Bästa broms sprayen?

Boerperd

Trådstartare
Igår vart min srkittrunda förvandlad till fullt ös medvetslös pga bromsinvation... Hästarna var sprayade med prob deo precis innan ritt. Det funkade inte ett dugg, tror jag. Hade ju inget att jämföra med.

Sv: Bästa broms sprayen?

Delvis KL.

Även hos oss har bromsarna kommit. Släppte ut pålle i hagen vid halv sex-tiden på kvällen och det tog inte fem minuter förrän jag var tvungen att släppa in honom för han höll på att springa benen av sig för att komma bort från bromsarna. Så jag skulle också vilja veta om det finns något som hjälper.

Jag tycker att Effol Broms Blockare funkar bäst mot broms! Dock inte så långvarig effekt, 5-6 timmar uppskattningsvis, sen är dom där ändå (men i mindre skala än en osprayad häst)!

Effol Broms blocker är helt outstanding i kombination med flugtäcke med hals & huva över huvudet. Använt detta dom senaste 4 säsongerna,
tar ALLA bit monster:)
Det finns inget medel som fungerar dygnet runt, utan smörja el spraya med visst antal timmar är ett måste, el. ta in dom.
Men broms blocker räcker ju 5 timmar, vilket är mer än många andra preparat.
Jag har köpt PROB serien inför denna sommaren, då den lovordats överallt. Den fungerar till en viss del, men dock inte på blinningar & broms.
Vilket är dom monstrena som mina springer mest för, har ett halvblod & mkt. känsligt fullblod.

Effol Broms blocker är helt outstanding i kombination med flugtäcke med hals & huva över huvudet. Använt detta dom senaste 4 säsongerna,
tar ALLA bit monster:)
Det finns inget medel som fungerar dygnet runt, utan smörja el spraya med visst antal timmar är ett måste, el. ta in dom.
Men broms blocker räcker ju 5 timmar, vilket är mer än många andra preparat.
Jag har köpt PROB serien inför denna sommaren, då den lovordats överallt. Den fungerar till en viss del, men dock inte på blinningar & broms.
Vilket är dom monstrena som mina springer mest för, har ett halvblod & mkt. känsligt fullblod.

men effol broms blocker säljs väl inte i sverige längre... eller?!?

Använder också Broms blocker mot bromsen med bra resultat, man får vara beredd att spraya på fler gånger. Ultra Shield är bra till andra insekter, broms är den inte optimal för.

jag blev också oerhört lättad när jag såg att det äntligen finns här igen! Var beredd på att få beställa från tyskland...

KL
Ska nog prova broms blocker så jag kan rida min kille fast det inte regnar! Är det alltså spray?
US hjälper inte ett dugg mot bromsar tycker jag.
Om du frågar den ena av mina hästar så är lösdriften det bästa mot broms:), ja den andra som inte är lika känslig tar till lösdriften ibland han också, men regnar det så gäller det att passa på att käka så man inte svälter ihjäl!

Ja det är spray. Inte helt billig, men som sagt, håller bromsen borta och är ganska dryg:-)

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har köpt en fin 5g för ca 2,5 månader sedan. Han står i stallet där vi köpte honom då stallägaren sålde honom åt en annan, han...
Svar
17
· Visningar
2 687
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 644
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 696
Senast: AlmostEasy
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 957
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka