Bästa bärselen?

Sv: Bästa bärselen?

Aha, min sjal var för kort för det :angel:

Jag provade idag att hiva bak honom på ryggen själv och jag skulle nog försökt först innan jag skrev här haha. Nu är han iofs bara 7 månader, men det gick inte! Eller jag fick bak honom men kunde inte få upp axelremmarna sen! :D Sambon fick komma till undsättning...

Ja har den med bara axelremmar.
Fick den när Isak föddes så känns lite dumt att sälja den.
Men det är ju trist att inte kunna använda den.

Teknik! Man svingar upp axelremmarna! Kommer ihåg många förskräckta miner när jag först hivar upp ungen sen slänger till med axelremmarna/ryggdelen så de kommer på plats.

Men är det inte risk att man tappar barnet när man ska ta upp remmarna

Teknik. Man kan ju öva ovanför sängen eller något i början om man är orolig. När barnet var mindre tog jag hjälp om jag hade möjlighet.

Man kan luta sig framåt så barnet sitter "upppå" ryggen när man kastar upp dem.

*kl*

Tack för alla komentarer. :bow:
De e alltså bara att testa sej fram då å se vilken som passar en bäst.

Tycker att de låter lite bökigt att få upp selen på ryggen ensam -
men som Madick sa så e de väl en teknikgrej. Bara å börja träna - men först ska här skaffas bärsele :laugh:

Nån som ännu har nån åsikt ang bärselarna?

mvh fia n

Jag ska nog ta och sy mig en ringsjal istället.

Kan man bara få tag på dessa ringar på nätet?

Men jag fattar inte.
Lägger man bara upp dem på ryggen?
Hur kan dem hålla sig kvar där?
Tänker då på barn under 1 år.

Isak är ju 4 mån nu, hur skulle han kunna sitta kvar där när man ska ha upp remmarna?

Jag tycker faktiskt att de klänger sig kvar, de har ju lite självbevarelsedrift. Jag har kört med ERGO sedan jag fick prova den när yngsta killen var 8 månader.

Vi älskar vår ergo.

Sök på hela namnet" Ergo baby Carrier" så får du träffar. Doch har jag bara hittat den i internet handel. Jag kan varmt rekommendera WWW.BABYBODEN.NU

Men jag fattar inte.
Lägger man bara upp dem på ryggen?
Hur kan dem hålla sig kvar där?
Tänker då på barn under 1 år.

Isak är ju 4 mån nu, hur skulle han kunna sitta kvar där när man ska ha upp remmarna?
Jag har en hand på barnet hela tiden, bakom ryggen (viga armar är bra). Sen ställer jag mig gärna med ryggen mot sängen eller soffan för säkerhets skull, eller om jag är ute åtminstone nära en vägg så att barnet inte skulle falla handlöst hela vägen till marken OM något skulle gå fel.

Träna med mjukt underlag i början om du är orolig!

Alltså, Vindvissla, nu såg det ut som att jag talade om för dig vad du redan visste, det var inte så jag menade utan jag ville bara komplettera lite, till Mirre mfl, och då var det ju enklast att citera ditt inlägg :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 753
Senast: Snö
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 529
Senast: hastflicka
·
L
Hästvård ..om någon inte lyssnar när man ger tips? Min syster har en shettis som är väldigt bukig och väldigt mager över rygg och revbenen...
Svar
4
· Visningar
1 163
Senast: Kallebus
·
W
Gravid - 1år Nu är det 11 dagar kvar tills jag får träffa det lilla livet som legat i min mage i 9 månader. En del utav mig är förväntasfull och glad...
2
Svar
27
· Visningar
2 949
Senast: carrin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar