Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har det i hallen och är också väldigt nöjd med det köpte det just för att det skulle vara tåligt och bra "hundgolv".Vi har Marmoleum linoleum click i köket och jag älskar det! Bortsett från att jag absolut INTE skulle ha valt att ha vit- och grårutigt pga sjukt opraktiskt, så är det tåligt, väldigt tyst och inte alls halt.
Ska också bygga ut, om nåt år eller tre så passar på att låna tråden liteVi har Marmoleum linoleum click i köket och jag älskar det! Bortsett från att jag absolut INTE skulle ha valt att ha vit- och grårutigt pga sjukt opraktiskt, så är det tåligt, väldigt tyst och inte alls halt.
Har inte märkt av bestående fläckar, annat än att min dotter lämnade en permanent tuschpenna utan kork ett par timmar på golvet. Men har å andra sidan inte gett mig på den fläcken med någon större entusiasm än så den kan nog gå bort.Ska också bygga ut, om nåt år eller tre så passar på att låna tråden lite
Har läst någonstans att linoleumgolv fungerar dåligt med att bli blöta, fläckar har en risk att bli permanenta om de är blöta. Hur fungerar det med blöta hundar?
Och - fungerar det med värmeslingor? Vattenburen värme eller direkt-el?
Tack! Det låter definitivt som något värt att titta vidare på!Har inte märkt av bestående fläckar, annat än att min dotter lämnade en permanent tuschpenna utan kork ett par timmar på golvet. Men har å andra sidan inte gett mig på den fläcken med någon större entusiasm än så den kan nog gå bort.
Vi har bott i huset i tre år och det har utsatts för rätt hårt tryck med en hund, tre katter och hundar två små barn. Hittills är jag mer än nöjd. Hundens vattenskål står direkt på golvet utan skydd och det syns ingenting.
Vi har vattenburen golvvärme, funkar fint.
Angående blöta hundar så har jag en golden, mer säger jag inte… .
Tack, det här var väldigt värdefull information. Vi bor i ett gammalt hus där man lagt plastmatta ovanpå trägolv (undergolv som alltså ska ha något annat ovanpå). Vi har klurat på vad vi ska lägga för golv - med flera stora hundar på drygt 40 kg så känns inte trägolv som något bra alternativ - och jag funderade på just linoleum men hade också hört att det kan vara känsligt för vatten, men Marmoleum verkar ju synnerligen tåligt, så nu kommer det nog att bli det i sovrummet och arbetsrummet.Har inte märkt av bestående fläckar, annat än att min dotter lämnade en permanent tuschpenna utan kork ett par timmar på golvet. Men har å andra sidan inte gett mig på den fläcken med någon större entusiasm än så den kan nog gå bort.
Vi har bott i huset i tre år och det har utsatts för rätt hårt tryck med en hund, tre katter och hundar två små barn. Hittills är jag mer än nöjd. Hundens vattenskål står direkt på golvet utan skydd och det syns ingenting.
Vi har vattenburen golvvärme, funkar fint.
Angående blöta hundar så har jag en golden, mer säger jag inte… .
Tack! Det låter definitivt som något värt att titta vidare på!
Jag gillar det verkligen, men rekommenderar kanske inte att ha vita rutor om man inte gillar att torka golvet väldigt ofta .Tack, det här var väldigt värdefull information. Vi bor i ett gammalt hus där man lagt plastmatta ovanpå trägolv (undergolv som alltså ska ha något annat ovanpå). Vi har klurat på vad vi ska lägga för golv - med flera stora hundar på drygt 40 kg så känns inte trägolv som något bra alternativ - och jag funderade på just linoleum men hade också hört att det kan vara känsligt för vatten, men Marmoleum verkar ju synnerligen tåligt, så nu kommer det nog att bli det i sovrummet och arbetsrummet.
Nej, vita rutor tänker vi nog undvika.Jag gillar det verkligen, men rekommenderar kanske inte att ha vita rutor om man inte gillar att torka golvet väldigt ofta .
En annan sak som nog inte nämnts är ser det är ett väldigt tyst golv. Hundens klor hörs på vanliga trägolvet, men inte alls lika mycket på detta.
Har även studsat en gammal kär kaffekopp på golvet och den höll! Dvs det är mjukt, vilket jag gissar hänger ihop med att hunden inte hörs.
Det här blev lite rörigt, men är för trött för att skriva om .
Tegelgolv?Vi ska bygga ut (allrum) och jag funderar på vad som kan vara bästa golvet när man har hundar. Behöver vara hyfsat tåligt och lättstädat. Vi ska ha golvvärme under, om det har någon betydelse.
Vad har ni för golv, vad rekommenderar ni?
Milene
Nja, samma som med klinkers, känns lite för hårt. Definitivt tåligt iofs...Tegelgolv?
Då är det väl bara linoleum, heltäckningsmatta och plastmatta som kan komma ifråga?Nja, samma som med klinkers, känns lite för hårt. Definitivt tåligt iofs...
Det är nog så. Linoleum är nog bra, ska kika vidare på det.Då är det väl bara linoleum, heltäckningsmatta och plastmatta som kan komma ifråga?