iallafall att hon är duktig. Jag gillade hennes kommentar när hunden "juckade" mot Henriks ben:
-"Han tror Henrik är en tik"
Mmm... visst, det är därför hundar juckar på det viset :crazy: :D ... jättekunnig :angel:

*ha ha* Ja det var hon som attackerade hunden! :rofl: Jag tänkte fan är det DU som är Rebekah och bor hon i Luleå?? :banana:

Hon verkar ha gott om djur. Kikade på hennes hemsida innan! Tror t o m hon hade tagit hand om en varghybrid som sen försvann...

Fast bara för att man har haft flera djur behöver man tyvärr inte vara kunnig.

Jag har "hört" (hur bra låter det då..;) ) att hon bara stått som ÄGARE i 2 veckor, däremot hade hon haft hunden längre. Men sen vet jag ju inte hur sanningen ser ut då...

Håller annars med om att det var löjligt av henne att böla till sig hunden när de istället hade kunnat få något som gynnade hela gruppen. Själviskt av henne.. även med tanke på att det är mer förvirrande för hunden att träffa matte i 10 timmar och sen skiljas igen. :(

*S* Nä! *Heh* Jag hoppas iallafall att jag kan lite mer om etologi (läran om djurs beteende) än henne...

:crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 308
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
433
Senast: Redfox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka