Bästa hästen?

Sv: Bästa hästen?

calvaro är en gammal kärlek!
men bäst är ratina z.

Baloubet du Rouet tycker jag. Det ser ut som han bara leker sig fram. Även om han inte "sköter" sig jämt så verkar han ta livet med en klackspark och det är det som är roligt att se.
Såg honom i Falsetrbo(visseligen på tv :smirk: ) när nelson red för x antal år sen. Imponerande! Massor av luft mellan hindren och så LÄTT det såg ut. Prescis som det ska göra ju!
:love:

Självklart finns massor av fina o duktiga hästar men Baloubet är enligt mej snäppet värre.

Moderna hästar:
* Arko III
* Baloubet
* Carthago Z (fast han tävlar välinte längre?)
* Positano (Beat Mändlis)

Äldre hästar:
*Midnight Madness :love: :love: :love:
*Milton
*Ratina Z
*Walzerkönig

Min personliga favorit är Lycke, Robin Z- Ceylon.

04PingstLindaH2.jpg

En annan läcker häst, är Jamiro, som var en av de hästar Jerry Smit red innan Roffe.

emh03-38.jpg

gecl251003004.jpg

Ratina Z

Hugo Simons
Jasper (Little one)
Gladstone

For Pleasure
Tinkas Boy

Ja det är dom jag kan komma på nu

En liten undran bara...
Vad är det som gör alla "NH-fantaster" så imponerade av Peter Wylde?

Rejält_felskapad skrev:
En liten undran bara...
Vad är det som gör alla "NH-fantaster" så imponerade av Peter Wylde?

Sagt nåt om ryttaren..? Såg VM-finalen och blev imponerad över hur ruskigt fin hästen var. Det lilla jag sett av PW har dock varit bra, men jag vet ju inget om hur karln tränar.

Icke sa nicke, men Peter Wylde är för det mesta en av de få hoppryttare som inte rider gräsligt enligt de flesta "NH-fantaster" jag kommit i kontakt med.

Han är en av de som jag anser rider bra - utifrån vad jag sett. Och varför just NH-människor diggar honom vet jag inte, kan bara tala för mig själv. Jag tycker att han är en av de få ryttare som verkar kunna kombinera stil och resultat med mjuk ridning (Rodrigo Pessoa är ett annat exempel på en sådan ryttare). Får helt enkelt en go känsla i magen när jag ser honom på banan och jag hoppas att hans hästhållning och träningsmetoder är av samma goa slag.

Rodrigo är ett fenomen tycker jag.
Det ser ju ut som om han är ett med hästen, hur mkt än Baulobet kränger och skuttar, så sitter han likadant! :bow:

Jag skulle nog fanimej inte sitta kvar ett var i trav på Baulobet... :o

Undrar om det är likadant med människor som med djur?
Att talang nedärvs? För Rodrigos pappa var ju den obesegrade stilmästaren på sin tid! De rider likadant, med undantaget att nog Rodrigo blir ännu skickligare än sin far!

Är väl en klassisk blandning av arv och miljö. Pessoa Sr har ju kunnat forma Rodrigo från barnsben och "direkt" lära honom allt det tog honom själv en livstid att lära.

Säkert är det så.

Men ändå, man MÅSTE ju egentligen kunna "prestationsavla" på människor också!
Spännande om man kunde plocka ut skickliga manliga och kvinnliga ryttare och få dem att "avla"! :D

Ja Lycke är fin men det var längesedan jag hörde att hästen var ute och tävlade , har det hänt något med den??

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 051
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 945
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 177
Senast: liiinnea
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 502
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar