Bästa potta för pojke

sthu

Trådstartare
Vi har börjat potträning lite smått. Pottan vi har är lite för låg fram, så det blir mycket kiss utanför även om man försöker hålla ner snoppen.
Ni andra med pojkar, vilken potta tycker ni fungerat bäst?
Eller är det bättre med en sits till toan?
Ja, vad tycker ni?

Träna honom på att sitta så långt bak som möjligt och böja sig framåt när han sitter på pottan, då kommer kisset neråt bättre. Om han sitter rakt/lutar sig på ryggstödet så kommer det lätt utanför :)

Träna honom på att sitta så långt bak som möjligt och böja sig framåt när han sitter på pottan, då kommer kisset neråt bättre. Om han sitter rakt/lutar sig på ryggstödet så kommer det lätt utanför :)
Han sitter inte själv än, så det blir ju vi som får "vika" honom framåt. Men bra tips!
Jag vände på pottan till mina pojkar när jag insåg problemet med låg kant, dvs att de hade magen mot rygg kanten.
Smart! Ska testas!

Vi var så sena med potträning så vi sa bara att de skulle luta sig framåt eller trycka ner snoppen, har aldrig tänkt på att det kan vara olika pottor 😅. Tycker babybjörn har funkat bra i allafall!

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
673
Senast: Glimra
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 682
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 885
Senast: super
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 636
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama