kolblakkur
Trådstartare
Tänkte att jag skulle börja spara med hjälp av en fondrobot, tex Lysa, Avanza Auto eller Opti. Vilken kan ni rekommendera?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kör lysa, opti är väl lite dyrare men med något mer diversifiering åt utvecklingsmarknad. Lysa har lite home bias vilket inte stör mig.Tänkte att jag skulle börja spara med hjälp av en fondrobot, tex Lysa, Avanza Auto eller Opti. Vilken kan ni rekommendera?
+1Har också Lysa och är nöjd!
Jag använder Opti som app via mobilen och tycker den är jättesmidig. Och mina spar går väldigt bra tycker jag. Men jag är en väldigt oinsatt användare.Tänkte att jag skulle börja spara med hjälp av en fondrobot, tex Lysa, Avanza Auto eller Opti. Vilken kan ni rekommendera?
Så här ser min kurva ut:Ni som har Lysa. Hur mycket har era pengar ökat i procent? Är det väldigt varierat eller är det en jämt tillväxt?
Tänker vad som är skillnaden på en fondrobot och att man lägger in samma summa i tex en Globalfond.
Fast sådär ser ungefär min kurva ut på Länsförsäkringars Globalfond.Så här ser min kurva ut:
Visa bifogad fil 152253
Fondrobotar/Lysa ÄR ju till viss del en golbal indexfond, med låg avgiftFast sådär ser ungefär min kurva ut på Länsförsäkringars Globalfond.
Ni som har Lysa. Hur mycket har era pengar ökat i procent? Är det väldigt varierat eller är det en jämt tillväxt?
Tänker vad som är skillnaden på en fondrobot och att man lägger in samma summa i tex en Globalfond.
Det är en liten procentdel, jag har inte riktigt koll men handlar inte om några större summor. Jag startade med Lysa i vintras och för mig beräknas min avgift bli typ 100 kr för hela året.För en oinsatt, vad kostar det att spara i tex lysa?