A
arrak
Har den senaste tiden ridit en hel del utan sadel mest för att jag kände att jag behövde "stretcha" lite och för att jag haft väldigt ont i kroppen och har börjat misstänka att det är sadlarna. När jag var yngre och red barbacka var det mest bus och full rulle men nu har jag arbetat hästen lite i paddocken och är förvånad hur BRA ridningen går. Vet inte om det är jag som slappnar av på ett annat sätt men helt plötsligt har pålle fantastisk gång och jag har mycket lättare att peta in bog, rakrikta, samla...Sadlarna ligger bra och därför förstår jag att det är jag som är boven i dramat här Har provat en hel del sadlar genom åren och ingen har egentligen passat mig 100 % (oavsett häst) för jag har alltid fått ont efter ridning. Nu, utan sadel, känner jag mig mjuk efter ett pass och har inte alls lika ont dagen efter.
Så vad ska jag göra åt detta?? Kan ju inte rida barbacka varje dag..och definitivt inte tävla utan sadel.
Är det någon här som har samma problem som jag och isf vad har ni gjort åt det?
Vill hitta en sadel med "barbacka-känsla", komma nära hästen. Tips på sadel?/arrak
Så vad ska jag göra åt detta?? Kan ju inte rida barbacka varje dag..och definitivt inte tävla utan sadel.
Är det någon här som har samma problem som jag och isf vad har ni gjort åt det?
Vill hitta en sadel med "barbacka-känsla", komma nära hästen. Tips på sadel?/arrak