Mysgrisen

Trådstartare
Bävrar har börjat bygga en damm i våran bäck vid vårat hus. De har gnagt söner en hägg som stod där, och nu tror jag att de är ute efter våran ask.

Finns det något som man kan smeta på trädet som gör att de inte kommer att vilja gnaga på det?

Sv: Bäver

Nä det tror jag inte finns. Att linda in trädet i någon form av staketnät har jag sett men då får man kolla noga så det inte växer in i trädet - kan ske på en säsong.

Ut och ta kort på bävrarna då så vi får se bilder:bump:.
Även om de kan ställa till med lite är de otroligt vackra tycker jag.
Har bara sett en bäver, och då hade jag ingen kamera med mig:(.

KL Jag saknar våra bävrar, för ett par år sen fällde de en massa stora aspar nere vid vattnet kvistade o delvis barkade, perfekt att ta hand om. Nu verkar de flyttat på sig.
PL

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 192
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar