Det är ju inte det som är poänget. Ett sånt bröllop som ts "bästa vän" bjuder in till är i praktiken lika med: enbart vänner och familj med pengar är välkomna. Vad gäller familjen så vet jag att många känner sig så förpliktade att åka på sina barns, barnbarns och syskons bröllop att de lånar pengar för att åka. Dels för att de så gärna vill vara med, dels för att de känner sig fattiga och dåliga om de inte kommer. Precis som TS känner sig nu. Tänk då att tex vara brudens farmor i den sitsen? Eller mamma?
Visst det är brudparets dag, men för den delen behöver man ju inte vara så arroganta överför sina nära och kära. Jag bryr mig tillräckligt mycket om mina för att inte sätta dem i skiten på det sättet.
Destination weddings är som Ribbing skriver en ohyfsad trend, och där det i många fall handlar allra mest om att ha det mest storslagna och exklusiva bröllopet... Ska man vara så stor på det får man betala resan för gästarna om man vill att de ska komma.
När det gäller de som gifter sig med en person från ett annat land är det något helt annat. Där måste ju många resa oavsett vilket land de har det i. Eller göra som Tuaphua beskriver, ha en ceremoni i varje land om det handlar om olika världsdelar, så alla får vara med utan att bli ruinerade. Det tycker jag är en jättebra ide!