Bästa ridbyxorna för bästa priset?

fiaskurken

Trådstartare
Vilka tycker ni har de mest slitvänliga ridbyxorna? Är det svindyrt som gäller för att de ska hålla ett tag :confused:
Köpte ett par machesterbraller från börjes som var totalt värdelösa. Vill inte ens kalla dem för ridbyxor för jag kan inte fatta hur nån kan rida i dem :confused:

Måste investera i ett par nya så om ni är snälla så ge mig tips... :)

Har haft mina Eurostar-byxor hur länge som helst. Måste vara 6-7 år i alla fall. Går i ridbyxor varje dag, varvar med ett par Mountain Horse (som inte höll mer än 7 veckor ungefär).

Mina Eurostar i bomull (tygskodda) har blivit mer eller mindre trådslitna på framsidan av låren, men sömmarna är helt perfekta. Rätt urblekta, men det kan jag tillåta efter så många år. De i manchester är lika fina i färgen som när jag köpte dem, dock har en del av "räfflorna" på framsidan av låren nästan utplånats (vilket inte syns om man inte tittar noga eftersom färgen är som ny).

Kan därför varmt rekommendera att lägga pengarna på Eurostar, utslaget på åren de håller blir det betydligt bättre ekonomi än billigare byxor (fast Mountain Horse-byxor kostar ungefär lika mycket men håller inte nära nog lika bra).

mina eurostar gav upp efter 7 års trogen tjänst,
När de gäller ridbyor tycker iaf jag dom dyra lönars sig i längden

Vad kostar ett par eurostar, ungefär, och var kan man köpa såna? Vilka butiker/internetsiter saluför dessa?

Jag köper BARA knäskodda ridbyxor från Pikeur. De håller hur länge som helst och så är det de skönaste tycker jag.
De kostar iofs ca 1500 men det är det absolut värt.

Mina Pikeur höll "bara" 5 år, men jag slet betydligt hårdare på dem än på mina Eurostar... Också ett supermärke alltså.

Jag har köpt 2st ridbxor (piaff) från börjes som håller, än så länge! :crazy: ;) :p Dem är bara knäskodda, köper bara det för att det är bara sånna jag trivs med, fast har lyckats köpa några helskodda men jag använder dem endast vid hoppning ;) :o Eftersom jag är mycket i stallet så vill jag inte köpa några superdyra ridboxor då jag brukar vara expert på att he sönder dem!! :crazy: Vet inte hur jag gör, men jag fick ett par ridbyxor av mamma som kostade 1700kr, hehe, jag gjorde sönder dem efter 1månad så då blev det bestämmde, bella ska inte ha dyra ridbyxor! ;) å tur är väll det för då slipper jag gå runt för att vara rädd att he sönder dem :)

Jag tycker Victor Hugo är bra. Dom är sköna och hållbara. Eurostar är UNDERBARA :love:!!! Men har nu sålt mina eurostar, dom va för små... :( ...

Dyraste lönar sig nog i längden. Har själv ett par Roping Country ridbyxor just nu, men de börjar bli slitna. Har haft dem i ca ett halvår, kostade runt 350:-, för ett par knäskodda.

Har även ett par Victor Hugo, har haft dem ca ett år snart.
Har hållit sig i bra skick hittills. De jag har ett par
tygskodda, vet dock inte vad de kostar, då jag har fått dem.

Kan själv inte ha typ Eurostar och Pikeur, de sitter inge
bra på mig. Men annars hade jag gärna haft det. Men ett tips
vad beträffar lite dyrare ridbyxor är att kolla efter begagnade eller på typ second hand.

Min kompis mamma hittade ett par helskodda manchester ridbyxor av märket Pikeur, på second hand. De såg alldeles nya ut, dessutom.. betalade 30(!!) för dessa.

Sedan så köpte hon ett par helskodda gråa Euro-star begagnade för 500:-. Var någon som hade fått de i present, men de passande inte personen som fått byxorna. Byxorna var
endast provade en gång, och i nyskick. Kostade ju över dubbelt så mycket, nya.

jag har ett par Victor Hugo helskodda, och de är supersköna :love:.
har använt de dagligen i alla väder i snart 1 år (iof inte så länge till skillnad mot era exempel).
men allt är helt :).
de kostar ju runt 1300 nya, men jag fyndade dem för 275
(från nån som åker runt i landet med massa hästsaker och köpte in direkt från grossisten och sen sålde ut allt för halva halva typ :D)

Jag har eurostar ridbyxor och nu vill jag inte ha något annat :D Mina äldsta har jag nog haft i 10 år nu och de ser ut som nya. Köpte ett par till för något år sen och då gav jag 1500 styck för dem på rea (helskodda). Tror nypriset ligger strax under 2000 (finns även dyrare). Men det är helt klart värt det! Sök på nätet så brukar man kunna hitta bra återförsäljare...

Har två par manchester Eurostar, oslagbart! Ena paret har 11 år på nacken och de "nya" 4 år :banana: Bägge ser fortfarande ut som nya trots att de har varit med om en och annan avsittning :D

Jag tycker att CRW ridbyxorna är bra :o!

Mina höll i tre år, sedan la jag undan de pga storlek... Men de är de, - SKÖNAste ridbyxorna jag haft :bump: :bump:!

Hmm jag är ju en sån där klant, som alltid lyckas förstöra alla nya saker. Inkl ridbyxor. Så jag köper aldrig dyra byxor längre. Fastnar alltid i en skottkärra, eller blir slängd i backen :)

Jag gillar Equilibre eller vad dom heter från Hööks, och Mountain Horse. Kör bara med tygskodda nuförtiden.

Har ett par Kyra K helskodda som jag älskar, men dom har krympit i garderoben :o så dom slits inte alls just nu ;)

Tja, bästa priset får du väl om du räknar ut hur länge du tänkt att byxorna ska hålla ;)

Eurostar är de absolut bästa byxorna jag haft i min ägo, och det är också de byxorna som står för det dagliga utslitandet...
Inköpspris: dyra... ca 1500 kr
Livslängd: håller nog för MINST 5 års dagligt bruk, troligen det dubbla.

Hööks, börjes eller vad det nu må vara, billiga i inköp men har sämre passform och håller desto mindre.
Inköpspris: 200-700 kr / par
Livslängd: 1-2 års dagligt slit, vissa t.o.m. ännu mindre.

Så... det lönar sig att köpa BRA byxor i längden.

Tänk på det! ;)

Fick ett par Victor Hugo i 11års present..kan fortfarande ha dom, en söm har spruckit pga dom är lite tajta nu (fyller 18 om 3 veckor) men annars är dom hela, bara ngt nopppriga och tunnare/slitna i tyget vid sittbenen. Det enda negativa är väll att dom är rätt fula..men sköna!

JAg säger bara PIKEUR... helskodda pikeur, har tre par och alla ser ut som nya trots att jag även jobbar i stallet med dem.... Visst, dyrt.. men det är värt det :banana:

Sen e d de snyggaste, :love:alla tjejer blir som tokiga :love:

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 346
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 305
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 509
Senast: Ceta
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar